Peugeot 108 spreman za Ženevu 2014
Peugeot nam predstavlja model 108. Posle devet godina egzistencije modela 107 (tehnički blizanac modela Citroën C1 i Toyota Aygo), stiže nam novi mali automobil sa znakom lava na masci hladnjaka...
Model 108 je treći novi hatchback Peugeota u poslednje dve godine - prethodili su mu novi 208 i novi kompaktni 308. Ne možemo a da ne primetimo sličnost sa novim modelima, što se pre svega odnosi na prednji deo automobila sa karakterističnim svetlima, kao i LED svetlima za dnevno osvetljenje u braniku.
Spoljašnje dimenzije odgovaraju mini automobilima. Dužina iznosi 3,47 metara, širina 1,62 m, dok je zapremina prtljažnog prostora 196 litara. Kada se preklope nasloni zadnjih sedišta, zapremina prtljažnog prostora iznosi 750 litara.
Enterijer može da ima sedam različitih tema, odnosno kombinacija boja i dekorativnih detalja. U najvišem stepenu opreme, sedišta su obložena kožom, a najnoviji multimedijalni sistemi se podrazumevaju. Displej osetljiv na dodir opremljen je i tehnologijom MirrorLink, koja omogućava da se informacije sa dipleja mobilnog telefona ili "tableta" reflektuju direkno na dispjel na instrument tabli.
Novina je i verzija 108 TOP! sa platnenim krovom. Ova verzija je inspirisana "polukabrioletima" Citroën DS3 ili Fiat 500C i predstavlja alternativu klasičnom panoramskom krovu.
Ponudu čine četiri motorizacije. Osnovni je trocilindarski 1.0 VTi uparen sa petostepenim manuelnim menjačem ili robotizovanim ETG menjačem. U ponudi će biti i verzija 1.0 e-VTi sa sistemom start-stop, manuelnim menjačem i emisijom CO2 od samo 88 grama po pređenom kilometru. Agregat razvija maksimalnu snagu od 50 kW. Pored 1.0-litarskog motora, u ponudi će biti i novi 1.2 VTi Pure Tech maksimalne snage 60 kW i manuelnim menjačem.
Svi motori su veoma štedljivi, a najsnažniji emituje 99 grama CO2 po pređenom kilometru. Posebnu ulogu u tome igra i mala masa. Najlakša "stoosmica" teži svega 840 kilograma.
Automagazin.rs