AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nemačka uvodi naplatu putarina od 2016. godine

Nemačka uvodi naplatu putarina od 2016. godine

Nemačka je duži vremenski period jedna od malobrojnih zemalja u Evropi, u kojoj se ne naplaćuje naknada za korišćenje autoputeva za putničke automobile. I to će se promeniti od 2016. godine, kada će početi naplata putarine za putnička vozila. Zakon o putarinama u Nemačkoj ipak je prošao u Bundestagu. Vladajuće partije su glasale za novi, zakon, opozicija je bila protiv...

Nemačka uvodi naplatu putarina od 2016. godine

Nemci navode, da će im sistem naplate putarine za putnička vozila obezbediti nova sredstva za modernizaciju saobraćajne infrastrukture, i tako slede trend većine evropskih zemalja u kojima se naplaćuje naknada za korišćenje autoputeva. Izuzetak su Finska, Danska i Holandija. U Poljskoj i Velikoj Britaniji putarina se plaća samo na određenim deonicama. 

Koliko će iznositi naknada za korišćenje autoputeva u Nemačkoj? Zavisi od toga, koliko veliki motor ima vaš automobil i koju emisionu normu ispunjava. Putarina bi trebalo da se obračunava za sve korisnike autoputeva i saveznih puteva od 1. januara 2016. i koštala bi u proseku 74 evra godišnje. Za vlasnike vozila stranih tablica, putarina se neće naplaćivati na saveznim putevima, kako se ne bi opteretio pogranični saobraćaj. Stranci će moći da biraju između godišnjih, dvomesečnih i desetodnevnih vinjeta. U zavisnosti od zapremine motora i količine štetnih gasova koje proizvodi, kratkoročne vinjete će koštati između 5 i 30 evra.

Nemačka uvodi naplatu putarina od 2016. godine

Korisnici vozila čiji motori zadovoljavaju emisionu normu Euro 3, za svakih 100 kubnih centimetara zapremine motora, moraće da plate 6,50 evra (za benzinske motore), odnosno 9,50 evra za dizel motore. Maksimalni iznos naknade može iznositi 130 evra.


Automobili čiji pogonski agregati ispunjavaju Euro 4 ili Euro 5 ekološku normu, za godišnju naknadu za svakih 100 cm³ zapremine motora platiće 2 evra (za benzinske), odnosno 5 evra za dizel motore.


Najniža naknada za korišćenje autoputa odnosi se na moderna vozila, koja zadovoljavaju Euro 6 ekološku normu. Automobili sa benzinskim motorom za svakih 100 cm³ zapremine platiće 1,80 evra, a naknada za dizel motore iznosi 4,80 evra za svakih 100 cm³ zapremine.

Nemačka uvodi naplatu putarina od 2016. godine

Od ekoloških performansi vozila zavisi i iznos naknade za kratkoročne putarine. Vozači, koji za godišnju putarinu budu plaćali manje od 40 evra, za desetodnevnu trebaće da izdvoje 5 evra, za dvomesečnu 16 evra. Za vozila, za koja godišnja putarina iznosi između 40 i 70 evra, desetodnevna putarina koštaće deset evra, a dvomesečna 22 evra. Vozači ostalih vozila, za deset dana će platiti 15 evra, a za dva meseca 30 evra.


Vozači koji ne budu u mogućnosti da dokumentuju ekološke karakteristike svog vozila, platiće najvišu cenu putarine. Na drugu stranu, električna vozila su potpuno oslobođena plaćanja naknade za korišćenje autoputeva.


Nemačka će instalirati potpuno elektronski sistem kontrole putarine, sa kamerama koje snimaju registarsku tablicu automobila. Vozači putarinu mogu platiti posredstvom interneta ili na benzinskim stanicama.


Zanimljivo je, da će naknadu za korišćenje autoputeva u Nemačkoj plaćati samo stranci. Vlasnik u Nemačkoj registrovanog automobila troškove putarine će moći da umanji smanjenim porezom za vozilo. Upravo ova odluka je izazvala najveće reakcije javnosti, ali i političkih subjekata, jer ovo može biti shvaćeno kao diskriminacija. Zakon EU zabranjuje diskriminaciju stranaca. Ministar saobraćaja, Aleksandar Dobrindt, želi da putarinu plaćaju samo stranci, zato što je kancelarka pristala da podrži putarine samo ako Nemci ne budu dodatno finansijski opterećeni. Zato možemo očekivati, da se nemačkim putarinama bavi Evropska komisija.


Putarina u Nemačkoj zvanično će se zvati "doprinos za infrastrukturu" i prihodi od nje će služiti održavanju i širenju nemačke putne mreže. Za zakon o uvođenju putarina na nemačkim autoputevima glasalo je 433 poslanika Bundestaga, 128 je bilo protiv. Sada zakon treba da potpiše nemački predsednik i očekuje se da će Joachim Gauck to i učiniti.


Automagazin.rs

Renault vozila uz dodatne 4 zimske gume

Renault vozila uz dodatne 4 zimske gume

Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja je od prvog novembra je za sve učesnike u saobraćaju obavezno posedovanje  4 zimska pneumatika na automobilu (ako se na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica). Ali to ne treba da brine Renault kupce...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje