AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

Sa 239 kW/325 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 435 Nm, Insignia OPC predstavlja najperformantniji automobil u liniji Opelovih modela. Model sa pogonom na četiri točka je upravo debitovao na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu, sa novim, osveženim izgledom i modifikovanom šasijom...

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

“Insignia OPC pleni novim sjajem,” tvrdi Michael Ableson, GME potpredsednik za inženjering. “Posvetivši veliku pažnju detaljima, naši inženjeri su izvršili određena ključna fina podešenja na ovom modelu. To se vidi na njenom dizajnu i još boljim voznim performansama. Ovim se OPC nedvosmisleno svrstava u prvu ligu sportskih automobila srednje veličine u serijskoj proizvodnji.” Jirgen Klop, trener Borusije iz Dortmunda, dobro poznati ljubitelj Opelovih motora, je među prvim ljudima koji voze novu Insignia-ju OPC.

Posvećenost detaljima – unutra i spolja

Nova Insignia OPC ostavlja utisak na prvi pogled. Restilizovani prednji i zadnji deo, sa prepoznatljivim elementima OPC dizajna, poput prepoznatljivog detalja sabljastog zuba u prednjem delu i  izduvne cevi integrisane u zadnjem delu, naglašavaju njegovu snagu i prizivaju slike brze vožnje krugovima Nirnburgringa.

Upadljiva karoserija krije vrhunsku tehnologiju. OPC šasija je unapređena uz poseban fokus na prerađenu zadnju osovinu – kao i kod drugih modela linije nove Insignia-je – na način da su inženjeri modifikovali oko 60 odsto delova. Pored toga, ponašanje automobila kada su u pitanju buka i vibracije poboljšano je kroz mnogobrojna fina podešavanja. Novi ESP softver omogućava još preciznije podešavanje dinamike, naročito kada je u pitanju reakcija na tendencije podupravljanja. Modifikovani softver amortizovanja za FlexRide šasiju sa podesivim amortizerima obezbeđuje optimalno držanje na putu. Ovo programiranje specifično za OPC poboljšava voznu dinamiku, omogućavajući brži i precizniji odgovor na različite manevarske i uslove na putu.

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

Insignia OPC, sa 6-stepenim manuelnim prenosom i pogonom na sve točkove ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi (Sports Tourer: 6,3 sekunde) i postiže najveću brzinu od 250 km/h (elektronski ograničena) uz potrošnju od 10,6 litara na 100 km u kombinovanom režimu vožnje (249 g/km CO2 prepa propisu Evropske komisije br. 715/2007). U verziji bez ograničenja, OPC sa manuelnim prenosom postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Visoko-performantni Brembo kočioni sistem omogućava naglo usporavanje sa maksimalnom stabilnošću, čak i prilikom intenzivne upotrebe.

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

Pored toga, Insignia OPC ostvaruje prednosti od svog elektronski upravljanog sistema 4x4. Sistem pogona na sve točkove uključuje visoko-kvalitetno kvačilo, koje deluje na Haldex principima, kao i elektronski diferencijal za ograničeno proklizavanje, koji omogućava vrhunsku vuču. On se konstantno prilagođava uslovima koji preovlađuju na putu, neosetno varirajući distribuciju obrtnog momenta od 0 do 100 odsto između prednje i zadnje osovine, kao i između zadnjih točkova. U kombinaciji sa elektronski upravljanom vrhunskom FlexRide šasijom, sistem pogona na sve točkove postavlja standarde po pitanju vremena reakcije i upravljanja vozilom.

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

Upliv duha auto-sporta u enterijer

Kabina dočekuje vozače OPC-a sa pravim ambijentom auto-sporta. Performantna Recaro sedišta, koja su takođe opciono dostupna u kožnoj izvedbi, sa memorijskom funkcijom, OPC ručica menjača i potpuno nova glavna instrument tabla i centralna konzola  odišu vrhunskim stilom. Osim osnovnih podataka, vozači mogu da vide specifične detalje poput pritiska i temperature ulja, napona akumulatora, položaja pumpe za dovod goriva, kočione snage i gravitacione sile usled bočnog ubrzanja na opcionom, 8-inčnom instrument displeju. 

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

Novi performantni upravljač (opciono sa zagrevanjem), kada se kombinuje sa automatskim menjačem, je izveden sa polugama za menjanje brzina. Ovo omogućava vozaču modela OPC veoma brzo manuelno menjanje brzina, čak i u automatskom režimu. U slučaju mirovanja ručice za menjanje brzina u trajanju dužem od 12 sekundi, vozilo nastavlja da vozi normalno u automatskom režimu. Na ovaj način, nova Insignia OPC udobno kombinuje prednosti manuelnog i automatskog režima rada.

Cene novog modela Opel Insignia OPC sa 239 kW/325 ks, 6-stepenim manuelnim menjačem i pogonom na sve točkove počinju od 48.435 evra u Nemačkoj uključujući PDV.

Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

Opel

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Corolla je za kratko vreme ostvarila veliki uspeh na tržištu, a njen kvalitet prepoznao je i međunarodni novinarski žiri izbora za „Automobil godine“ u Evropi koji je Toyotin model C segmenta tržišta svrstao u red glavnih kandidata za ovu laskavu titulu...

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Novi krosover primio priznanje za „najbolji auto za manje od 35.000 EUR“  Kijin novi urbani krosover XCeed nedavno je primio priznanje Zlatni volan (Das Goldene Lenkrad) koje se najčešće naziva najvažnijom nemačkom automobilskom nagradom...

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Prvi put, Lotus nam je omogućio da pogledamo prototip modela Lotus Evija u pokretu. Prototip sa brojem 2 testira se u uslovima visokih brzina, a serijska produkcija kreće uskoro...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje