Najnovije vesti iz auto industrije
Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka
Objavljeno: 29.05.2007.
Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.
Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga.
Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Prvi vazdušni jastuk (1950-te)
Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd.
Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika.
Interakcija sigurnosnih sistema
Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara.
"Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa
Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu.
Goran Sarić - Automagazin
U okviru programa CAP 2010 i ubrzanja proširenja portfolia kompanije Peugeot, generalni direktor kompanije Peugeot, Jean-Philippe Collin, potvrdio je serijsku proizvodnju studijskog modela RC Z. Novi serijski model biće otkriven na sajmu automobila u Frankfurtu, 2009. godine...
Nakon relija koji po običaju otvara sezonu auto-sporta u Srbiji prve nedelje maja započinje i novi ciklus trka na kružnim stazama. U organizaciji SAMK Novi Sad i pod pokroviteljstvom Naftne Industrije Srbije, 4. maja u 12 časova započeće trka na stazi Mišeluk. Danas u prostorijama Sportskog Auto Moto Saveza Srbije održana je konferencija za novinare na kojoj su mediji upoznati sa predstojećim takmičenjem u Novom Sadu.
Više od 200 000 prošle godine u Evropi prodatih primeraka Audija A3 nije označavalo ništa što bi moglo najaviti "krizu srednjeg veka" modela. Ipak, Audi želi da učvrsti svoju poziciju i posle pet godina, letos će na tržište biti plasiran prvi facelift aktuelne generacije. Osvežena "trojka" može se pohvaliti dnevnim LED svetlima, novim menjačima i sistemom Magnetic Ride, a verzija Sportback od sada će biti dostupna i kao S3...
Još jedan pozitivan mesec za Fiat Professional na italijanskom tržištu komercijalnih vozila sa 9.756 isporučenih vozila (+3,1% u odnosu na mart 2007.) iznosi 41,6% učešća u mesecu. Rezultat meseca je proistekao posebno zbog skoro 1.000 prodatih primeraka “skuda” (+ 11,3% u odnosu na mart 2007.), onda “novog fjorina” sa 574 isporuka i “pande van”...
"International Engine of the Year Award" postao je merilo najkvalitetnijih pogonskih motora sveta. Automobilske kompanije investiraju ogromne sume novca u razvoj modernijih, ekonomičnijih i snažnijih pogonskih jedinica, a žiri "International Engine of the Year Award" po deseti put nominovao je najbolje...
Nova Ford Fiesta, predstavljena na sajmu automobila u Ženevi, ka evropskim dilerima stiže za nekoliko meseci. To nije razlog da kompanija Ford na sajmu u Pekingu ne predstavi nabrijanu verziju Fieste sa oznakom S, koja bi na tržište trebala stići krajem godine...
Novo ime, novi automobil i nove ambicije iz Opela. Za dva meseca svetu će biti predstavljen novitet koji će reći definitivno zbogom aktuelnoj generaciji modela Vectra. Sa potpuno novim dizajnom i tehnologijom, Insignia predstavlja veliki korak napred kompanije Opel...
Hyundai Auto Beograd, lider na srpskom tržištu po dužini garantnog roka koji nudi za sve svoje modele u trajanju od 5 godina, sada po prvi put garantuje za kvalitet svog automobila, modela Accent, sa čak 8 godina garancije. Peta, najnovija generacija Accenta nudi najjači motor u svojoj klasi uz bogat paket opreme po pristupačnoj ceni, sa početnom cenom od 11.999€ za Accent 1.4 GL 4vr Family...
Kompanija Mercedes-Benz nedavno je predstavila koncept izvedbe modela GLK. Pred nama su prve fotografije serijskog modela inspirisanog modelom GL, što potvrđuje i oznaka, gde je dodato slovo "K" (GLK), koje u ovom slučaju ne može imati ni jedno drugo značenje, osim prvog slova reči "Kurz", što na nemačkom znači kratak. Već po prvim fotkama možemo zaključiti da su BMW X3 i Audi Q5 dobili ljutog konkurenta...