AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nagrada “Međunarodni motor godine” za TSI tehnologiju iz Volkswagena

Nagrada “Međunarodni motor godine” za TSI tehnologiju iz Volkswagena

Benzinski TSI motor od 1.4 litre iz Volkswagena je osvojio nagradu “Motor godine” sedmi put po redu u kategoriji motora od 1.0 do 1.4 litre. Tako je TSI motor od 1.4 litre najuspešniji motor za 15 godina istorije ovog međunarodnog takmičenja tehnologije motora...

Pored toga, Volkswagen je dobio nagradu “Najbolji novi motor” za TSI tehnologiju u kombinaciji sa automatskom deaktivacijom cilindra (ACT). Ova nagrada prepoznaje najbolji razvoj motora u proteklih 12 meseci.

Od 2006. godine, Volkswagen je dobio ukupno 12 nagrada žirija za “Motor godine” za stalno unapređenje TSI motora 1.4 litre sa međunarodnom oznakom EA 211 – sedam pobeda u klasi, dve ukupne pobede, dve nagrade “Najbolji novi motor” i jedna “Ekološki motor godine”. Odbor sastavljen od 87 internacionalnih novinara je dodelio TSI tehnologiji istorijski niz pobeda. Istovremeno, Volkswagen ulazi u novu eru proizvodnje motora sa svojim poslednjim inovacijama - TSI motor sa ACT deaktivacijom cilindra.

Kompanija iz Volfsburga je prvi proizvođač na svetu koji je uveo aktivan menadžment cilindra (ACT) kod četiri cilindara TSI prošle godine – tehnologija koja je do tada bila uobičajena samo kod velikih motora od 8 ili 12 cilindara. Aktivan menadžment cilindara se prvi put pojavio kod modela Polo i Golf 103 kW / 140 KS 1.4 TSI. Privremeno isključivanje drugog i trećeg cilindra – u kombinaciji sa ekonomičnim načinom vožnje – umanjuje potrošnju goriva za preko 0.5 l/100 km.

Čak i sa dva cilindra, izuzetno izbalansiran 1.4 TSI radi tiho i sa malo vibracija kao i sa četiri aktivne komore za sagorevanje. Svi mehanički procesi prelaska se odvijaju u okviru jedne rotacije bregaste osovine; u zavisnosti od brzine motora za ovo je potrebno samo 13 do 36 millisekundi.
Sve zajedno, komponente aktivnog menadžmenta cilindra teže samo 3 kg. Njihovi pokretači, bregaste osovine i njihova kućišta ležaja su integrisani u grejni element cilindara.

U poređenju sa svojim prethodnikom, potrošnja goriva i vrednosti CO2 emisija TSI motora su redukovane za 9% takvim merama kao što su unutrašnje trenje, smanjena težina i optimizirani termalni menadžment. Moguća ušteda iznosi i do 15 % u kombinaciji sa inovativnim aktivnim menadžmentom cilindara (ACT).

Volkswagen je globalni lider u strategijama motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva, i do danas je proizveo preko 3.8 miliona TSI motora u svojih pet fabrika širom sveta. Motor od 140 KS TSI sa automatskom deaktivacijom cilindra (ACT) je trenutno dostupan kod modela Polo i Golf.

Porsche SCG

Audi RS Q8 kralj Nürburgringa! (VIDEO)

Audi RS Q8 kralj Nürburgringa! (VIDEO)

Audi RS Q8 zvanično je najbrži SUV na stazi Nürburgring. Sa vremenom vožnje od 7:42 pokorio je dosadašnjeg kralja - Mercedes-AMG GLC 63 S, koji je "Zeleni pakao" prešao za 7 minuta i 49 sekundi...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje