AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BASF - Zelene nijanse osvajaju tržište

BASF - Zelene nijanse osvajaju tržište

Ono što odlikuje odnos prema bojama u svetu automobila su napredak i uspeh. Boje iz ovogodišnje BASF-ove palete pod nazivom „Ići napred“ (“Making Headway“) najavljuju  upravo takav pozitivan stav ka napretku...

„Uz pomoć novih tehnologija, novih modela i novih koncepata kretanja, na pomolu je i promena u vrednostima. U tom smislu, zelena kao boja koja predstavlja napredak i novi početak ovde ima ključnu ulogu“, objasnio je Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa pri kompaniji BASF.

BASF-ovi dizajneri su primetili ovaj trend među bojama još u njegovom začetku prošle godine, a on sada osvaja tržište. Nakon više od jedne decenije oskudevanja u bojama,  tokom koje su su crna, srebrna, bela i, u poslednje vreme, braon, obeležavale puteve, automobilski pejzaž sada postaje  šarolikiji.

Zelena napušta svoj eko-imidž

Činjenica da spektar zelene boje osigurava svoje mesto u automobiskoj budućnosti ne potiče od njene logične povezanosti sa ekologijom i slikom netaknute prirode. Nove nijanse zelene koje će se primenjivati na kolima u naredne tri ili četiri godine, pokušavaju da raskrste sa tim eko-imidžom. „Ne tražimo odgovore na pitanja vezana za promenu društvenih vrednosti u nekakvoj  romantičarskoj viziji „povratka prirodi“, već u inteligentnim rešenjima i tehnologiji“, kaže Gutjahr. S tim u vezi, zelena važi za boju novih vrednosti poput jednostavnosti, odgovornosti i samostalnosti, kao i harmonije i ravnoteže, koje postaju sve važniji faktori u društvu.

Svetski trend i regionalne boje

Svetski kontekst sve više značaja pridaje pitanju samostalnosti. Zelena postavlja trend za smele automobilske boje i  označava odlučniji korak napred ka razlikovanju koje je više zasnovano na boji. S druge strane, BASF-ov svetski tim dizajnera je u svom istraživanju uvideo jasne regionalne razlike. Čak i da je tema zelene boje od svetske važnosti, njena ispoljavanja u azijsko-pacifičkom regionu, Severnoj Americi ili Evropi znatno se razlikuju. Dizajnerski jezik u Evropi odlikuju razboritost i kvalitet, što se prevodi na boje u portfoliju, koje su uravnotežene i detaljne, a ipak, smele. Tamnozelena i smaragdne boje ukazuju na izuzetno neobične strukture i umereno korišćene efekte. Jake nijanse zelene su oplemenjene zlatnim odsjajem. Dok se u Evropi traga za novim vrednostima, u Aziji teme poput prirode, opuštanja i harmonije imaju jak uticaj na ovaj spektar boja. U Aziji se očekuju nežne, ali višespektarske boje za automobile. Na primer, treperavi pasteli služe da ublaže sivilo u velikim gradovima. Veliki spektar boje u trendu  jasno se vidi u portfoliju boja u Severnoj Americi. Jasnoća i neposrednost karakterišu boje koje se tamo koriste. Takođe, spektar zeleno-žute nalazi sve veću primenu kod boja poput „limun“ žute.

Vreme za  veću šarolikost

Široka raznolikost novih zelenih nijansi takođe jasno ukazuje na to da automobilske boje danas imaju više prostora za fleksibilnost. Kategorije sa novim efektima i temama poput haptika i mat premaza učiniće ovo još izvesnijim u budućnosti. Istovremeno, one će doneti i nove zahteve, kako u pogledu tehnologije, tako i u pogledu dizajna. Gutjahr uviđa mogućnost koju ta složenost pruža: „Nove metode i pigmenti omogućiće nam da uvedemo novine poput BASF-ove nove kategorije „XSpark“ efekta“.  U ovom slučaju, upotreba novih pigmenata za efekte daje  izvanredan sjaj koji ima jasniji, čistiji i intenzivniji uticaj od svih prethodnih efekata. Jedinstveni odsjaj je naročito efektan na svetlu, kada odaje utisak elegancije ali tako da ne deluje arogantno. „XSpark ima dosta potencijala“, objašnjava Gutjahr, – iznoseći svoj pozitivan pogled na budućnost. „I krajnje je vreme da imamo više boja!“

BASF

Toyota Start Your Impossible Talk na Belom dvoru (FOTO)

Toyota Start Your Impossible Talk na Belom dvoru (FOTO)

Toyota Srbija je organizovala druženje srpskih (para)olimpijaca s predstavnicima medija i VIP zvanicama na Belom dvoru, na kome su Saška Sokolov, Goran i Ivana Maksimović i Dejan Majstorović govorili o svojim karijerama i  pripremama za Igre koje će sledeće godine biti održane u Japanu...

Otvoren novi Volvo Car centar Beograd

Otvoren novi Volvo Car centar Beograd

U četvrtak 28.novembra 2019. godine otvoren je novi velelepni prodajno servisni centar u Beogradu. Volvo Car centar Beograd nalazi se na adresi Auto-put za Novi Sad 98 u Zemunu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje