AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch poboljšava prodaju u svim poslovnim sektorima

Bosch poboljšava prodaju u svim poslovnim sektorima

Bosch grupa je napravila dobar početak u 2015. godini. U prvom kvartalu, prodaja je porasla za otprilike 13 procenata. Nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa, rast je bio 5,4 procenata.

Bosch poboljšava prodaju u svim poslovnim sektorima

Za tekuću fiskalnu godinu, globalni dobavljač tehnologije i usluga očekuje da će njegova prodaja rasti od 3 do 5 procenata nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa. Buduću da su ovi efekti značajni, Bosch očekuje da njegov nominalni rast od prodaje bude veći od navedenog opsega. Predstavljajući godišnje finansijske izveštaje u mestu Gerlingen, Nemačka, dr Volkmar Denner, predsednik Upravnog odbora kompanije Bosch, rekao je: "Naša ekonomska i tehnološka snaga u našim afirmisanim oblastima poslovanja nam omogućava da otvorimo nove segmente tržišta". Proizvodi s mogućnošću povezivanja na internet i usluge zasnovane na internet tehnologiji su jedna od centralnih tačaka budućeg rasta prodaje kompanije. "Povezanost punom snagom vodimo unapred u svim našim poslovnim sektorima i igramo aktivnu ulogu u oblikovanju iste", dodao je Denner. U 2014. godini, Bosch je lansirao mnoge nove proizvode i i tehnologije u pogledu povezanosti. Oni uključuju peći s mogućnošću povezivanja na internet i softverska rešenja za povezane sisteme grejanja i zgrada, kao i za povezanu industriju i povezanu mobilnost.


Razvoj poslovanja u 2014. godini: značajan napredak

U 2014. godini, inovacije proizvoda su ponovo pomogle kompaniji Bosch da dodatno poboljša svoju poziciju na tržištu u mnogim oblastima. U protekloj poslovnoj godini, kompanija je povećala svoju prodaju za nominalnih 6,3 procenata na 49 milijardi evra. Nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa, rast je iznosio 7,4 procenata. Kao rezultat negativnih efekata deviznog kursa u iznosu od oko 500 miliona evra, privremeno jak evro je imao značajan uticaj na sliku prodaje. Ovaj snažan razvoj prodaje je takođe doprineo poboljšanom rezultatu. Zarada pre kamata i poreza (EBIT) je porasla na 3 milijarde evra prošle godine - u odnosu na prethodnu godinu povećanje od otprilike 10 procenata. Bosch je time obelodanio EBIT maržu od 6,2 procenata u 2014. godini. To je otprilike jedan procentni poen bolje od vrijednosti za 2013. godinu, usklađen za jednokratne i vanredne efekte. "Naš rigorozni rad na troškovima je takođe odigrao ulogu u ovom značajnom poboljšanju rezultata. U 2014. godini smo bili uspešni uprkos samo umereno globalnom privrednom rastu", rekao je dr Stefan Asenkerschbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika upravnog odbora kompanije Bosch. Nakon završenog preuzimanja kompanije BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (sada BSH Hausgeräte GmbH), dobavljač tehnologije i usluga je ojačao svoju poziciju u oblasti pametnih domova. A sa akvizicijom ZF Lenksysteme GmbH (sada Robert Bosch Automotive Steering GmbH), Bosch je u svoj portfolio pridodao u oblast koja raste automatizovanu vožnju.

Mobility solutions za saobraćaj sutrašnjice

Za Bosch, automatizovana vožnja je značajna oblast rasta. Kompanija sukcesivno lansira nove sisteme za asistenciju vozaču. Na primer, 2015. godine će se desiti početak serijske proizvodnje parkiranja na daljinsko upravljanje, asistencije u gužvi i funkciju asistencije u manevrisanju radi izbegavanja i obilaženja nadolazećeg saobraćaja. U Mobility Solutions poslovnom sektoru, više od 2.000 inženjera radi na tome da auto pilota za vozače pretvori u stvarnost. Kada je u pitanju mobilnost u budućnosti, Bosch ne samo da se bavi automatizacijom, već i povezivanjem i elektrifikacijom. Već u ovom trenutku, kompanija ima 30 narudžbina koja se odnose na električne pogonske sisteme. Svake godine, Bosch investira gotovo 400 miliona evra u elektro mobilnost, i ne samo u dalji razvoj thenologije akumulatora. "Imali smo ključnu ulogu u priči o uspehu dizela. Želimo da uradimo isto u pogledu električnih pogonskih sistema", rekao je Denner. Jedan od ključeva za uspeh na tržištu električnih pogonskih sistema je njihova pogodnost za svakodnevnu upotrebu. Na primer, aplikacija razvijena od strane kompanije Bosch daje vozačima pristup mreži koja pokriva 80 procenata svih stanica za punjenje u Nemačkoj s mogućnošću povezivanja na internet. Za korisnike to znači da je punjenje njihovih električnih vozila lako.

Danas Bosch sebe vidi kao dobavljača tehnologija za mobilnost koje pokrivaju više od samog automobila. U 2014.godini, sistemi kao što su direktno ubrizgavanje benzina i dizela su još jednom bili izuzetno uspešni. Sve više im se pridružuju softverska rešenja i usluge mobilnosti. "Povezivanje čini potpuno nove tehnologije mogućim za multi modalni saobraćaj u budućnosti. I u afirmisanim oblastima će one takođe igrati značajnu ulogu u kreiranju prednosti za kupce i očuvanje resursa", rekao je Denner. Prošle godine, na primer, Bosch je debitovao sa povezanim sistemima za elektronsko upravljanje motorom kod dvotočkaša. Vozači mogu da koriste svoje pametne telefone za čitanje i procenu podataka o vozilu.

Sve veći značaj softverske kompetencije

U poslu povezanosti, postoje nova "3S": senzori, softver i usluge (eng. sensors, software & services). Bosch je globalno vodeći proizvođač mikromehaničkih senzora, poznatijih kao MEMS senzora. Ove godine, proizvešće 1,6 milijardi takvih "čulnih senzora", skoro 25 procenata više nego u prethodnoj godini. Osim toga, već nekoliko godina, tehnološka kompanija širi svoje softversku kompetenciju. Danas je jedan od tri, među 45,700 zaposlenih koji rade na istraživanju i razvoju, softverski inženjer. Tri hiljade inženjera radi samo na internetu stvari. "Za Bosch je stručnost u pogledu softvera ključna kompetencija za budućnost", rekao je Denner. "Ugrađeni softver je već jedan od naših aduta, a mi tome sukcesivno dodajemo i ovo IT praktično znanje o softveru". Tek nedavno, Bosch je preuzeo stručnjaka za povezivanje ProSyst, snabdevača gateway softvera i middleware komponenti. U pametnim domovima, softver kompanije ProSyst funkcioniše kao prevodilac za uređaje različitih proizvođača.

Bosch poboljšava prodaju u svim poslovnim sektorima

Bosch IoT paket: platforma za internet stvari

Jedna glavna softverska platforma za internet stvari je Bosch IoT paket. Ona upravlja komunikacijom i razmenom podataka između objekata s mogućnošću povezivanja na internet, kao što su mašine u fabrici, sistemi grejanja i sigurnosne kamere. Bosch IoT paket takođe može da analizira i obrađuje jednu vrstu velikih podataka koja se dobija u oblastima kao što je povezana proizvodnja. Bosch je deo svog IoT paketa učinio dostupnim programerima softvera sa otvorenim pristupom (eng. open source). "Naš IoT paket predstavlja poziv za učestvovanje. U oblikovanju povezanog sveta, naše nade ulažemo u otvorena rešenja, jer verujemo da je to ono što će voditi unapred umrežavanje uređaja i mašina nezavisno od proizvođača", rekao je Denner, čije odgovornosti u upravnom odboru kompanije Bosch uključuju istraživanje i napredni inženjering.

Mnoštvo usluga u internetu stvari

Prema Denner-u, poslovni potencijal interneta stvari leži pre svega u uslugama koje se mogu izvesti iz povezivanja. "Bosch je u jednakoj meri dobavljač tehnologije i usluga, i oba su prednost za nas u poslu povezanosti." Čak i danas, Bosch nudi širok spektar uslužnih tehnologija za mnoge industrije i kupce. Na primer, njegov sektor Sigurnosni sistemi (eng. Security Systems) nudi telematik usluge kao što su eCall za 500.000 vozila na 16 jezika. Do kraja 2015. godine, Bosch će olakšati povezanost nekih 100.000 vozila za upravljanje voznim parkovima lizing i osiguravajućih društava. Na sajmu u Hanoveru, Bosch je predstavio svoje daljinsko upravljanje uslugom. U povezanoj proizvodnji, ono čini daljinsko održavanje mašina mogućim.

Bezbednost i zaštita podataka u povezanom svetu

Sa rastom povezanosti, raste i potražnja za bezbednošću i zaštiti podataka. "Odlučujući faktor za široku prihvaćenost tehnologija povezanosti će biti zaštita podataka, i na taj način poverenje ljudi", rekao je Denner. U tom kontekstu, generalni direktor kompanije Bosch je pozvao na brzo usvajanje EU propisa za opštu zaštitu podataka. "I pravno i tehnološki, i dalje postoji mnogo toga da se uradi kako bi Evropa bila zaista spremna za internet stvari." U oblasti bezbednosti podataka, kompanija je već u dobroj formi. Bosch zapošljava više od 100 zaposlenih koji su specijalizovani za bezbedan prenos podataka. Kompanija rukovodi centrom kompetentnosti u kome okuplja na jednom mestu relevantna praktična znanja i iskustvo u oblastima kao što su kriptografske metode i upravljanje sertifikatima.

Bosch poboljšava prodaju u svim poslovnim sektorima

Poslovna 2014. godina po regionima i sektorima poslovanja

Azijsko-pacifička regija: regija broj jedan po rastu
U Azijsko-pacifičkoj regiji, Bosch je povećao svoju prodaju za 17 procenata (19 procenata nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa) u 2014. godini, na 13 milijardi evra. U nešto manje od 27 procenata od ukupnog prihoda od prodaje, udeo prodaje regiona je dostigao novu visinu. Rast prodaje je posebno snažan u Kini, podigavši nominalnih 27 procenata, na 6,4 milijardi evra.

Severna i Južna Amerika: značajan rast u Severnoj Americi, teško okruženje u Južnoj Americi

Naše poslovanje u Severnoj Americi se razvijalo prilično dobro, rastom od 8,6 procenata na 8,5 milijardi evra. Nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa, povećanje iznosi čak 9.3 procenata. U Južnoj Americi, slaba proizvodnja automobila i slab Brazilski real su imali negativan uticaj na razvoj prodaje. Sa 1,5 milijardi evra, prodaja je opala nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa za 4,4 procenata u odnosu na prethodnu godinu. U nominalnom smislu, pad prodaje je 13 procenata.
Evropa: ekonomska situacija i dalje teška
Uprkos ekonomskoj situaciji koja je i dalje teška, Bosch je povećao prodaju u Evropi za 2,1 procenata, na 26 milijardi evra. Nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa, rast je iznosio 2,5 procenata. Ovaj region na taj način učestvuje sa 53 procenta od ukupne prodaje. U Nemačkoj, prodaja je porasla na godišnjem nivou, na 10,8 milijardi evra.

Mobility Solutions: rast dvostruko brži od rasta tržišta

Mobility Solutions poslovni sektor je još jednom uspeo da ubrza stopu rasta. Prodaja je porasla za 8,9 procenata (9,9 nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa) na 33,3 milijardi evra. Bosch je tako rastao dvostruko brže na tržištu rezervnih delova za automobile. EBIT poslovnog sektora je iznosio 2,4 milijarde evra, a EBIT marža istog 7,2 procenata. Bez jednokratnih i efekata konsolidacije, poboljšanje poslovnog rezultata u odnosu na prošlu godinu je oko 0,9 procentnih poena.

Industrial Technology: nazad na putu rasta

U 2014. godini, prodaja Industrial Technology poslovnog sektora je iznosila 6,7 milijardi evra, nominalnih 2 procenta ispod nivoa iz prethodne godine (1 procenat nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa). Ovo je blagi pad usled slabog tržištu, kao i uklanjanja pneumatika iz poslovnog sektora početkom 2014. godine. Ne uzimajući u obzir efekat konsolidacije, prodaja je povećana za 2,5 procenta, a za 3,6 procenata nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa. Sve u svemu, Industrial Technology je popravio svoj EBIT za 67 miliona evra.

Consumer Goods: lider na tržištu električnih alata

Podsticanje rasta je postavljeno od strane poslovnog sektora Consumer Goods. Njegova prodaja je porasla za 5 procenata, na 4,2 milijarde evra, odnosno 7 procenata nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa. Prošle godine, poslovni sektor je generisao EBIT od oko 550 miliona evra i EBIT maržu od 13,1 procenata. Njegova EBIT uključuje srazmerno dobit nakon plaćenog poreza joint venture kompanije BSH Bosch und Siemens Hausgerate GmbH.

Energy and Building Technology: Povećana konkurentnost

U 2014. godini, Energy and Building Technology poslovni sektor je povećao prodaju za 1,7 procenata (2,6 procenata nakon usklađivanja sa efektima deviznog kursa), na 4,6 milijardi evra. Njegov EBIT je došao do nekih 170 miliona evra. EBIT marža je iznosila 3,7 procenata.

Broj zaposlenih: 12,000 novozaposlenih ove godine

U 2015. godini, Bosch planira da primi još oko 12.000 diplomaca širom sveta, od kojih 1.200 samo u Nemačkoj. Ukupan broj zaposlenih u kompaniji Bosch je porastao za otprilike 9.000 u 2014. godini, na 290.000. Nakon integracije bivših joint venture kompanija sa udelom u vlasništvu od po pedeset procenata, BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH i ZF Lenksysteme GmbH, Bosch grupa sada zapošljava približno 360.000 ljudi (od 1. aprila 2015. godine).

PR

Audi RS Q8 kralj Nürburgringa! (VIDEO)

Audi RS Q8 kralj Nürburgringa! (VIDEO)

Audi RS Q8 zvanično je najbrži SUV na stazi Nürburgring. Sa vremenom vožnje od 7:42 pokorio je dosadašnjeg kralja - Mercedes-AMG GLC 63 S, koji je "Zeleni pakao" prešao za 7 minuta i 49 sekundi...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje