AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kompaktni Bosch: Dizel sistemi za ubrizgavanje

Kompaktni Bosch: Dizel sistemi za ubrizgavanje

Common-rail dizel: u  2012. najmanje četiri od pet novoregistrovanih dizel vozila u svetu  opremljeno je common-rail sistemom. Bosch je lider na tržištu za ovu tehnologiju: u 2012. isporučeno je više od 8 miliona sistema, a u 2015. ovaj broj će dostići 12 miliona – dakle, za 50 odsto više...

Kompaktni Bosch: Dizel sistemi za ubrizgavanje

Injektori sa elektromagnetnim ventilom

 

Paralelno sa „piezo“ sistemima, i injektori sa magnetnim ventilom se stalno usavršavaju. Jedan primer za to je novi Bosch CRI2-20 koji ima pritisak ubrizgavanja od 2.000 bara. Svi Bosch injektori sa magnetnim ventilom su konstruisani po modularnom principu, koji proizvođačima automobila omogućava da koriste različite generacije modela u istom osnovnom motoru.

 

„Piezo“ injektori - pioniri visokog pritiska: CRS3 - 25 common-rail sistem karakteriše prvi Bosch „piezo“ injektor za putnička vozila koji radi na 2.500 bara. Sa povećanim pritiskom ubrizgavanja, ovi novi Bosch „piezo modeli“ su trenutno najsavremenija tehnologija. Optimalizacijom ubrizgavanja gorivo se bolje raspršuje, pa samim tim i bolje sagoreva. Štaviše, napredni „piezo“ injektori omogućavaju višestruko ubrizgavanje do deset ciklusa. Ovo je važno kako bi se ispoštovala buduća ograničenja emisije izduvnih gasova ili još više povećala snaga motora.

Injektori sa magnetnim ventilom: Zajedno sa „piezo“ sistemima, injektori sa magnetnim ventilom se takođe stalno usavršavaju. Jedan primer za to je novi Bosch CRI2-20 koji stvara pritisak ubrizgavanja od 2.000 bara. Svi Bosch injektori sa magnetnim ventilom su konstruisani po modularnom principu koji  proizvođačima automobila omogućava da koriste različite generacije modela u istom osnovnom motoru.

Stalno usavršavanje: povećanje pritiska je takođe moguće i kod injektora sa elektromagnetnim ventilom. To je moguće zahvaljujući ventilima sa izbalansiranim pritiskom jer akumulator visokog pritiska integrisan u injektor sprečava oscilacije pritiska u sistemu. Na ovaj način gorivo se ubrizgava efikasnije što dovodi do smanjenja emisije gasova i bešumnog rada. Baš kao „piezo“ injektori, i injektori sa magnetnim ventilom omogućavaju višestruko ubrizgavanje. Ono doprinosi smanjenju potrošnje goriva čime se smanjuje nivo CO2, štetne materije i buka koju stvara motor.

Kompaktni Bosch: Dizel sistemi za ubrizgavanje

„Piezo“ injektori – pioniri visokog pritiska


 U Bosch CRS3-25 common-rail sistemu predstavljen je prvi „piezo“ injektor za putnička vozila koji radi uz pritisak od 2.500 bara. Zahvaljujući povećanom pritisku ubrizgavanja, ovi novi Bosch „piezo“ modeli predstavljaju najsavremeniju tehnologiju.


Osnovne informacije: „piezo“ injektori i standardi emisije izduvnih gasova

Kako rade „piezo“ injektori: „piezo-električni“ efekat omogućava transformaciju mehaničkog opterećenja u električni signal i obrnuto. Ako se na „piezo-električnu“ keramiku priključi napon, njena dužina se odmah menja. Ova promena dužine može da se koristi za generisanje mehaničke sile. „Piezo“ injektor koristi ovaj efekat da aktivira otvaranje i zatvaranje ventila injektora. U 2005. Bosch i Siemens VDO zajednički su nagrađeni nemačkom „Nagradom za budućnost“ zbog uvođenja „piezo“ tehnologije u serijsku proizvodnju.

Prekretnice: Serijska proizvodnja common-rail sistema u putničkim vozilima počela je 1997. Sistem je prvi put ugrađen u Mercedes-Benz C 220 CDI i Alfa Romeo 156 JTD. U to vreme, ovaj sistem je imao pritisak ubrizgavanja do 1.350 bara. Pored toga, dizel tehnologija je slavila i značajan uspeh u moto-trkama. Od 2006. dizel vozila su osvojila svaku „24-hour“ trku u Le Mansu. Sva pobednička vozila su imala ugrađenu Bosch tehnologiju, specijalno razvijenu za trke.

Zakonska ograničenja emisije izduvnih gasova: Bosch sistemi ubrizgavanja igraju važnu ulogu u tome da dizel vozila širom sveta budu u skladu sa sadašnjim i budućim standardima za emisiju izduvnih gasova. Daljim povećanjem pritiska i poboljšanjem ubrizgavanja, proizvođači automobila će moći da savršeno sinhronizuju rad motora sa naknadnom obradom izduvnih gasova.

Kvalitet goriva: Jedan izazov za sisteme ubrizgavanja je nedosledan kvalitet goriva u svetu. Na primer, svojstvo podmazivanja dizel goriva često se znatno razlikuju od regiona do regiona. Imajući ovo u vidu, Bosch je svoje common-rail injektore razvio da fundamentalno odgovaraju upotrebi širom sveta.

Bosch

Otvoren novi Volvo Car centar Beograd

Otvoren novi Volvo Car centar Beograd

U četvrtak 28.novembra 2019. godine otvoren je novi velelepni prodajno servisni centar u Beogradu. Volvo Car centar Beograd nalazi se na adresi Auto-put za Novi Sad 98 u Zemunu...

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Corolla je za kratko vreme ostvarila veliki uspeh na tržištu, a njen kvalitet prepoznao je i međunarodni novinarski žiri izbora za „Automobil godine“ u Evropi koji je Toyotin model C segmenta tržišta svrstao u red glavnih kandidata za ovu laskavu titulu...

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Novi krosover primio priznanje za „najbolji auto za manje od 35.000 EUR“  Kijin novi urbani krosover XCeed nedavno je primio priznanje Zlatni volan (Das Goldene Lenkrad) koje se najčešće naziva najvažnijom nemačkom automobilskom nagradom...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje