AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Na autosalonu u Parizu, Honda je objavila nove uzbudljive detalje o svom dugo očekivanom Civic Type R. Potpuno novi  proizvod - stiže u evropske salone tokom sledeće godine – biće najekstremniji Type R do sada, signalizirajući početak nove ere performansi za brend...

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Snaga potiče od 2.0-litarskog i-VTEC motora iz Hondine serije Earth Dreams Technology. Razvija preko 280 KS uz nenadmašne performanse u odnosu na bilo koji prethodni automobil Type R. Obuhvata sve generacije Civic-a, plus legendarnu verziju performansi Integre, Accorda, pa čak NSX-a.

Uz poštovanje strogih propisa o emisiji izduvnih gasova Euro 6, ovo je agregat  Honde Type R kao nijedan drugi. Dok su njegovi prethodnici imali prirodno usisavanje, novi agregat koristi turbokompresor i jačanje krajnje smanjene snage. U kombinaciji sa visokim krajnjim performansama koje su sinonim za Hondinu VTEC tehnologiju - i entuzijasti vlasnici voljenog Type R -  imaće senzacionalno iskustvo vožnje.

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Suehiro Hasshi, značajni vođa projekta za Civic Type R u Hondi R&D, je prokomentarisao : “Honda je imala četiri modela Type R - Civic, Integra, Accord i NSX. Agregat u novom Honda Civic Type R je bez premca u odnosu na svih njih u smislu sirove snage, obrtnog momenta i odziva motora.”

Hasshi-San je naglasio da će privlačnost automobila biti daleko veća od novog motora visokih performansi ispod haube. Broj inženjerskih inovacija i unapređenja će učiniti nov Civic Type R pravim autom za vozače, dostojnog čuvene crvene oznake  “H”.

Na primer, Civic Type R će obeležiti debi novog Hondinog  “+ R “ dugmeta. Nalazi sa strane volana, i kad se pritisne aktivira “+ R “ režim za najuzbudljivije iskustvo u vožnji. Odziv motora je pojačan, obrtni moment postaje agresivniji, a performanse su fokusirane na okruženje. Volan bolje reaguje i, zajedno sa novim sistemom adaptivnog prigušivača u četiri tačke, pruža vrhunsko iskustvo rukovanja.

Hasshi je objasnio: “U podrazumevanom standardnom režimu, Civic Type R je izuzetno agilan, svakodnevni sportski automobil sa prijatnim i tečnim ubrzanjem. “ + R “ dugme čini automobil dinamičnijim, sa više sportskih osobina, za vozača, podešavanjem impulsa trke. Razlika u karakteru je ogromna. “+ R” mod je ekstreman, automobil je idealan za vožnju na stazi i  veoma će ga ceniti pravi entuzijasti sportske vožnje.”

Još jedan primer Hondinog inovativnog pristupa je "Mini osa" automobila. U cilju realizacije snage turbo 2.0-litarskog  i-VTEC motora, sistem prednje suspenzije novog Civic Type R obuhvata ovaj dodatni mehanički sistem koji uključuje dve pomoćne osovine. Minimiziraju obrtni moment upravljanja i omogućavaju vozaču da u potpunosti iskoristi izuzetne vozne karakteristike automobila.

Osim toga, novi sistem adaptivnog prigušivača u četiri tačke je specijalno dizajniran za Civic Type R. Automatski podešava prednju i zadnju suspenziju tvrdoće amortizacije u deliću sekunde, na osnovu uslova vožnje. Ovo omogućava novom Civic Type R da obezbediti udobnu vožnju tokom dugih putovanja, ali postaje čvrst i agilan kada je potrebno rukovanje visokih performansi.

Novi Civic Type R će slediti svoje prethodnike sa šestostepenim manuelnim menjačem. Razvojni tim je izabrao ovu opciju kako bi maksimalno povećao užitak u vožnji.

Hasshi je objasnio: “Manuelni menjač omogućava vozačima da izaberu stepen prenosa  koji žele, na primer, pad sa petog na treći kada se približavaju uglu. Koncept novog Civic Type R je takav da auto kompletno bude prilagođen vozaču, tako da je ovo najbolja opcija.”
 
Potpuno novi Civic Type R je dizajniran i projektovan za evropske ukuse vožnje. Proizvodiće se u najboljim fabrikama Honde u Svindonu, UK i naći će se na tržištu tokom 2015. godine.

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Istorijat Type R

1992. prva generacija NSX Type R (dostupan jedino u Japanu)
Ovaj automobil je označio početak priče tipa R. Cilj je bio da se razvije automobil koji pruža značajno zadovoljstvo tokom vožnje i poseduje brzinu trkačkog automobila. Jezika dizajna NSX Type R podseća na imidž F1. To je takođe bio prvi put da je predstavljen crveni amblem Honde i takmičarska, bela boja šasije.

Motor: 3.0L šesto-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 280KS / 7,300 o/min
Maksimalni obrtni moment: 30.0kg • m / 5,400 o/min

1995. prva generacija Integra Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 1.8L četvoro-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 200KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 18.5kg • m / 7,500 o/min

1997. prva generacija Civic Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 1.6L četvoro-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 185KS / 8,200 o/min
Maksimalni obrtni moment: 16.3kg • m / 7,500 o/min


1998. Integra Type R (dostupan u Evropi i SAD. Bio je to prvi Type R model predstavljen u Evropi)
Motor: 1.8L četvoro-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 190KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 178 N • m / 7,300 o/min

1999. Accord Type R (dostupan jedino u Evropi)
Motor: 2.2L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 212KS / 7,200 o/min
Maksimalni obrtni moment: 215N • m / 6,700 o/min

2001. druga generacija Integra Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 220KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 206N • m / 7,000 o/min

2001. druga generacija Civic Type R (prvi  Civic Type R dostupan u Evropi)
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 220KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 206N • m  / 7,000 o/min

Evropska verzija:
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 200KS / 7,400 o/min
Maksimalni obrtni moment: 196N • m / 5,900 o/min

2002. druga generacija NSX Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 3.2L šesto-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 280KS / 7,300 o/min
Maksimalni obrtni moment: 304N • m  / 5,300 o/min

2007. treća generacija Civic Type R
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 165kW 225KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 215N • m / 6,100 o/min

2007 treća generacija Civic Type R (Evropska verzija)
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 201KS / 7,800 o/min
Maksimalni obrtni moment: 193N • m /5,600 o/min

PR

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Corolla je za kratko vreme ostvarila veliki uspeh na tržištu, a njen kvalitet prepoznao je i međunarodni novinarski žiri izbora za „Automobil godine“ u Evropi koji je Toyotin model C segmenta tržišta svrstao u red glavnih kandidata za ovu laskavu titulu...

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Novi krosover primio priznanje za „najbolji auto za manje od 35.000 EUR“  Kijin novi urbani krosover XCeed nedavno je primio priznanje Zlatni volan (Das Goldene Lenkrad) koje se najčešće naziva najvažnijom nemačkom automobilskom nagradom...

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Prvi put, Lotus nam je omogućio da pogledamo prototip modela Lotus Evija u pokretu. Prototip sa brojem 2 testira se u uslovima visokih brzina, a serijska produkcija kreće uskoro...

Novi diler Citroen vozila na Novom Beogradu - Autopromet

Novi diler Citroen vozila na Novom Beogradu - Autopromet

Kompanija Avtonova KAB, ekskluzivni uvoznik Citroën vozila i rezervnih delova, proširila je svoju dilersku mrežu na teritoriju Novog Beograda. Sada kupci Citroën vozila mogu pogledati vozila ili obaviti test vožnju i na novoj lokaciji u ulici Autoput br.5 u salonu kompanije Autopromet...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje