AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sa Bosch-om je vožnja bezbednija i udobnija

Sa Bosch-om je vožnja bezbednija i udobnija

Kako vozačev pogled odluta u levo, automobil nastavlja da se kreće  napred. U istom trenutku, vozilo koje se nalazi ispred naglo se zaustavlja. Vozač ne primećuje predstojeću opasnost, ali Bosch-ova asistencija pri kočenju iznenadnim situacijama reaguje, i zaustavlja automobil u pravi čas...

Funkcija prediktivnog kočenja u iznenadnim situacijama samo je jedna od mnogih assistance tehnologija kojim Bosch, kao jedan od vodećih snabdevača auto-industrije, nudi. Elektronika pomaže da se održi bezbedno rastojanje između vozila. U kritičnim situacijama, ona može da upozori vozače, ali i da automatski zakoči. Noću elektronika u vozilu obezbeđuje optimalno osvetljenje puta u uslovima vožnje van grada – i to čini potpuno automatski. Zbog svega toga, vožnja je bezbednije i udobnije iskustvo.

Dugo godina sistemi za automatsku asistenciju bili su rezervisani za modele vozila iz premijum segmenta. Međutim, ta tehnologija sada je stigla do klase kompaktnih vozila. Na primer, Bosch je napravio radarske i video senzore za novi Folksvagenov golf.

„Uz pomoć sistema za asistenciju u novom golfu, Bosch je obezbedio sigurnost i udobnost za široke narodne mase” kaže Gerhard Štajger, predsednik Bosch-ovog poslovnog sektora za sisteme kontrole šasije. Rezultati prodaje modernih senzora okoline to jasno ilustruju. Ti senzori su osnov prediktivnih sistema za asistenciju, budući da prate okolinu vozila. Samo od 2011. do 2012. godine broj prodatih senzora u celom svetu se više nego udvostručio. I vozači imaju koristi od ovog trenda: zahvaljujući masovnoj proizvodnji, cene su postale niže, pa više kupaca novih vozila može sebi da priušti elektronsku pomoć. Isto tako, budući da su senzori sve prisutniji, svi učesnici u saobraćaju se izlažu manjem riziku od nezgode assistance sistemi se primetno aktiviraju u kritičnim situacijama. Na primer, Bosch-ova asistencija pri kočenju u iznenadnim situacijama upozorava vozača čim opasnost postane očigledna. Ukoliko vozač ne reaguje na zvučno upozorenje, ona na kratko pritisne kočnicu, a zatim automatski koči. Ako više nije moguće izbeći nezgodu, potpuno automatsko kočenje može, u najmanju ruku, da smanji brzinu kretanja prilikom udara. Podaci sa senzora mogu se koristiti da bi se kočna sila precizno prilagodila predstojećoj opasnosti. Međutim, pri brzini kretanja manjoj od 30 kilometara na čas ne primenjuje se višefazna strategija kočenja. Tako se štedi vreme i omogućava da se efikasno izbegnu nezgode.

Još jedan primer predstavlja Bosch-ov prilagodljivi tempomat. Kao i uvek, vozač podešava brzinu kretanja vozila. Automobil ne samo da održava brzinu kretanja već i automatski koči i ubrzava – a može i potpuno da se zaustavi. Kod vozila sa automatskim menjačem, može čak i samostalno da krene nakon kratkog zaustavljanja. Sa prilagodljivim tempomatom, jedino što vozač treba da uradi jeste da upravlja. Sve to je moguće zahvaljujući radarskom senzoru koji precizno vodi računa o udaljenosti vozila koje se nalazi ispred.

Višenamenska kamera je još jedan od ključnih izvora informacija. Ona snima šta se dešava ispred automobila do udaljenosti od 120 metara. Moćni softver analizira  protok slika i brzinu osvetljenja. Na primer, on prepoznaje oznake na putu koje su važne za sistem za upozorenje na izlazak iz vozne trake. Ako se vozilo približi ivičnjaku, moguće je blago pomeranje upravljača  bi se vozilo automatski pomerilo na sredinu vozne trake. Funkcija prepoznavanja saobraćajnih znakova takođe može da koristi podatke sa video-senzora. Poređenjem tih podataka sa podacima iz sistema navigacije u vozilu znači da vozači mogu da dobiju upozorenje o ograničenju brzine kretanja na područjima gde nije dozvoljeno preticanje. Asistencija dugog prednjeg svetla i funkcija dinamičke kontrole svetala takođe koriste podatke sa Bosch-ove video kamere, koja obezbeđuje informacije potrebne da se obezbedi najbolja moguća preglednost, a da se ne zaslepe vozači koji dolaze u susret.

Asistencija i mnogo više od toga

                                                                     
Pored sistema za bezbednost i udobnost, novi Folksvagenov golf opremljen je brojnim drugim Bosch-ovim tehnologijama, uključujući i sistem za ubrizgavanje dizela, jedinicu za kontrolu motora, brizgaljke za direktno ubrizgavanje benzina, sistem start-stop, alternator, brisače i ventilator za hlađenje motora, kao i veliki broj različitih senzora.

Bosch

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Corolla je za kratko vreme ostvarila veliki uspeh na tržištu, a njen kvalitet prepoznao je i međunarodni novinarski žiri izbora za „Automobil godine“ u Evropi koji je Toyotin model C segmenta tržišta svrstao u red glavnih kandidata za ovu laskavu titulu...

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Novi krosover primio priznanje za „najbolji auto za manje od 35.000 EUR“  Kijin novi urbani krosover XCeed nedavno je primio priznanje Zlatni volan (Das Goldene Lenkrad) koje se najčešće naziva najvažnijom nemačkom automobilskom nagradom...

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Prvi put, Lotus nam je omogućio da pogledamo prototip modela Lotus Evija u pokretu. Prototip sa brojem 2 testira se u uslovima visokih brzina, a serijska produkcija kreće uskoro...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje