AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Veštačka inteligencija: Bosch navodi automobile da uče i sprovode odgovarajuće radnje

Veštačka inteligencija: Bosch navodi automobile da uče i sprovode odgovarajuće radnje

Bosch kreira mozak za kola budućnosti koja će samostalno voziti. Na međunarodnoj Bosch ConnectedWorld 2017 konferenciji u Berlinu, dobavljač tehnologija i usluga prezentovaće onboard integrisan računar za automatizovana vozila...

Veštačka inteligencija: Bosch navodi automobile da uče i sprovode odgovarajuće radnje

Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji (AI), računar primenjuje metode učenja mašine. AI onboard računar treba da vodi automobile koji se voze sami čak i kroz komplikovan saobraćaj, ili onaj koji je nov za ta kola. „Učimo automobil da manevriše sam kroz saobraćaj“, kaže dr Volkmar Denner, predsednik upravnog odbora kompanije Bosch, na međunarodnoj konferenciji o internetu stvari. Automobili već koriste Bosch senzore da nadgledaju svoju okolinu. Upotrebom veštačke inteligencije, biće sposobni i da interpretiraju ta učitavanja i predviđaju ponašanje drugih učesnika u saobraćaju. „Automatizovana vožnja čini puteve bezbednijim, a ključ za to jeste veštačka inteligencija. Mi činimo automobile pametnima“, zaključuje glavni izvršni direktor kompanije Bosch. Za izgradnju osnove onboard računara, Bosch planira da sarađuje sa američkom tehnološkom kompanijom Nvidia. Nvidia će kompaniji Bosch obezbediti čip koji čuva algoritme, generisane sa metodama učenja mašine. Očekuje se da AI onboard računar počne da se proizvodi najkasnije do početka naredne decenije.

Veštačka inteligencija: Bosch navodi automobile da uče i sprovode odgovarajuće radnje

Automobili bez vozača postaju deo svakodnevice u narednoj deceniji


AI onboard računari kompanije Bosch mogu da prepoznaju pešake ili bicikliste. Pored ove sposobnosti, poznate kao prepoznavanje objekata, veštačka inteligencija može olakšati automatizovanim vozilima da procene situaciju. Na primer, automobili koji imaju uključenu signalizaciju će pre promeniti traku nego oni koji nemaju. Kao rezultat, AI automobil koji se sam vozi može da prepozna i proceni kompleksnu saobraćajnu situaciji, npr. kada dolazeće vozilo skrene, i da je prilagodi svojoj vožnji. Računar čuva sve što nauči dok vozi u veštačkoj neutralnoj mreži. Stručnjaci u laboratorijama procenjuju da li je to znanje tačno.


Nakon daljeg testiranja na putu, veštački generisano znanje može se preneti bilo kom broju drugih AI onboard računara putem ažuriranja. „Želimo da automatizovana vožnja bude moguća u bilo kojoj situaciji. Već naredne decenije, kola koja se voze sama biće deo svakodnevice. Bosch unapređuje automatizovanu vožnju na svim tehnološkim frontovima. Cilj nam je da preuzmemo glavnu ulogu u oblasti veštačke inteligencije“, kaže Denner. On zatim tvrdi da će veštačka inteligencija igrati glavnu ulogu u svim oblastima poslovanja u kompaniji Bosch, ne samo u mobilnosti: „Već za deset godina biće praktično nemoguće napraviti proizvod u kompaniji Bosch koji na neki način ne sadrži veštačku inteligenciju. Proizvodi će je ili imati, ili će biti napravljeni uz pomoć nje.“ Početkom ove godine, kompanija je najavila osnivanje Centra za veštačku inteligenciju. Bosch ulaže oko 300 miliona evra u proširenje stručnosti u ovoj oblasti.

 

Osigurajte deljenje podataka i vlasništvo preko interneta


U uvodnom obraćanju na konferenciji Bosch ConnectedWorld2017 pred oko 2700 prisutnih, Denner je naveo dalje inovativne tehnologije koje će otvoriti nova
poslovna polja za Bosch. Pored veštačke inteligencije i tehnologije clouda, to je i blockchain tehnologija. Ona dozvoljava potrošačima da bezbedno dele podatke onlajn bez treće strane. Oni mogu zaključiti ugovore i sporazume onlajn i bezbedno vršiti plaćanja, a tehnologija osigurava da podaci ostaju anonimni. Blockchain se zasniva na decentralizovanoj bazi podataka, koja deli informacije unete u nju preko hiljada računara. To čini falsifikovanje podataka nemogućim, pa su potrošači manje zavisni od jednog računarskog centra.

Bosch i TÜV sarađuju u borbi protiv prevara u pređenoj kilometraži Denner je istakao jednu praktičnu primenu blockchaina demonstracijom uživo u saradnji sa nemačkim organom sertifikacije TÜV Rheinland. Ta tehnologija obećava eliminaciju široko rasprostranjene prevare u pređenoj kilometraži vozila. Samo u Nemačkoj, manipulacija odometrima u automobilima uzrokuje oko šest milijardi evra štete. Ideja je izboriti se sa ovom prevarantskom praksom digitalnim zapisnikom (logbook) podeljenim preko mnogo računara. Automobili regularno šalju svoja odometarska učitavanja ovim računarima jednostavnim konektorom. Pomoću aplikacije na pametnom telefonu, vlasnici automobila mogu proveriti pravu kilometražu i uporediti je sa prikazom u automobilu. Ukoliko žele da prodaju automobil, imaće izdatu potvrdu da je pređena kilometraža tačna. Takođe je moguće deliti ovu potvrdu putem interneta; na primer, na onlajn platformi za prodaju automobila.


Bosch povezuje automobile sa radionicama za popravku


Veštačka inteligencija, cloud i blockchain — kako ova rešenja sa inteligentno povezanom Bosch tehnologijom menjaju naš svakodnevni život? Denner odgovara na ovo pitanje primerom: recimo da odnekud doleti kamen i polomi prozor kola. Radionica za popravku prima automatsko obaveštenje preko clouda i može da se pripremi za neophodnu popravku. Povezana logistika i povezani viljuškari znače da je zamenski deo već pripremljen i čeka klijenta da dođe. Koristeći naočare za pojačani prikaz realnosti koje prikazuju instrukcije, mehaničar može mnogo lakše i brže nego inače obavljati svoj posao. Korist za vozače jeste u tome što mogu da se vrate u auto i odvezu se nakon kratkog čekanja, bez potrebe da se vraćaju i pokupe ih sledećeg dana i bez potrebe za skupom alternativom u međuvremenu.


Oko 2700 prisutnih i 130 izlagača


Ove godine, četvrte po redu, Bosch ConnectedWorld 2017 održaće se u Berlinu od 15. do 16. marta. Industrijski događaj, koji se održava na lokaciji STATIONBerlin, jedna je od najvećih konferencija na svetu u oblasti interneta stvari. Različite industrijske oblasti predstaviće primere koristi koje povezanost nudi. Oko 2700 developera, predstavnika poslovne zajednice, kao i novinara, prisustvovaće konferenciji ove godine. Pored generalnog direktora kompanije Boscha dr Volkmara Dennera, na spisku od oko 130 izlagača nalaze se Timotheus Höttges (gen. dir. kompanije Deutsche Telekoma), Edzard Overbeek (gen. dir. kompanije HERE) i dr Jen-Hsun Huang (gen.dir. kompanije Nvidia). Na hackathonu manifestacije, oko 500 programera, start-up zaposlenih, kao i
dizajnera zajedno će podeliti svoja iskustva i ideje o povezanoj mobilnosti, povezanoj industriji i povezanim zgradama. U okviru izložbe, posetioci mogu iskusiti rešenja povezanosti koja će predstaviti više od 80 izlagača.

 

PR

Zvanično lansiran Genesis G70

Zvanično lansiran Genesis G70

Dugo očekivanim lansiranjem modela Genesis G70, sedana sa luksuznom opremom i odličnim performansama, u Hyundai centru u Nimjangu zvanično otpočinje nova era brenda Genesis...

Opel Astra: 500.000 porudžbina za Automobil godine 2016.

Opel Astra: 500.000 porudžbina za Automobil godine 2016.

Arhitektura vozila male mase, visokoefikasne pogonske tehnologije i moderna digitalna povezanost, uz sisteme vozačke asistencije – ovi kvaliteti Opel Astre, premijerno predstavljene na Salonu automobila u Frankfurtu 2015., već su zadobili poverenje više od 500.000 kupaca širom Evrope...

Uspeh naših na Evropskom šampionatu - Šta znaš o saobraćaju

Uspeh naših na Evropskom šampionatu - Šta znaš o saobraćaju

Na evropskom takmičenju koje je održano u petak 15. septembra u Albaniji, naša ekipa sastavljena od dva dečaka i dve devojčice, predstavila je Srbiju, gde je zahvaljujući dosadašnjim postignutim rezultatima, u veoma jakoj konkurenciji vršnjaka iz čitave Evrope nasupila kao jedan od favorita.

Opel Ampera-e prevalila 750 kilometara sa jednim punjenjem

Opel Ampera-e prevalila 750 kilometara sa jednim punjenjem

Televizijska ekipa auto mobil, emisije na VOX kanalu je pokušala da sazna koliko trenutni šampion autonomije u klasi električnih automobila zaista može da pređe sa jednim punjenjem baterije i da li može da prevali put od najzapadnijeg grada Nemačke, do grada na krajnjem istoku ove zemlje.

123456. . .1334
Mercedes-AMG Project One
Slika nedelje