AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen Tiguan se proizvodi i u Rusiji

Volkswagen Tiguan se proizvodi i u Rusiji

Kompanija Volkswagen odlučila je da proširi proizvodnju manjeg od svoja dva SUV modela u ruskom proizvodnom pogonu Kaluga. Kompaktni SUV model imena Tiguan u Rusiji će se proizvoditi sa dva pogonska agregata...
Seat Ibiza Ecomotive - stiže zeleni turbodizel

Seat Ibiza Ecomotive - stiže zeleni turbodizel

Seat nam poslednjih dana kao iz rukava izbacuje novine vezane za različite verzije nove generacije modela Ibiza. Posle predstavljanja prave male "ljute papričice", modela Ibiza Cupra (o čemu ste mogli čitati OVDE), pred nama je štedljiva i "zelena" Ibiza Ecomotive...
Verano Motors podržava paraolimpijce

Verano Motors podržava paraolimpijce

Verano Motors i Paraolimpijski komitet Srbije su 28. avgusta, u ZIRA centru ispratili srpske paraolimpijce, na Paraolimpijadu koja počinje šestog septembra u Pekingu. Tim povodom prikazana je izložba fotografija ovogodišnjih takmičara Paraolimpijskog komiteta Srbije kojima je u znak podrške njihovim uspesima još ranije donirano Peugeot putničko vozilo.
Euro NCAP: maksimalnih 5 zvezdica za Mercedes-Benz ML

Euro NCAP: maksimalnih 5 zvezdica za Mercedes-Benz ML

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz ML podvrgnuta je testiranju bezbednosti Euro NCAP. Rezultati testova bezbednosti putnika su na očekivano visokom nivou, ali ML nam još jednom pokazuje da na polju zaštite pešaka mora još puno toga da se uradi...
Sajam automobila u Moskvi - hostese

Sajam automobila u Moskvi - hostese

Sajam automobila u Moskvi prosto je sijao od glamura, a najlepši deo sigurno su bile šarmantne i atraktivne devojke, koje su se rado osmehivale na pozive fotografa. Fotografije ruskih lepotica možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Hyundai i30 - prvi Hyundai sa 5 Euro NCAP zvezdica!

Hyundai i30 - prvi Hyundai sa 5 Euro NCAP zvezdica!

Hyundai i30 postao je prvi model korejske kompanije, koji je na testovima Euro NCAP osvojio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. Na novom "shakedown-u" u Euro NCAP laboratoriji i30 je osvojio 34 boda za zaštitu putnika, 38 bodova za zaštitu dece i 14 bodova za zaštitu pešaka...
VW Golf VI GTI - špijunske fotografije

VW Golf VI GTI - špijunske fotografije

Pred nama su prve špijunske fotografije GTI verzije Volkswagen Golfa šeste generacije, koje su snimljene prilikom testiranja u Americi. VW Golf GTI na sajmu u Parizu biće predstavljen kao koncept, a svetska premijera očekuje se početkom sledeće godine u Ženevi, kada startuje i prodaja...
BOMBA!!!! Nova Toyota Avensis - prva fotografija

BOMBA!!!! Nova Toyota Avensis - prva fotografija

Kompanija Toyota pustila je "u promet" prvu oficijalnu fotografiju treće generacije modela Avensis, koji će svetlost dana ugledati na oktobarskom sajmu automobila u Parizu. Već po prvoj fotografiji, koja nam otkriva zadnji i bočni deo automobila, možemo zaključiti da su dizajneri Toyote uradili odličan posao...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje