AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kompaktni Bosch: Činjenice o sistemima za asistenciju u vožnji

Kompaktni Bosch:  Činjenice o sistemima za asistenciju u vožnji

Zahvaljujući sistemima asistencije, vožnja automobilom je postala sigurnija i komfornija. Ovi sistemi upozoravaju i pomažu u kritičnim situacijama, zatim preuzimaju monotone i uvek iste aktivnosti. Bosch kao vodeći dobavljač u svetu aktivno radi na svom razvoju...

Kompaktni Bosch:  Činjenice o sistemima za asistenciju u vožnji

Ova kompanija ima sve potrebne tehnologije u asortimanu i intenzivno radi na njihovom umrežavanju u cilju još veće sigurnosti i komfora. Zahvaljujući sve većem broju automatizovanih funkcija doći ćemo do "Vision Zero" - saobraćaju bez nesreća sa smrtnim ishodom. Više sigurnosti nude prediktivni sistemi za kočenje u slučaju nužde i za pomoć pri promeni trake, sistem za prepoznavanje umora vozača, kao i sistem za zaštitu pešaka i asistent za prepoznavanje radova na putu.
 
Više komfora ponudiće parking asistent i sistemi za noćnu vidljivost, zatim sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova i za pomoć prilikom saobraćajnih gužvi. Bosch je u 2012. godini ostvario promet od pet milijardi evra samo od prodaje sigurnosnih sistema i sistema asistencije. Na njihovom razvoju radi otprilike 5 000 inženjera širom sveta.

Brz razvoj sistema asistencije u vožnji – rast Boscha

Udruženje za zaštitu potrošača „Euro NCAP“ će u budućnosti vozila sa funkcijama asistencije vozaču ocenjivati sa pet zvezdica: od 2014. vozila sa najmanje jednom funkcijom asistencije, a od 2016. vozila sa prediktivnim sistemom za zaštitu pešaka. Ovo će doprineti dodatnom rastu Boscha.  Vozači automobila svakodnevno imaju priliku da procene rad sistema asistencije. Dakle, proizvođači vozila ove sisteme  koriste kao razlikovno obeležje u odnosu na konkurenciju. Bosch je od 2000.godine, kada je počela proizvodnja, pa do sredine 2013. proizveo ukupno 1 milion radarskih senzora od 77 GHz. Drugi milion biće proizveden krajem 2014. godine, a deseti million najverovatnije 2016. godine.

Kompaktni Bosch:  Činjenice o sistemima za asistenciju u vožnji

Cilj: smanjenje poginulih u saobraćaju širom sveta
 
UN predviđa da će se od 2010. do 2020. ovaj broj povećati sa 1,3 na 1,9 miliona, dakle, za skoro 50 procenata. U Indiji godišnje umre preko 100 000 ljudi u saobraćaju, sa tendecijom daljeg rasta.
U SAD-u se broj žrtava u saobraćajnim nesrećama smanjio sa 42 000 u 2000. god. na 33 000 u 2010. godini. U Evropi se takođe broj poginulih u saobraćaju smanjio sa 54 000 u 2000. na 30 500 u 2010. god.

Prekretnice Bosch sistema za asistenciju vozaču – istorija stručnosti
1978:  sistem za deblokadu točkova (ABS)- prva serijska proizvodnja u svetu
1980: prva elektronska upravljačka jedinica vazdušnog jastuka u svetu
1984: sistem za deblokadu točkova motocikla
1989: Bosch „TravelPilot” – prvi navigacioni sistem u Evropi
1993: ultrazvučni sistem za pomoć pri parkiranju
1995: prvi elektronski stabilizacioni program (ESP®)u svetu
2000: adaptivana regulacija brzine na bazi radara (ACC)
2008: poluatomatski ultrazvučni asistent za parkiranje
2010: prvi ultrazvučni asistent za mrtvi ugao u svetu
2010: prediktivni sistem kočenja u slučaju nužde
2010: Sistemi za odražavanje vožnje u traci
2013: elektromehanička servo-kočnica iBooster

Kompaktni Bosch:  Činjenice o sistemima za asistenciju u vožnji

Bosch asortiman u oblasti asistencije vozaču:

Regulacioni sistemi kočenja: elektronski stabilizacioni program(ESP®)sprečava zanošenje vozila i može samostalno da zakoči vozilo u zavisnosti od situacije. Krajem 2013. godine pojaviće se elektromehanička servo kočnica iBooster koja predstavlja budućnost regulacije kočenja. Njoj nije potreban vakuum i nezavisno od situacije može da podrži komandu za kočenje. Osim toga, električna vozila pomoću ovog sistema postižu veliki stepen rekuperacije, a sistemi asistencije profitiraju od brzog i bešumnog aktiviranja.

Električni upravljački sistemi: u ovim proizvodima, proizvedenim u zajedničkom preduzeću “ZF Lenksysteme GMBH, stepen podrške pri upravljanju, može da se menja preko funkcijskog softvera. Upravljanje može da stabilizuje  vozilo i na taj način dopunjava ESP®. To znači da je ono još jedan preduslov za buduće sisteme asistencije.

Senzori: oni su čula jednog vozila.

Radarski senzori: oni na udaljenosti od preko 200 metara veoma precizno detektuju rastojanje i brzinu drugih vozila i predstavljaju idealnu osnovu za sistem ragulacije rastojanja i prediktivno kočenje u slučaju nužde.

Bosch za svoje radarske senzore koristi isključivo frenkventni opseg od 77-gHz., koji je u celom svetu odobren za primenu u automobilima. 2013.god. je počela proizvodnja nove generacije povoljnih senzora, radarskih senzora srednjeg dometa (Mid-Range-Radarsensor, koji se koriste za prednji i zadnji deo vozila).

Video senzori: na osnovu njihovih podataka mogu se npr. detektovati saobraćajni znakovi i obeležja na putu, kao i pešaci i biciklisti. Nova Stereo-video kamera, koju će Bosch početi da proizvodi 2014., može da vidi prostorno, pa samim tim i da meri rastojanja. Ona kao rešenje, u vidu 1 senzora, pokriva sve nove zahteve udruženja za zaštitu potrošača “Euro- NCAP”.
Za funkcije pomoći pri parkiranju i manevrisanju sve više se koriste dalekougaoni video-senzori koji omogućavaju pogled iz ugla od 360 stepeni (ptičija perspektiva)i na taj način pokrivaju bliže okruženje vozila.

Ultrazvučni senzori: ova tehnologija, koju koriste i slepi miševi, nije skupa i već dve decenije se uspešno koristi za merenje rastojanja između vozila kod sistema za pomoć pri parkiranju.

Kompaktni Bosch:  Činjenice o sistemima za asistenciju u vožnji

Umrežena navigacija:

Efikasni sistemi asistencije i dalekodometne automatske funkcije vožnje zahtevaju precizne i aktuelne podatke sa karte koji se u svakom momentu mogu ažurirati preko interneta. Bosch aplikacija za IPhone već danas može da u “Oblaku podataka” prikaže detektovane saobraćajne znakove, a “elektronski horizont” pruža precizne informacije o putanji uključujući uzbrdice i poluprečnike krivina. Ove podatke umrežene funkcije vozila koriste za smanjenje potrošnje goriva, a električna vozila za povećanje dometa akumulatora.

Koncepti rukovanja:

Ključ uspeha sistema za asistenciju su koncepti rukovanja. Funkcije,koje preuzimaju sve zahtevnije zadatke u vožnji, moraju da imaju mogućnost intuitivnog rukovanja. Bosch zato intenzivno istražuje različite pristupe i koristi npr. indikatorske sisteme koji se mogu programirati, kao i Head-up-displeje. Informacije, kao što su preporuke vozača ili upozorenje o rastojanju, u budućnosti će pomoću novog postupka vizualizacije na bazi "Augmented Rality", proširene realnosti, biti ubačen u realnu situaciju u saobraćaju. Još jedan pristup kvalitetnom rukovanju su multimodalni koncepti. Oni preko Touchscreena gestove i dodire ujedinjuju sa glasovnim upravljanjem.

Citati o asistenciji vožnje:

“Tržište sistema za asistenciju vozaču narednih godina će beležiti godišnji rast za oko 20 procenata", kaže Volf-Hening Šajder, direktor Robert Boscha GmbH.

“Sistemi za asistenciju vozaču će narednih godina doživeti pravi bum", precizirao je direktor Boscha Volf-Hening Šajder.

“Stereo-tehnika stvara novu perspektivu za sigurnosne sisteme bazirane na videu", rekao je Gerard Štajger, predsednik upravnog odbora Bosch poslovnog sektora “Chassis Systems Control”.”Dok je monokameru potrebno "istrenirati" za različite objekte, npr. da prepozna pešake i automobile, stereo-kamera meri i prepoznaje sve prepreke samo na osnovu registrovanog kretanja i udaljenosti.”

“Sistemi asistencije čine vožnju sigurnijom, opuštenijom i ekološki prihvatljivijom”, rekao je Gerard Štajger, predsednik upravnog odbora poslovnog sektora “Chassis Systems Control".

“Ultrazvuk, radar i video – Bosch ima sve potrebne tehnologije za sisteme asistencije vozaču", rekao je Štajger "i uz kočnice, upravljanje i stručno znanje, potrebno za njihovo integrisanje u vozilo, ima izvrsnu osnovu za razvoj novih, još efikasnijih sistema za asistenciju vozaču.”

Bosch

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Corolla je za kratko vreme ostvarila veliki uspeh na tržištu, a njen kvalitet prepoznao je i međunarodni novinarski žiri izbora za „Automobil godine“ u Evropi koji je Toyotin model C segmenta tržišta svrstao u red glavnih kandidata za ovu laskavu titulu...

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Novi krosover primio priznanje za „najbolji auto za manje od 35.000 EUR“  Kijin novi urbani krosover XCeed nedavno je primio priznanje Zlatni volan (Das Goldene Lenkrad) koje se najčešće naziva najvažnijom nemačkom automobilskom nagradom...

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Prvi put, Lotus nam je omogućio da pogledamo prototip modela Lotus Evija u pokretu. Prototip sa brojem 2 testira se u uslovima visokih brzina, a serijska produkcija kreće uskoro...

Novi diler Citroen vozila na Novom Beogradu - Autopromet

Novi diler Citroen vozila na Novom Beogradu - Autopromet

Kompanija Avtonova KAB, ekskluzivni uvoznik Citroën vozila i rezervnih delova, proširila je svoju dilersku mrežu na teritoriju Novog Beograda. Sada kupci Citroën vozila mogu pogledati vozila ili obaviti test vožnju i na novoj lokaciji u ulici Autoput br.5 u salonu kompanije Autopromet...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje