AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Putarinu iz Novog Sada do Beograda platio 480 dinara

Putarinu iz Novog Sada do Beograda platio 480 dinara

Juče smo dobili mail od nezadovoljnog vozača, koji ima veoma zanimljivu priču za sve nas vozače. Njegovo ime je Mario Čupković, koji je putovao iz Novog Sada u Beograd, a koji je za putarinu na ovoj deonici morao da izdvoji 480 dinara...

Pismo Marija Čupkovića prenosimo u celini:

"Pozdrav, javljam Vam se povodom nelogičnosti koju sam danas doživeo na putu Novi Sad - Beograd. Vidim da se vaš sajt ne bavi samo temama o automobilima, već i o svemu ostalom što ima veze sa automobilizmom, pa zato mislim da je tema adekvatna za sajt, isto kao i ona u kojoj testirate automobile i slično.

Danas sam putovao iz Novog Sada za Beograd, a uz samo jedno zaustavljanje u Inđiji, putarina me je koštala 480 dinara, umesto "standardnih" 240. Šaljem vam i fotografiju na kojoj su tri računa koja sam dobio na rampama. Prvi račun se odnosi na put od Novog Sada do naplatne rampe Inđija, sledeći račun je ponovno plaćenje od Inđije do Beograda, a treći račun je potvrda da je plaćena putarina i nju sam dobio na naplatnoj rampi u Beogradu. Dakle, oba plaćanja su izvršena na novoj naplatnoj rampi u Inđiji, na ulasku i izlasku. Moj razlog izlaska sa autoputa u Inđiji je odlazak u šoping centar.

Ovde mi je nejasna i cena putarine, koja je ista od Novog Sada do Inđije i od Novog Sada do Beograda. I u jednom i u drugom slučaju, vozač plaća 240 dinara, što nije logično, jer je put do Inđije daleko kraći i samim tim treba da bude jeftiniji.

Ali, tu nije kraj nelogičnosti. Da sam, kojim slučajem, od Inđije do Beograda stigao za vreme duže od 20 minuta, još jednom bi platio 240 dinara, jer tolerišu samo vremenski period od 20 minuta od Inđije do Beograda. O ovome su me informisali ljudi na naplatnoj rampi.
Zamolio bih, da mi Putevi Srbije javno obrazlože zašto je putarina od Novog Sada do Inđije košta isto kao i putarina do Beograda, i zašto putarina od Inđije do Beograda košta isto kao i od Novog Sada do Beograda."

U kratkom roku, dobili smo odgovor iz JP Putevi Srbije. Prenosimo ga u celini:

 


 

Poštovani g. Sariću,

Shodno poslatom pismu g. Marija Čupkovića, dostavljamo Vam sledeće odgovore.

1. Na deonicama Beograd-Subotica i Niš-Leskovac, funkcioniše otvoreni sistem naplate putarine koji je prisutan i u drugim zemljama: Hrvatska, Italija, Francuska, Španija, Makedonija i Grčka. Ovaj sistem podrazumeva naplatu putarine određene deonice puta, prilikom prolaska kroz naplatnu stanicu. Cenu putarine nije moguće obračunati po pređenom kilometru, jer se na pojedinim delovima puta, saobraćaj odvija u jednoj saobraćajnoj traci. Smerovi nisu fizički razdvojeni, čime je omogućeno okretanje, i nekontrolisani ulazak i izlazak sa autoputa. Cena putarine je transparentna i svako od vozača može da izabere da li će se voziti autoputem pod naplatom ili će koristiti neke od alternativnih puteva koji se ne naplaćuju. U skladu sa finansijskim mogućnostima tokom 2014. godine, planirano je uspostavljanje zatvorenog sistema naplate putarine na deonici Beograd-Subotica i naplata po kilometru korišćenog puta, kao na deonicama Beograd-Niš i Beograd-Šid.    

2. Dužina autoputa između naplatne stanice Inđija i naplatne stanice Stara Pazova je 8,3 km. Između navedenih naplatnih stanica ne postoje odmorišta, parkinzi, naplatne stanice , gde bi učesnici u saobraćaju eventualno mogli da se zadržavaju. Članom 102. Zakona o bezbednosti saobraćaja propisuje se da je najmanja dozvoljena brzina na autoputu 50 km/h. U skladu sa tim za prolazak dela autoputa od naplatne stanice Inđija do naplatne stanice Stara Pazova je uvedeno vremensko ograničenje od 20 minuta. Time se onemogućavaju učesnici u saobraćaju da na osnovu iste priznanice više puta koriste deonicu Beograd-Subotica. Drugi razlog je omogućavanje funkcionisanja jednostrane (levak) naplatne stanice Inđija u otvorenom sistemu naplate putarine.

3. U bilo kojoj zemlji u Evropi bez obzira na sistem naplate putarine, izlaskom sa autoputa prestaje da važi priznanica za plaćenu putarinu ili kartica za ulazak odnosno izlazak sa autoputa. Svaki ponovni ulazak na autoput podrazumeva obavezu plaćanja korišćenja istog.

S poštovanjem,
JP "Putevi Srbije"
Odeljenje za odnose sa javnošću


 

Goran Sarić - Automagazin portal

Renault vozila uz dodatne 4 zimske gume

Renault vozila uz dodatne 4 zimske gume

Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja je od prvog novembra je za sve učesnike u saobraćaju obavezno posedovanje  4 zimska pneumatika na automobilu (ako se na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica). Ali to ne treba da brine Renault kupce...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje