AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Chevrolet Volt osvojio nagradu “Grand Prix de l’Environnement 2009”

Chevrolet Volt osvojio nagradu “Grand Prix de l’Environnement 2009”

Chevrolet Volt je primio Veliku nagradu za ekološka dostignuća na 24-tom Međunarodnom automobilskom festivalu (Festival Automobile International) u Parizu za svoju inovativnu tehnologiju. Tokom 24 godine postojanja, Međunarodni automobilski festival prepoznaje inovacije u svetu automobila koje bude emocije i strasti...
Saab 9-3X - prve zvanične informacije i fotografije

Saab 9-3X - prve zvanične informacije i fotografije

Iako smo Vam juče predstavili špijunske fotografije i nezvanične informacije, danas je kompanija Saab objavila oficijalne detalje o novom modelu imena 9-3X. Pogon na sve točkove je standardan uz benzinske motore, dok će dizel agregat ići u kombinaciji sa 4x2 pogonom. Fotografije za Vaš Desktop možete pogledati klikom na LINK...
Peugeot Hdi motori sa neverovatno malom  potrošnjom

Peugeot Hdi motori sa neverovatno malom potrošnjom

Zahvaljujući ekonomičnosti HDI motora Peugeot 207 ima neverovatnu potrošnju od samo 3.8 litra na 100 kilometara, tako da ovaj automobil sa punim rezervoarom prelazi čak 1.300 kilometara. Pored male potrošnje, Peugeot 207 ima i nisku emisiju ugljen dioksida što Peugeot stavlja na vodeće mesto kada je u pitanju zaštita životne sredine.
ASIMO predstavlja Evropi novi Honda Insight hibrid

ASIMO predstavlja Evropi novi Honda Insight hibrid

ASIMO, Hondin napredni humanoidni robot, će pomagati prilikom predstavljanja novog Insight hibrida na Salonu automobila u Ženevi 2009. Novi Insight, koji će u Ženevi doživeti svoj evropski debi, konstruisan je kao praktični porodični automobil sa pet sedišta, pristupačne cene, izuzetno male potrošnje goriva i niske emisije CO2 i drugih štetnih gasova...
Hyundai i20 sa troja vrata - prve fotografije

Hyundai i20 sa troja vrata - prve fotografije

Hyundai će u Ženevi predstaviti novu karoserijsku verziju modela i20. Reč je o verziji modela sa troja vrata, koja će kupcima ponuditi atraktivan dizajn, odličnu opremu i već poznatu Hyundaijevu pouzdanost, uz prihvatljivu cenu...
Mini John Cooper Works Convertible + Wallpaper

Mini John Cooper Works Convertible + Wallpaper

MINI nas je počastio prvim fotografijama svog najbržeg kabriolet modela u istoriji. Podsetimo, novi Mini Cabrio predstavljen je nedavno, i od svog baznog modela, u tehničkom smislu, se ne razlikuje. Fotografije za Vaš Desktop možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Kia u Ženevi sa konceptom manjeg monovolumena

Kia u Ženevi sa konceptom manjeg monovolumena

Kia će na dolazećem automobilskom salonu u Ženevi predstaviti konceptno vozilo, koje će sa staklenim krovom, privlačnim dizajnom i najsavremenijim pomagalima uneti svežinu u klasu manjih monovolumena, gde Kia do sada nije bila prisutna.
BMW xDrive - najprodavaniji 4x4 pogon u 2008. godini

BMW xDrive - najprodavaniji 4x4 pogon u 2008. godini

U 2008. godini kompanija BMW potvrdila je poziciju najuspešnijeg prodavca automobila sa pogonom na sve točkove u premium segmentu. U celom svetu prošle godine ukupno je prodato 323 293 BMW automobila sa pogonom na sve točkove xDrive, najinteligentnijeg pogona na sve točkove na tržištu. Udeo automobila sa pogonom xDrive u ukupnoj prodaji vozila marke BMW u 2008. godini porastao je za 27 %...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje