AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Novi Mitsubishi Colt - prve fotografije

Novi Mitsubishi Colt - prve fotografije

Iako je Mitsubishi planirao da na sajmu automobila u Parizu predstavi veliko iznenađenje, to se neće dogoditi. Fotografije nove generacije modela Colt ovih dana kao munja prostrujale su internetom...
Mercedes-Benz i 121. Smederevska jesen

Mercedes-Benz i 121. Smederevska jesen

Sa početkom jeseni i Mercedes-Benz Beograd nastavlja svoj Road Show po Srbiji u istom stilu. Mercedes-Benz Beograd će na manifestaciji "121. Smederevska jesen", koja se održava od četvrtka 25. septembra do subote 27. septembra, izložiti vozila brendova Mitsubishi Fuso Canter i Chrysler Jeep Dodge...
Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Kia je nedavno objavila da u Evropu uskoro dolazi novi Kia Magentis. Obnovljena Kijina limuzina D klase nastala je u Kijinom korejskom dizajnerskom centru, pod dirigentskim štapićem čuvenog Petra Schreyera, šefa dizajna korporacije Kia Motors, i predstavlja ‘novo lice Kije’...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Mondialogo

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Mondialogo

U četvrtak, 18.9.2008., u 14.30, u salonu Mercedes-Benz Beograd, Omladinskih brigada 33, održana je konferencija za štampu kao podrška timu učenika iz Ugostiteljsko turističke škole u Beogradu, koji su se plasirali u finale takmičenja Mondialogo School Contest, u organizaciji kompanije Daimler i UNESCO.
Peugeot Prologue spreman za Pariz

Peugeot Prologue spreman za Pariz

Sajam automobila u Parizu biće mesto gde će domaće kompanije dati svoj maksimum da bi se pokazale u najboljem svetlu. Peugeot nam je i ove godine pripremio nekoliko zanimljivih koncept modela, među kojima se izdvaja Prologue...
Saab 9-X Air Concept - kabrio spreman za Pariz

Saab 9-X Air Concept - kabrio spreman za Pariz

Za ovogodišnji sajam automobila u Parizu Saab je pripremio otvorenu verziju koncepta 9X BioHybrid, predstavljenog na martovskom sajmu automobila u Ženevi. Upravo izostanak krova čini osnovnu razliku modela 9X Air u odnosu na prethodnu verziju...
BMW razvija Stop-Start sistem i za motore sa šest cilindara

BMW razvija Stop-Start sistem i za motore sa šest cilindara

O EfficientDynamics tehnologiji već smo puno govorili. Sistem gorivo štedi preko korišćenja energije kočenja "Brake Energy Regeneration", kao i preko "Start-Stop" sistema. U okviru pomenute tehnologije je i sistem za isključivanje kompresora klima uređaja sve dok je klima uređaj u vozilu isključen...
Suzuki Night of the Jumps u Beogradskoj Areni

Suzuki Night of the Jumps u Beogradskoj Areni

Spektakl “SUZUKI NIGHT OF THE JUMPS” održaće se 27. septembra 2008.godine u “BEOGRADSKOJ ARENI”. Posle uspešno organizovanog takmičenja 12. maja 2007. godine, Beograd i “BEOGRADSKA ARENA” dobili su ponovo privilegiju da budu domaćini “Nebeskim letačima”...
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje