AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Renault  partner festivala Cannes 2008 - foto galerija

Renault partner festivala Cannes 2008 - foto galerija

Renault ove godine slavi 25-godišnjicu ekskluzivnog partnerstva sa FilmskIm festivalom u Kanu. Renault je partner Filmskog festivala od 1983. godine, i ove godine francuski proizvođač obezbeđuje luksuzni vozni park za svetske zvezde. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnim klikom na LINK...
Ford uvodi sistem za podešavanje nožnih komandi

Ford uvodi sistem za podešavanje nožnih komandi

Kompanija Ford razvila je novu funkciju, koja će nas sve obradovati i učiniti vožnju jednostavnijom i bezbednijom. U pitanju je podešavanje nožnih kompandi u automobilu, koja dostupna u Fordovim modelima Focus i C-MAX. Uz pomoć pomenutog sistema, vozač može pedale pomeriti ka sedištu za 55 milimetara...
Audi u Mađarskoj - za 15 godina 15 miliona motora

Audi u Mađarskoj - za 15 godina 15 miliona motora

Kompanija Audi u Mađarskoj je za 15 godina proizvela 15 miliona automobilskih motora. Podsetimo, Audi je 1993. godine od mađarskog proizvođača teških dostavnih vozila, Raba, kupio fabriku u Gyoru. Iste godine počela je proizvodnja 4-cilindričnih automobilskih agregata. 800 zaposlenih u 1994. godini svakog dana proizvodili su 500 motora...
Fiat 500 Cabrio je realnost !

Fiat 500 Cabrio je realnost !

Roberto Giolito, šef za dizajn u kompaniji Fiat, potvrdio je informaciju da će na tržište biti plasirana otvorena verzija ultra-atraktivnog modela 500. Fiat 500 Cabrio u serijsku proizvodnju kreće sledeće godine, a prema prvim informacijama biće opremljen klasičnim platnenim krovom...
Opel menja svoj logo - premijera na modelu Insignia

Opel menja svoj logo - premijera na modelu Insignia

Pravi fanovi Opelovih automobila sigurno su primetili na masci hladnjaka novog modela Insignia novi logotip kompanije. Opel Insignia biće model na kojem će se prvi put pojaviti novi logo, jer svež i dinamičan automobil zahteva i novi svež logo...
Alfa Romeo Spider Mille Miglia - specijalna edicija

Alfa Romeo Spider Mille Miglia - specijalna edicija

Italijanska kompanija Alfa Romeo pripremila je specijalnu, ekskluzivnu ediciju svog modela Spider. Spider Mille Miglia podseća nas na slavna takmičarska vremena trke Mille Miglia, od 1928. do 1947. godine, kada je Alfa Romeo uspela da osvoji nekoliko važnih pobeda...
Renault Megane R26.R - nova francuska ljuta papričica

Renault Megane R26.R - nova francuska ljuta papričica

O tome da Renault proizvodi veoma kvalitetan “hot-hatch”, model Megane Sport R26, ne treba trošiti reči. Ali, Francuzi ne spavaju na lovorikama i krajem godine u proizvodnju kreće verzija Renault Megane R26.R, koji će sigurno biti novi kralj kompaktnih hatch-back modela...
Indijska Tata želi X Prize

Indijska Tata želi X Prize

Indijska kompanija Tata Motors prijavila je svoje učešće u prestižnom takmičenju “Automotive X Prize “. Radi se o takmičenju koje ima za cilj da motiviše proizvođače da proizvedu model automobila sposoban da na 100 pređenih kilometara potroši samo 2,35 litra goriva...
Renault - Partner Filmskog festivala Cannes 2008

Renault - Partner Filmskog festivala Cannes 2008

Kompanija Renault ove godine slavi 25-godišnjicu ekskluzivnog partnerstva sa Filmskim festivalom u Kanu. Renault je partner Filmskog festivala još od 1983. godine, a ove godine, od 14. do. 25 maja, francuski proizvođač obezbeđuje luksuzni vozni park za VIP goste...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje