AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nakon rekordne godine, Bosch i dalje na putu rasta

Nakon rekordne godine, Bosch i dalje na putu rasta

Nakon rekordne 2015. godine, Bosch želi da i ove godine nastavi trend rasta. Uprkos slabim ekonomskim izgledima i geopolitičkoj neizvesnosti, Bosch kao dobavljač tehnologija i usluga očekuje da će njegova prodaja porasti od 3 do 5 procenata u 2016. godini...

Bosch želi da nastavi da raste brže od rasta ključnih tržišta na kojima kompanija posluje. Ukoliko se usporavanje poslovanja u određenim regionima i na tržištima u prvom kvartalu nastavi, rast prodaje biće niži od prognoziranog. U oslabljenom tržišnom okruženju, tokom prvog kvartala 2016. godine, Bosch je u poređenju sa istim periodom prošle godine zabeležio rast prodaje nešto manji od 3 procenta, ili oko 4 procenta nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika. Ovaj rast je postignut uprkos veoma jakom rastu prodaje (u nominalnom iznosu) u prvom kvartalu 2015. godine. „Planiramo rast ne samo na osnovu inovativnih proizvoda, već i na osnovu inovativnih usluga,“ rekao je dr Volkmar Dener, predsednik upravnog odbora kompanije Bosch, na godišnjoj konferenciji za novinare u Bosch istraživačkom kampusu u Reningenu. Nastavio je: „Sve više koristimo paletu povezanih usluga kako bismo nadogradili čvrstu osnovu našeg hardverskog poslovanja.“ Na ovaj način, korist za kompaniju ne nastaje samo zbog razvoja poslovanja u okviru različitih tehnologija i industrija već i zbog ekspertize u okviru IT oblasti poslovanja. Kako je Dener objasnio: „U budućnosti, kupci neće nailaziti na Bosch samo u svojim automobilima i kuhinjama. Usluge povezane sa proizvodima, kao i međusobno, će postati stalni pratilac mnogih aspekata njihove svakodnevice.“

Poslovna 2015. godina: rekordi u prodaji i rezultatu


U 2015. godini, prodaja Bosch Grupe je dostigla rekordni nivo u iznosu od 70,6 milijardi evra. Kompletna akvizicija 2 kompanije, BSH Hausgeräte GmbH i Robert Bosch Automotive Steering GmbH, koja su ranije bila u delimičnom vlasništvu kompanije Bosch, pospešila je prodaju za skoro 22 milijarde evra, ili 44 procenta. Bosch je ostvario snažan rast poslovanja u odnosu na 2014. godinu, ne računajuci akvizicije; prodaja je porasla za 10 procenata. Nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika, rast prodaje iznosio je 3,8 procenata. Osim poslovnog sektora Industrial Technology, svi poslovni sektori ostvarili su dvocifreni rast i unapredili svoje rezultate u 2015. godini. Slično, poslovni rezultat Bosch Grupe takođe je poboljšan u 2015. godini. Bosch kao dobavljač tehnologija i usluga zabeležio je 4,6 milijardi evra profita pre obračuna kamata i poreza na dobit (EBIT), što znači da je operativni profit iznosio 6,5 procenata. To znači da je operativni profit (EBIT) porastao za oko 0,9 milijardi evra, ili 24 procenata, u poređenju sa prošlom godinom.


Vanredni rezultati pozitivno su uticali na operativnu dobit u 2015. godini, ali njih su u velikoj meri poništili ekvivalentni sa negativnim uticajem. Ovi vanredni uticaji posledica su kompletne konsolidacije kompanija Automotive Steering i BSH Hausgeräte, ispravke vrednosti i faktora povezanih sa pravnim rizicima. „Naša ambicija je razvoj inovacija koje aktivno pomažu oblikovanju naših tržišta“, rekao je dr Stefan Asenkerschbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika upravnog odbora. „Naš poslovni rezultat u 2015. godini pokazuje uspešnost ove strategije, koju ćemo nastavti da sprovodimo i u 2016. godini.“ Uprkos poteškoćama koje su posledica restrukturiranja i većih investicija u obezbeđivanje sigurne budućnosti kompanije, Bosch ima za cilj da zadrži stabilne prihode u 2016. godini.

Nakon rekordne godine, Bosch i dalje na putu rasta

Usluge koje će upotpuniti raznovrsnu hardversku ponudu u budućnosti

 

Strateški cilj kompanije Bosch je ponuda raznovrsnih usluga za široku paletu proizvoda u svakom aspektu povezivanja proizvoda i usluga preko interneta. . Na području umrežavanja, kompanija se fokusira na „3S“: senzori, softver i usluge.“ Usluge postaju sastavni deo našeg prodajnog portofolia. Svaku prodaju hardvera trebalo bi da prati prodaja odgovarajućih dodatnih usluga“, rekao je Dener. Kada je reč o razvoju i uvođenju usluga za proizvode povezane preko interneta , širok poslovni portfolio kompanije Bosch nudi posebnu prednost, poput kompetencije u softveru i senzorima. Dener je nastavio rekavši da „Bosch može da poveže mnoge stvari iz različitih područja na način na koji ni jedna druga kompanije ne može - vozila sa kućama , čak i cele gradove.“ Skoro 50 procenata svih Bosch elektronskih proizvoda se mogu povezati preko interneta. Kompanija planira da postepeno proširi postojeće poslovanje uslugama na sva četiri svoja poslovna sektora.


Povezana industrija: sniženje troškova i prodaja, oba doprinose po milijardu evra


U svetu povezane industrije, poznatije kao Industrija 4.0, Bosch pre svega ima prednosti od praktičnog iskustva koje stiče primenom iste u oko 250 svojih fabrika. Bosch iskustvo stečeno unutar kompanije nudi kao usluge za treća lica. Jedna od njih je „Production Performance Manager“, menadžer učinka u proizvodnji, koja služi za vizualizaciju podataka o proizvodnji u realnom vremenu i samostalno pokreće proces održavanja. Bosch očekuje da će povezana industrija do 2020. godine ostvariti uštede u procesu proizvodnje u iznosu od ukupno milijardu evra, kao i generisati dodatnih milijardu evra prometa. „Čvrsti temelji i međunarodno prisustvo kompanije omogućavaju dobar položaj Bosch-a u povezanoj industriji. Možemo povezati automobilsku proizvodnju velikih razmera, kao i proizvodnje malih serija - u Aziji, Evropi i Severnoj i Južnoj Americi", rekao je Dener.


Service Solutions: rast godišnje prodaje od 15 procenata


Novoosnovani sektor Bosch Global Service Solutions, koji nudi globalna rešenja za usluge, već beleži snažan rast. Oko 6.000 zaposlenih u sektoru radi na projektima kao što su podrška poslovnim procesima klijenata u različitim sektorima ili preuzimanje eCalls poziva za proizvođače automobila. U 2015. godini, Global Service Solutions je obradio više od 120 miliona poziva klijenata za više od 1.000 kompanija u 30 zemalja - 30 miliona više nego u prethodnoj godini. Bosch očekuje da će promet sektora rasti oko 15 procenata svake godine.

Nakon rekordne godine, Bosch i dalje na putu rasta

Pametne kuće: novi proizvodi za pametne kuće biće predstavljeni u jesen 2016. godine


Sve veća povezanost će učiniti život jednostavnijim i udobnijim i u pametnim kućama. Bosch je plasirao svoj sistem za pametne kuće (Smart Home System) početkom godine, nudeći jednostavna i bezbedna rešenja. Novi proizvodi za ovaj sistem biće predstavljeni tokom 2016. godine. Jedan od njih je detektor dima koji, pored svoje uobičajene funkcije, takođe pruža dodatnu sigurnost; na primer, kada su stanari na odmoru. Bosch očekuje da će potencijal globalnog tržišta pametnih kuća dostići 10 milijardi evra već 2017. godine. Do 2020. godine će oko 230 miliona kuća - 15 procenata svih domaćinstava širom sveta - biti opremljeno rešenjima za pametne kuće.


Mobility Solutions: jedna aplikacija za automobil, bicikl, autobus i voz


Bosch portfolio u poslovnom sektoru Mobility Solutions već ima primenu i van oblasti vezano samo za automobile. Na primer, Bosch sarađuje sa nekoliko partnera na razvijanju softverskog asistenta za intermodalni transport. On nudi korisnicima u širem području Štutgarta mogućnost da planiraju, rezervišu i plaćaju karte za različite oblike prevoza, uključujući automobile, bicikle, vozove i autobuse, sve pomoću jedne aplikacije. Slično tome, povezano parkiranje će se takođe sve intenzivnije koristiti. . U ovom trenutku, potraga za parking mestom u nemačkim gradovima traje u proseku deset minuta i čini 30 procenata gradskog saobraćaja, Bosch tehnologije će učiniti da to uskoro bude stvar prošlosti. U onome što je poznato kao „parkiranje kao benefit kompletnoj zajednici“, automobili samo obavljaju funkciju senzora. Vozila u prolazu identifikuju prazna parking mesta na ulici, a zatim o njima obaveštavaju Bosch preko interneta. Kompanija koristi ove informacije za generisanje mape u realnom vremenu koja prikazuje raspoloživa parking mesta. Zahvaljujući pretrazi podataka, mogu se generisati parking karte u realnom vremenu koristeći podatke prikupljene pomoću senzora sa samo 6 procenata svih vozila u saobraćaju koji brzo teče.

 

Bosch IoT Cloud: integralni deo poslovanja u vezi sa pružanjem usluga

 

Ključna komponenta Bosch poslovanja u vezi sa dodatnom paletom usluga je njegov sopstveni Cloud povezivanja proizvoda i usluga preko interneta.. Bosch Cloud nudi tehnološku infrastrukturu potrebnu za skaliranje povezanih rešenja. U 2016. godini, oko 50 aplikacija će biti pokrenuto preko Bosch serverske platforme . Korišćenje Cloud-a će se kao usluga proširiti i na treća lica počevši od 2017. godine. Bosch paket Internet stvari (IoT Suite) čini softversko jezgro IoT Cloud-a “. Ona je „mozak“ koji nudi sve funkcije neophodne za povezivanje proizvoda/uređaja, korisnika i kompanija. Upravljanje velikom količinom podataka omogućava analizu istih paketu. Regulative u vezi sa automatskim odlukama se mogu čuvati u Bosch paketu Internet stvari (IoT Suite) - kao na primer kada treba prijaviti uobičajeno trošenje i habanje mašina , te preduzeti preventivne mere u cilju servisiranja.. Bosch i njegovi klijenti već koriste mnoge mogućnosti i razvijaju projekte koji se zasnivaju na ovoj platformi. Više od pet miliona uređaja i mašina je trenutno povezano prekoBosch paketa Internet stvari (IoT Suite).


Poslovna 2015. godina po regionima i sektorima poslovanja


Azijsko-pacifička regija: slab rast u Kini


U Azijsko-pacifičkoj regiji – uključujući Afriku – Bosch Grupa je povećala prodaju u 2015. godini za 17 procenata na ukupno 19,2 milijarde evra (2,8 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika). To je bilo ispod očekivanog, a glavni razlog je usporen ekonomski rast u Kini i na drugim tržištima u razvoju. Dugoročno Bosch vidi veliki potencijal u Africi. Kompanija je nastavila širenje svojih aktivnosti na tom području u 2015. godini, te sada ima ogranke u deset afričkih zemalja.


Amerike: snažna godina u Severnoj Americi


U Severnoj Americi, Bosch je uspeo da iskoristi izvanredan ekonomski razvoj . Prodaja je porasla za 25 procenata, na 12,7 milijardi evra (6,7 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika). U Južnoj Americi je, sa druge strane, recesija u
Brazilu imala veliki uticaj na poslovanje kompanije Bosch. Sveukupno, prodaja u regionu je opala za 13 procenata (3,7 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika).


Evropa: dobar razvoj u zapadnoj Evropi


Poslovanje Bosch Grupe u Evropi se razvija bolje od prvobitnih prognoza, sa rastom prodaje za 3,8 procenata na 37,3 milijardi evra u 2015. godini. Rast prodaje u iznosu od 1,3 procenta ostvaren je i na domaćem tržištu kompanije, u Nemačkoj.


Mobility Solutions: nadmašio rast tržišta


Poslovni sektor Mobility Solutions je uspeo da ostvari značajno veći rast i rezultate u 2015. godini. Prodaja je porasla za otprilike 12 procenata na 41,7 milijardi evra (4,6 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika). To znači da je sektor znatno nadmašio proizvodnju u automobilskoj industriji na globalnom nivou, koja je porasla za samo 2 procenta, na 92 miliona jedinica. Operativna marža je porasla za 8,4 procenata.


Industrial Technology: kontunuirana slab razvoj na tržištu mašinske industrije

 

Razvoj sektora Industrial Technology predstavlja odraz teške situacije na tržištu mašinske industrije. Sveukupno, prodaja je u ovom poslovnom sektoru pala za 1,6 procenata, na 6,6 milijardi evra (6,5 procenata nakon kursnih razlika). Pad u prodaji se takođe odrazio i na rezultat poslovanja: Industrial Technology sektor je završio 2015. godinu sa operativnim gubitkom od približno 100 miliona evra. Nasuprot tome, sektor Tehnologije pakovanja je beležio dobar rezultat..


Consumer Goods: dvocifreni rast prodaje


Prošla godina je bila dobra godina za poslovni sektor Consumer Goods, sa 17,1 milijardom evra prodaje. Po prvi put je uključen promet kompanije BSH Hausgeräte od oko 12,6 milijardi evra. Na operativnom nivou, dobro se razvijalo poslovanje sa kućnim aparatima i sektor Električnih ručnih alata. Prodaja je porasla za otprilike 10 procenata u poređenju sa istim periodom prošle godine (5,7 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika). Operativna marža porasla je za 7,2 procenata.


Energy and Building Technology: snažan rast prodaje i rezultat

 

Prošle godine, poslovni sektor Energy and Building Technology je postigao značajan porast prodaje u poređenju sa 2014. godinom. Prihod od prodaje je porastao za 11 procenata, na 5,1 milijardi evra (7,2 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika).


Broj zaposlenih: Potrebni IT i softver stručnjaci Na dan 31. decembar 2015. godine, Bosch Grupa zapošljavala je oko 375.000 saradnika širom sveta. Broj zaposlenih je prošle godine porastao za 17.600 ljudi (poređenje po jednakim parametrima). Najveće povećanje broja zaposlenih je zabeleženo u centralnoj i istočnoj Evropi, Nemačkoj, Pacifičkoj Aziji i Sjedinjenim Državama. U tekućoj godini, Bosch planira da zaposli približno 14.000 visoko obrazovanih saradnika širom sveta, pri čemu se posebno traže softverski stručnjaci. U ovom trenutku, skoro polovina svih slobodnih radnih mesta u kompaniji Bosch je povezana sa softverom.

 

PR

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Strast za brzinom kreira legendu o Maseratiju koja traje već 110 godina, a Maserati Delta Automoto, kao zvanični regionalni distributer ovog prestižnog italijanskog brenda, tu strast donosi i u našu zemlju...

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

Danas je SEAT S.A. predstavio svoje rezultate za 2023. godinu uz strategiju za naredne godine. Prošle godine, operativni profit je dostigao rekordnih 625 miliona evra, povećavajući se za 592 miliona evra (2022: 33 miliona evra)...

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Sajam automobila DDOR BG Car Show 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion“ svečano su otvoreni 20. marta, na kraju „novinarskog dana“ namenjenog medijskim profesionalcima, dan pre nego što u sajamske hale uđu prvi posetioci...

123456. . .1593
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje