AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch proizveo milioniti radarski senzor

Bosch proizveo milioniti radarski senzor

Najvažnija tačka orijentacije prilikom vožnje jeste vozilo ispred vas. Koliko je rastojanje, kojom brzinom se kreće? To je ono što čovek može da proceni samo kada se približi, radarski senzori mere egzaktno i do 20 puta u sekundi – i na taj način su osnova za mnoštvo efikasnih sistema pomoći...

Bosch proizveo milioniti radarski senzor

Oni automatizovano drže željeno rastojanje od vozila ispred, i u kritičnim situacijama upozoravaju i  automatizovano koče. Ovih dana Bosch u Rojtlingenu kod Štutgarta proizvodi milioniti radarski senzor, koji koristi efikasni 77-GHz-frekvencijski spektar. Pošto su pokazatelji proizvodnje od početka serijske proizvodnje 2000. godine dugo bili niski, u međuvremenu su brzo porasli. Prvi milion je dostignut nakon 13 godina, a drugi milion je skinut sa fabričke trake u toku jedne godine. „Pomoć pri vožnji će narednih godina doživeti pravu ekspanziju”, iznosi dinamiku direktor Bosch-a Volf-Hening Šajder. „Godine 2016. isporučićemo već 10-milioniti radarski senzor”.

Tržište za pomoć pri vožnji raste dvocifreno

Proizvođači automobila koriste sve veći broj pomoćnih funkcija kako bi se razlikovali od svojih konkurenata. Naredni, ali jak pokretač je buduća rating-shema evropskog programa NCAP. Kako bi se ocenjivalo sa pet zvezdica, od 2014. godine pogon mora imati bar jedan sistem pomoći. Od 2016. godine, obaveza svakog vozila će biti obavezna zaštita pešaka. Ukoliko raspolaže senzorom, on se, naravno, može koristiti za mnoge druge funkcije. Na primer, video-kamera koja detektuje tragove vožnje može da prepozna i saobraćajni znak. Vozači automobila će ovu odliku sigurnosni i budućnost komfora sve više umeti da cene. „Tržište za pomoć pri vožnji će narednih godina rasti u proseku 20 procenata godišnje”, ističe Šajder.

„Bosch” raspolaže izdašnim pametnim sistemom

Efikasan sistem pomoći zahteva umrežavanje više sistema na vozilu. Oni povezuju podatke najrazličitijih senzora i stvaraju sliku okruženja vozila, a motor, senzori i upravljač sprovode isprogramirane naredbe. „′Bosch′  ima  sva polja nadležnosti pomoći pri vožnji u svojim rukama”, tako zasniva Gerhard Štajger, predsednik Bosch-ovog sistema „Chassis Systems Control”, visoke nadležnosti sistema ovog koncerna usluga i tehnologije.

Bosch želi da nastupajuće godine obeleži novom tehnikom i novim funkcijama. Trenutno u proizvodnju ulazi novi mid-range radarski senzor. On je približnog učinka, ali kompaktniji i znatno isplativiji u odnosu na prethodni. Raspolaže varijantama za prednju i zadnju ugradnju. Godine 2014. startuje stereo video senzor, koji u prostoru detektuje i može da meri rastojanje od oko 50 metara. Po prvi put, time je samo jednim senzorom omogućeno automatizovano kočenje u slučaju opasnosti po pešaka. Nove funkcije će ubuduće znatno doprinositi kvalitetu vožnje. Na primer, parkiraćete automatizovano pomoću ultrazvučnih senzora, samo ako vozač stoji pored automobila, i upravljate uskim prostorom  na putu. „Svakom inovacijom je vožnja sve besprekornija i automatizovanija”, ističe Štajger.

Stepen automatizacije će se na autoputu postepeno povećavati. Od 2014. godine vozače čeka pomoć pri zastoju, na čijem razvoju Bosch radi. Kod male brzine je funkcija automatizovana, ali i tada je odgovornost na vozaču. Sukcesivno će vožnja na autoputevima biti moguća sa sve većim stepenom automatizacije biti moguća sa većim brzinama, sve dok highway pilot samostalno ne preuzme vožnju od uključenja do isključenja iz saobraćaja. „Potpuno automatizovana vožnja će biti moguća u pojedinim segmentima”, ubeđen je Štajger.

Bosch proizveo milioniti radarski senzor

Portfolio radarskih senzora

Od početka serijske proizvodnje prve generacije radarskih senzora, Bosch je intenzivno osavremenio tehniku. U drugoj generaciji su se domet i ugao otvaranja skoro udvostručili. Treća generacija koja se nalazi u proizvodnji, long-rang radarski senzori „LRR3”, nudi sa 30 stepeni još veći opseg senzibilnosti i meri duže i do 250 metara. Bosch ovde nudi po prvi put silicijum-germanijumsku tehnologiju za visokofrekventne module radarskih senzora, što znatno smanjuje troškove proizvodnje. „Sa svakom generacijom možemo da prepolovimo troškove i udvostučimo učinak”, ističe Bernard Lukas, vođa sektora za razvoj radarskih senzora.

U aktuelnom zamahu serijske proizvodnje nalazi se mid-range radarski senzor. On ima ugao otvaranja od 45 stepeni i detektuje i do 160 metara duže. Na taj način se mogu sprovesti sve funkcije kočenja i regulisati rastojanje i brzina do oko 150 kilometara na sat – za skoro sve zemlje širom sveta. Varijanta za bočnu ugradnju startuje 2014. godine. Ovaj senzor prepoznaje, na primer, pedeset vozila koja dolaze u susret i može da upozori na sudar. Sa uglom od 150 stepeni pokriva posebno veliko vidno polje.

Kod svih radarskih senzora Bosch velike nade polaže na 77-GHz-frekvencijski spektar. U poređenju sa varijantom od 24-GHz, senzor od 77-GHz je u mnogim segmetima mnogo efektivniji. Ima i do tri puta veće odvajanje objekta i može da meri brzinu i rastojanje od tri do četiri puta preciznije. Pošto je ovaj povećani spektar širom sveta dopušten za automobilske primene, pogodan je posebno za globalnu automobilsku platformu.

Bosch

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Car of the Year 2020 - Toyota Corolla u finalu

Corolla je za kratko vreme ostvarila veliki uspeh na tržištu, a njen kvalitet prepoznao je i međunarodni novinarski žiri izbora za „Automobil godine“ u Evropi koji je Toyotin model C segmenta tržišta svrstao u red glavnih kandidata za ovu laskavu titulu...

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Kia XCeed osvojio prestižnu nagradu „Zlatni volan“

Novi krosover primio priznanje za „najbolji auto za manje od 35.000 EUR“  Kijin novi urbani krosover XCeed nedavno je primio priznanje Zlatni volan (Das Goldene Lenkrad) koje se najčešće naziva najvažnijom nemačkom automobilskom nagradom...

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Lotus Evija prvi put u akciji (VIDEO)

Prvi put, Lotus nam je omogućio da pogledamo prototip modela Lotus Evija u pokretu. Prototip sa brojem 2 testira se u uslovima visokih brzina, a serijska produkcija kreće uskoro...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje