AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

TwinAir Turbo na metanski pogon - Najbolji ekološki motor u 2013.

TwinAir Turbo na metanski pogon - Najbolji ekološki motor u 2013.

Inovativni 0.9 TwinAir Turbo dvogorivni  motor na metanski pogon dobio je nagradu za „Best Green Engine of the Year 2013“ „Najbolji ekološki motor 2013. godine“ što je jedna od 12 dvanaest kategorija prestižne manifestacije „International Engine of the Year Awards ( Nagrade za međunarodni motor godine)...

Sada u svom  15. izdanju, međunarodni konkurs predstavlja jedan od najznačajnijih događaja u kalendaru automobilske industrije, na kojem učestvuju svi glavni svetski proizvođači automobila.
Žiri se sastoji od panela od 76 novinara i industrijskih stručnjaka iz 36 različitih zemalja, koji su prepoznali odlične kvalitete novog dvogorivog  TwinAir Turbo motora na metanski pogon a koji predstavlja najsavremeniji motor, kreiran tako da kombinuje nivoe vrhunskih performansi sa finansijskom i ekološkom održivošću.  Nagrada „Best Green Engine of the Year 2013“ ( „Najbolji zeleni motor 2013. godine)“ dodeljena je danas u Štutgartu u Nemačkoj prilikom događaja „Engine Expo 2013“ („Izložba motora 2013.“).

Metanski dvogorivni TwinAir Turbo motor: jedan i jedini

Premijerno se pojavivši na tržištu na novoj Fiat Pandi, ovaj inovativni dvocilindarski motor kombinuje ekološke pogodnosti dovoda metanskog goriva zajedno sa  snagom i zabavom na upravljaču koje obezbeđuje upravo Turbo TwinAir tehnologija. Dokaz ovome je njegova maksimalna snaga od 80 ks (59 kW) pri 5.500 ob/min, te maksimalni obrtni momenat od čitavih 140 Nm na svega 2.500 ob/min. Sve to uz istovremeno smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova:   na primer, nova Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power izbacuje 86 g/km of CO2, što spada u najniže nivoe na tržištu, i koristi svega 3.1 kg metana na 100 km (tokom kombinovanog režima vožnje).

Konkretno, u poređenju sa benzinskom verzijom, TwinAir bi-fuel obuhvata posebne delove gorivnog sistema, uključujući usisnu granu, brizgaljke, sistem elektronskog upravljanja motorom i sedišta sa ventilima posebne geometrije, napravljena od materijala koji se teško haba. Savršena integracija svih delova i najnovija tehnologija, kao što je MultiAir sistem i turbo-punjač, garantuju maksimalnu pouzdanost i osiguravaju da performanse i rukovanje ostanu nepromenjeni i prilikom vožnje na metanski pogon. Trenutno je novi 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 HP u ponudi na modelima Fiat Panda i 500L Natural Power, kao i na modelu Lancia Ypsilon EcoChic.

TwinAir: Višestruko nagrađivana tehnologija od pojavljvanja  na tržištu u 2011. godini
Već pri svom debiju, TwinAir je trijumfovao u izboru za nagrade za „International Engine of the Year Awards 2011“ ( Dodela nagrada za međunarodni  motor  2011. godine), osvojivši 4 nagrade: jednu u kategoriji po zapremini (ispod 1.000 cm3), „Najbolji ekološki motor“, „Najbolji novi motor“ kao i „Najbolji motor u 2011.“, što predstavlja glavnu nagradu u takmičenju, koje je počelo u Veliko Britaniji 1999. godine.

Danas, porodica TwinAir motora obuhvata benzinac sa prirodnom aspiracijom od 65 ks i turbo verzije od 85 i 105 ks,  od kojih je poslednja rangirana u vrhu kategorije kada je u pitanju specifična snaga (120 ks/litru). Kao oličenje koncepta smanjivanja, efikasni motori TwinAir linije se odlikuju sofisticiranom MultiAir tehnologijom za pametno upravljanje usisnim ventilima, što pruža briljantne performantne nivoe i, istovremeno, ekstremno nisku potrošnju goriva i emisiju CO2.
Ista tehnologija koja je motoru 1.4 MultiAir Turbo donela nagradu za „Najbolji novi motor“ 2010. godine, potvrđujući Fiatovo neosporeno liderstvo u razvoju i proizvodnji motora niske zapremine, sa visoko-tehnološkim sadržajem i niskim ekološkim uticajem.

Metan, konkretna, spremna i dostupna alternativa

U segmentu alternativnih goriva, Fiat smatra da su metanski motori sada najpogodniji tehnološki izbor, za doprinos smanjenu zagađenja u gradskim sredinama  i ograničenju emisije CO2. Metanski motori minimizuju najštetnije emisije, kao što su emisije štetnih čestica (koje su praktično smanjene na nulu), azot-oksida i najreaktivnijih hidro-karbonata, koji dovode do stvaranja drugih zagađujućih materija. Oni takođe emituju i 23% CO2 manje u poređenju sa benzinskim motorima. Stoga metan predstavlja „najčistije“ i najjeftinije gorivo koje se može naći danas, a potencijalno je i izvor obnovljive energije zahvaljujući razvoju biometana.

Preko 15 godina, Fiat grupa je vodeći evropski proizvođač originalne opreme (OEM) za vozila na metanski pogon, koji nudi najširi  spektar ekoloških kombinacija sa dvogorivim napajanjem (metan/benzin), koje je kreirano tako da odgovori potrebama široke klijentele, koja obuhvata profesionalne prevoznike: od 1997. do danas, Fiat je prodao preko 560.000 Natural Power automobila i dostavnih vozila.

Naposletku, mora se napomenuti da je linija metanskih automobila (CNG) sasvim sigurno u značajnoj meri doprinela vrednostima koje je zabeležio JATO Dynamics, svetski lider u automobilskom polju razvoja i inovacija. Naime, 2012. godine, šesti put uzastopno, Fiat se pokazao kao brend koji beleži najniže nivoe emisije CO2 u Evropi, među najprodavanijim automobilskim brendovima, uz prosečnu vrednost od 119,8 g/km. A to nije sve. Tokom poslednjih pet godina, Fiat je smanjio svoju prosečnu emisiju za 13%, što je znantno niže u odnosu na cilj od  130 g/km koji je Evropska Unija postavila za 2015. godinu.

Opel

Audi RS Q8 kralj Nürburgringa! (VIDEO)

Audi RS Q8 kralj Nürburgringa! (VIDEO)

Audi RS Q8 zvanično je najbrži SUV na stazi Nürburgring. Sa vremenom vožnje od 7:42 pokorio je dosadašnjeg kralja - Mercedes-AMG GLC 63 S, koji je "Zeleni pakao" prešao za 7 minuta i 49 sekundi...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje