AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Chrysler redukuje broj radnih mesta

Chrysler redukuje broj radnih mesta

Kompanija Daimler-Chrysler objavila je informaciju da je firma Chrysler primorana da otpusti 13.000 radnika u Newarku i New Yorku. Podsetimo, Chrysler je u 2006. godini zabeležio gubitak od 1,18 milijardu eura...
BlueMotion Passat stiže u Ženevu

BlueMotion Passat stiže u Ženevu

Kompanija Volkswagen će posle Pola, koji je prvi Bluemotion "narodni automobil", u Ženevi predstaviti i model Passat, čija prosečna potrošnja ne bi trebala iznositi preko 5,1 litar na 100 pređenih kilometara...
BMW testira novi Z4 ili Z9 - špijunske fotke

BMW testira novi Z4 ili Z9 - špijunske fotke

Iako su nedavno objavljene špijunske fotografije novog BMW-a Z9, špekuliše se da u Minchenu pripremaju naslednika Z4. Na aktuelnim špijunskim fotografijama vidimo automobil koji je većih dimenzija od aktuelnog Z4,a nezvanično saznajemo da će sledeća generacija modela Z4 porasti u svim smerovima...
Premijera Mazde 2  Ženevi

Premijera Mazde 2 Ženevi

Mazda Motor Corporation će na 77. Geneva motor Show-u premijerno predstaviti najnoviju Mazdu 2, u Japanu poznatu kao Mazda Demio. Premijera Mazde 2 ne predstavlja samo osveženje postojećeg modela, već je reč o potpuno novom automobilu...
Automatski menjači sve popularniji

Automatski menjači sve popularniji

Globalna prodaja automobila sa automatskim menjačem mogla bi u 2007. godini prvi put prerasti broj vozila opremljenih ručnim menjačem. Iako su teži, skuplji i komplikovaniji za održavanje, automatski menjači postaju sve popularniji...
Stiže Dacia od 4000 evra!

Stiže Dacia od 4000 evra!

Posle najave Toyote o razvoju konkurenta Loganu, po ceni od 5.000 eura, ubrzo je stigao odgovor iz Renaulta. Izvršni direktor francuskog proizvodaca, Carlos Ghosn, najavio je novu, još jeftiniju generaciju Dacije Logan...
Novi Mondeo spreman za Ženevu

Novi Mondeo spreman za Ženevu

U Ženevi će početkom sledećeg meseca biti predstavljen Ford Mondeo nove generacije, koji će svojim specifičnim dizajnom, nastaviti filozofiju "kinetičkog dizajna", koja se pokazala veoma uspešnom na evropskom tržištu. Podsetimo, titulu Evropskog automobila godine 2007. odneo je Ford S-Max, tipičan predstavnk ere "kinetičkog dizajna"...
U Ženevu stižu Peugoet 207 SW i Outdoor

U Ženevu stižu Peugoet 207 SW i Outdoor

Na sajmu automobila u Ženevi biće predstavljena karavan izvedba Peugeot-a 207. Ali, to nije sve. U Ženevu stiže i karavan izvedba 207-ice sa oznakom Outdoor. Studija 207 Outdoor imaće vlastiti styling paket i izmenjeno vešanje...
Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje