AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Tri svetske premijere za Toyotu u Parizu

Tri svetske premijere za Toyotu u Parizu

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu - Paris Motor Show, tri nova Toyota modela imaće svoju svetsku premijeru. Na svetsku automobilsku scenu ponosno dolaze novi Avensis, iQ i Urban Cruiser...
Tri Hondine svetske premijere u Parizu

Tri Hondine svetske premijere u Parizu

Hondin štand na pariskom salonu automobila biće ispunjen modelima koji pokazuju čvrstu rešenost ove kompanije, da se, kako do sada, tako i u budućnosti, posveti smanjenju uticaja svojih vozila na životnu sredinu. Pariski salon automobila je proizvodna i konceptualna premijera i jasno demonstrira Hondinu dugogodišnju posvećenost očuvanju životne sredine.
Forester i Impreza sa Subaru boxer dizel motorom

Forester i Impreza sa Subaru boxer dizel motorom

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), proizvođač automobila Subaru, danas je najavio da će izložiti svoje modele Forester i Impreza opremljene motorom Subaru Boxer Diesel na manifestaciji Mondiale de l’Automobile (Pariski sajam automobila), koji će za posetioce biti otvoren od 4. do 19. oktobra 2008. ( dani za novinare 2. I 3. oktobar)...
Restilizovana Honda Legend

Restilizovana Honda Legend

Na moskovskom salonu automobila, Honda je po prvi put u Evropi prikazala restilizovanu Hondu Legend. Unapređeni model daje novi i snažniji karakter vodećem modelu Honde i predstavlja odgovor na reakcije kupaca na prethodnu verziju modela...
Kompanija Autočačak predstavila novu Škodu Superb

Kompanija Autočačak predstavila novu Škodu Superb

Ubrzo posle svetske i evropske premijere kompanija "Autočačak" je svim ljubiteljima dobrih automobila predstavila novu Škodu Superb, najveće vozilo u klasi automobila koje proizvodi fabrika Škoda. Kompanija Autočačak planira ove godine da u Srbiji plasira 5.000 Škodinih vozila, što će od 1996. godine, kada je ova kompanija postala generalni uvoznik, dostići broj od 35.000 prodatih vozila. Fotografije sa prezentacije možete pogledati klikom na LINK...
Toyota ulaže 80 miliona Eura u istraživanje i razvoj za područje Evrope

Toyota ulaže 80 miliona Eura u istraživanje i razvoj za područje Evrope

Toyota Motor Europe (TME) će uložiti dodatnih 80 miliona evra u svoj Evropski tehnički centar koji se nalazi u Zaventemu, u Belgiji – a to je prvi korak u planu širenja u dve faze koji će za početak otvoriti 250 novih radnih mesta. Toyota tehnički centar počinje sa radom 2009. godine, a formiraće test stazu za potrebe razvoja, uvesti novu opremu za testiranje i renovirati objekte da bi se dobilo dodatnih 12.000 m2 radnog prostora...
Grand Motors i Ford uz košarkaške šampione

Grand Motors i Ford uz košarkaške šampione

U prisustvu specijalizovanih novinara iz elektronskih i štampanih medija, 3. septembra, u svom poslovnom centru na Novom Beogradu, Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih automobila za Srbiju, ozvaničio je potpisivanje ugovora sa košarkaškim klubom Partizan iz Beograda...
Kia Soul - nove fotografije i informacije

Kia Soul - nove fotografije i informacije

Kia Soul prvi put javnosti će biti predstavljena 2. oktobra, na sajmu automobila u Parizu. Soul je hatchback sa pet vrata, kojeg odlikuje visoka linija krova, dugačko međuosovinsko rastojanje i povećano odstojanje od tla...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje