AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BASF analizirao trendove boja u evropskoj automobilskoj industriji

BASF analizirao trendove boja u evropskoj automobilskoj industriji

Sektor Premaza kompanije BASF, lider u razvoju automobilskih OEM premaza na evropskom tržištu, predstavio je novi „Izveštaj kompanije BASF za automobilske OEM premaze za tržište Evrope”...

Izveštaj daje detaljan uvid u boje koje se koriste za automobile na evropskim putevima. Takođe ističe i pojačanu potrebu krajnjih potrošača za individualnošću koja se može izraziti upotrebom specijalnih efekata i mnoštva boja.


Bela je još uvek najpopularnija automobilska boja u Evropi, sa udelom od 29 procenata, a za njom slede crna sa 19 procenata i siva sa 18 procenata. Gotovo 80 procenata boja za automobile iz 2016. godine su iz ahromatskog spektra boja. Plava je sa 10 procenata udela najpopularnija među hromatskim bojama, a za njom slede crvena i braon. Posmatrajući boje sa strane segmenta vozila, mogu se uočiti sledeće razlike: dok se mali automobili najčešće boje belim ili hromatskim završnim premazom, kod SUV modela preovladava siva.

Premda je rasprostranjenost boja tokom 2016. godine manje-više ostala nepromenjena, došlo je do povećanja raznovrsnosti unutar samog spektra boja. Razlozi tome su neprestani razvoj novih boja, kao i povećana potražnja za specijalnim efektima mimo palete. Mešanjem postojećih boja sa različitim česticama za dodavanje efekata dobijaju se jedinstveni biserni ili metalik efekti. Širok spektar potencijalnih kombinacija omogućava pregršt različitih nijansi. „Ovako širok spektar mogućnosti kada su u pitanju boje za automobile ide pod ruku sa društvenim megatrendovima vodeći ka potpunoj individualizaciji. Krajnji potrošači danas imaju priliku da izaberu jedinstvenu, personalizovanu boju za svoje automobile”, rekao je Štefan Sikert, šef projektnog menadžmenta osnovnih premaza u BASF-u. Osim što pomažu da se izgled automobila individualizuje, ti efekti takođe naglašavaju liniju karoserije, a samim tim i karakter vozila. Plava je vodeća boja kada je raznolikost u pitanju, budući da raspolaže sa preko 100 različitih nijansi. Za njom sledi siva sa oko 90 različitih tonova.


O sektoru BASF Premazi


Sektor Premaza kompanije BASF globalni je ekspert za razvoj, proizvodnju i marketing inovativnih i održivih automobilskih OEM i završnih premaza, industrijskih premaza i dekorativnih boja. Stvaramo napredna rešenja za poboljšanje proizvoda i usmeravamo razvoj njihovih performansi, dizajna i novih primena kako bismo izašli u susret potrebama naših kupaca širom sveta. BASF ujedinjuje veštinu, znanje i resurse interdisciplinarnih i globalnih timova stručnjaka kako bi doprineo uspešnosti svojih kupaca rukovodeći mrežom postrojenja koja međusobno sarađuju na tlu Evrope, Severne Amerike, Južne Amerike i azijsko-pacifičke regije. Tokom 2016. godine, sektor Premaza dostigao je globalnu prodaju od oko 3,2 milijarde evra.


Kompanija BASF je 2016. godine pripojila kompaniju „Chemetall”, jednog od vodećih svetskih dobavljača površinskih premaza za primenu na metalnim, plastičnim i staklenim supstratima koji se mogu naći kako u širokoj industrijskoj primeni, tako i na krajnjem tržištu. Sa ovim proširenjem asortimana, kompanija BASF sada nudi kompletniju ponudu rešenja na tržištu premaza.


Rešenja koja prevazilaze vašu maštu – sektor Premaza kompanije BASF. Za više informacija o sektoru Premaza kompanije BASF i njenim proizvodima, posetite internet stranicu www.basf-coatings.com.


PR

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Pod okriljem Tike šopa, specijalizovane prodavnice za prodaju limitiranih serija patika i garderobe, a povodom promocije najnovijih modela Nike Air Max Plus Drift patika, u Beogradu je organizovano jedinstveno adrenalinsko iskustvo...

123456. . .1595
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje