AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Električni Kia Soul povećao domet

Električni Kia Soul povećao domet

Kia Motors je predstavila različita poboljšanja pomoću kojih su povećali domet električnog Soula. Nova, efikasnija baterija je zbog veće energetske gustoće i kapaciteta skladištenja energije povećala domet vozila za čak 18 %...

Električni Kia Soul povećao domet

... s dosadašnjih 212 na 250 km (kombinovano, novi evropski vozni ciklus, NEDC). Svoj doprinos kod povećanja dometa dali su i aerodinamično optimizovana maska hladnjaka, bolje pneumatike i nova povratna opruga kočnica, koja ima manji otpor. Artur Martins, podpredsednik marketinga i planiranja proizvoda u Kia Motors Europe, rekao je: “Soul EV je Kijino prvo električno vozilo koje se prodaje globalno i dostiže sve veću popularnost među evropskim kupcima, koji traže ekološki prihvatljiva vozila atraktivnog dizajna. U prvom kvartalu se u odnosu na isti period prošle godine njegova prodaja povećala za čak 28 % i značajno je uticala na rast prodaje vozila Kia na alternativni pogon. Veći domet Soula samo još povećava privlačnost ovog modela.’


Soul EV je tek jedan od ekoloških modela koje će Kia predstaviti u 2017. Tako u drugoj polovini godine stižu napredni priključni hibridi modela Niro i Optima Sportswagon. Kia je za 2020. sebi zadala cilj da smanji potrošnju goriva u svojoj gami modela za 25 % u odnosu na 2014. godinu, kada su krenuli s proizvodnjom ekološki prihvatljivijih vozila.

Električni Kia Soul povećao domet

Soul EV s povećanim dometom u Evropu stiže početkom leta. Električna Kia se jedina od svih električnih vozila na evropskom tržištu može pohvaliti 7-godišnjom fabričkom garancijom (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara), koja važi i za baterije.


Povećan domet baterije za čak 18 posto


Unapređeni Soul EV je opremljen modifikovanim litij-jonskim baterijskim sklopom koji odlikuju veća energetska gustoća i veći kapacitet skladištenja energije. Broj baterijskih ćelija je sa 192 povećan na 200, a mešavina elektrolita je optimizovana. Zbog toga je napetost baterijskog sklopa sa 360V povećana na 375V, a kapacitet skladištenja sa 27kWh na 30kWh, što je poboljšanje od 11 posto.


Novost je i to da je elektronička kontrolna jedinica (EPCU) baterijskog sklopa dobila DC/DC konverter manje napetosti čime je pretvaranje energije iz baterijskih ćelija efikasnije. Vrijedi naglasiti da su Kijini inžinjeri postigli da poboljšani baterijski sklop, smješten ispod zadnjih sjedišta, ne zadire u kabinu Soula EV.


Izmijenjena maska s manjim otporom vazduha


Poboljšani Soul EV i daje ima prepoznatljiv, ništa manje odvažan izgled, koji su kupci dobro prihvatili, zato je vozilo zbog bolje aerodinamične učinkovitosti doživjelo tek suptilne promene maske. Vazdušni otvor prednjeg branika je blago zatvoren, čime je smanjen otpor vazduha, što će se najbolje primietiti u vožnji na autoputu.

Kočnice s manjim trenjem prilikom kočenja


Izboljšani Soul EV je standardno opremljen Michelinovim pneumaticima s manjim koeficijentom trenja, što posledično utiče na veći domet. Kočnice su dobile snažnije povratne opruge, koje prilikom vozačeva micanja noge s papučice kočnice pre popuštaju i time smanjuju otpor. Nove opruge ne utiču na efikasnost Soulovog regenerativnog kočionog sistema, koji prilikom kočenja i »cruisinga« skladišti do 12 % kinetičke energije. Soul EV je opremljen različitim tehnoogijama, koje ublažavaju problem kratkog dometa, karakterističan za električna vozila. To su, između ostalog, 4 načina vožnje - ‘Drive’ ili ‘Brake’ način kod isključenog ili uključenog Eco načina (‘Brake’ ili ‘B’ stvara najviše kinetičke energije kod uključenog Eco načina vožnje). Infotainment i navigacioni sistem Soula EV su takođe jedinstveni, jer prikazuju lokacije obližnjih mjesta za punjenje i detaljne podatke o raspoloživom dometu i punjenju baterije.

 

Infotainment sistem, koji se projicira na ekranu na dodir, kupcima u standardnoj opremi omogućava upotrebu sistema Android Auto™ i Apple CarPlay™, koji vozačima omogućavaju pristup omiljenim aplikacijama ili funkcijama. Oba sistema nude upravljanje glasom, emitovanje omiljene muzike ili audio knjiga, sigurne i jednostavne pozive te pristup navigaciji putem Google Maps ili Apple Maps. Sistem je namijenjen smanjenju dekoncentracije tokom vožnje, što vozačima omogućava da su fokusirani isključivo na put.

 

KIA SOUL EV – TEHNIČKI PODACI (EVROPA)
Karoserije i šasija
Kompaktni SUV s 5 vrata i 5 sjedišta, s čeličnom konstrukcijom karoserije. 81,4-kilovatni
motor s litijum-jonskim polimernim baterijskim sklopom kapaciteta 30 kWh i pogonom na
prednji par točkova putem jednostepenog mjenjača.
Elektro motor
Tip Stalni sinhroni jednosmjerni magnet (AC)
Napetost 375 V
Najveća snaga 81,4 kW (111 KM) 2,730-8000 o/min
Najveći okr. moment 285 Nm od 0-2,730 o./min
Visokonapetosni baterijski sklop
Tip Litij-jonski polimerni
Napetost 375 V
Energija 30 kWh
Snaga 90 kW
Kapacitet 80 Ah
Punjenje 6,6 kW
Energ. gustoća (ćelija) 200 Wh / kg
Ovjes i amortizeri
Sprijeda Nezavisne MacPhersnova trougaone vodilice, spiralne opruge i
dvostruki plinski amortizeri. Stabilizator protiv prevrtanja (22 mm).
Pozadi Djelomično nezavisni multilink ovjes sa spiralnim oprugama i plinskim
amortizerima
Upravljanje
Tip Električni progresivni servo volan (MDPS)
Okretanje volana 15,7:1 / 2,85 od jedne do druge krajnje tačke
Okretajni krug 10,6 m
Kočnice Sprijeda: 300 mm (ventilirani diskovi); pozadi: 284 mm (diskovi)
Naplaci i pneumatike
Standardno: 16-inčni aluminijski naplaci 205/60 R16, rezervni točak: set za krpljenje
probušene pneumatike
Dimenzije (mm)
Vanjština: Dužina: 4.140; širina (bez retrovizora): 1.800; visina: 1.593;
Međuosovinski razmak: 2.570; Razmak između točkova (sprijeda / pozadi): 1.576 / 1.585;
Prevjes (sprijeda / pozadi): 840 / 730; Udaljenost od tla 151
Unutrašnjost
Sprijeda Pozadi
Prostor za glave 1.006 1.003
Prostor za noge 1.040 914
Prostor za ramena 1.410 1.390
Prostor za bokove 1.352 1.252
Zapremina prtljažnika (litara, po VDA)
1. red sjedišta 891
2. red sjedišta 281
Težina (kg)
Ukupna težina: 1.536; najveća dozvoljena težina: 1.960
Performanse i domet
Najveća brzina (km/h) 145
Ubrzanje 0-100 km/h (sek) 11,4
Najveći domet vozila 240 km
Potrošnja energije 147 Wh / km


PR

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Strast za brzinom kreira legendu o Maseratiju koja traje već 110 godina, a Maserati Delta Automoto, kao zvanični regionalni distributer ovog prestižnog italijanskog brenda, tu strast donosi i u našu zemlju...

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

Danas je SEAT S.A. predstavio svoje rezultate za 2023. godinu uz strategiju za naredne godine. Prošle godine, operativni profit je dostigao rekordnih 625 miliona evra, povećavajući se za 592 miliona evra (2022: 33 miliona evra)...

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Sajam automobila DDOR BG Car Show 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion“ svečano su otvoreni 20. marta, na kraju „novinarskog dana“ namenjenog medijskim profesionalcima, dan pre nego što u sajamske hale uđu prvi posetioci...

123456. . .1593
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje