AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Prvi Bentley na biogorivo

Prvi Bentley na biogorivo

Britanski Bentley na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi objavio je saopštenje, prema kojem će ova britanska kompanija, 2012. godine na tržište plasirati automobil koji za pogon koristi biogorivo...
Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Kimi Raikkonen proteklog vikenda učestvovao je na svom prvom profesionalnom reli takmičenju u karijeri. Finac je u bolidu Fiat Grande Punto S2000, na Arctic Rallyju, uspeo da osvoji 13. mesto, zaostavši preko šest minuta za pobednikom, Juhom Salom u Mitsubishi Lanceru EVO IX...
World Car of the Year 2009 - poznato 11 finalista

World Car of the Year 2009 - poznato 11 finalista

Pedeset novinara iz raznih delova sveta izabralo je 11 automobila, od kojih će biti izabran najbolji. Izbor "World Car of the Year", koji je globlna alternativa evropskom, japanskom ili američkom izboru za automobil godine, ove godine biće veoma zanimljiv...
Porsche 911 - novi sportski auspuh

Porsche 911 - novi sportski auspuh

Kompanija Porsche predstavila je novi izduvni sistem za celu porodicu 911, koji će podsetiti na zvuk motora iz doba kada je ova Sttutgartska kompanija svoje modele opremala snažnim, vazduhom hlađenim motorima...
Mercedes-Benz E kabrio - špijunske fotografije

Mercedes-Benz E kabrio - špijunske fotografije

Mercdes-Benz, očigledno ne želi po svaku cenu da prati savremene trendova ugradnje tvrdih sklopivih krovova. Naslednik kabriolet verzije modela CLK na tržištu će se pojaviti sa platnenim sklopivim krovom. Time će se povećatiu komfor i prostor u prtljažniku...
Opel Ampera - prvo evropsko elektricno vozilo!

Opel Ampera - prvo evropsko elektricno vozilo!

Ampera je ime Opel-ovog potpuno novog revolucionarnog električnog automobila sa produženim dometom. Sa pet vrata i četiri sedišta, Opel Ampera će biti predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi 2009 (od 5. do 15. marta)...
DEKRA - Saab 9-3 - najpouzdaniji u klasi

DEKRA - Saab 9-3 - najpouzdaniji u klasi

Prema kriterijumu o pouzdanosti Saab 9-3 proglašen je najpouzdanijim vozilom u klasi po DEKRA 2008 godišnjem izveštaju. Nemački službeni nadzorni odbor za vozila uporedio je podatke na uzorku od 15 miliona vozila u 2008. Izveštaj obuhvata iskustvo za zadnje dve godine i obuhvata modele koji su imali minimalno 1000 inspekcijskih nadzora...
Kia Cee’d Plus - špijunske fotografije

Kia Cee’d Plus - špijunske fotografije

Praktičnija verzija korejskog hatchback modela prolazi fazu finalnog testiranja. U pitanju je praktičnija verzija modela Cee'd, koji će vlasnicima ponuditi više unutrašnjeg prostora i varijabilniji enterijer...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje