AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen Scirocco Collectors Edition

Volkswagen Scirocco Collectors Edition

Posle otkrivanja ekskluzivne edicije Golfa Collectors Edition, Volkswagen na ovogodišnjem Essen Motor Show-u predstavlja specijalnu verziju svog najsportskijeg modela imena Scirocco. Volkswagen Scirocco Collector's Edition biće proizveden u samo 100 jedinica, čija prodaja kreće početkom 2009. godine...
Rekordni rezultati Porschea u završenoj fiskalnoj godini

Rekordni rezultati Porschea u završenoj fiskalnoj godini

Nemačka kompanija Porsche Automobil Holding SE uspela je u protekloj fiskalnoj godini, koja je za Porsche završena 31. jula 2008. godine, da ostvari rekordan profit, prodaju i proizvodnju. Završena fiskalna godina tako je najuspešnija u istoriji nemačke kompanije...
Euro NCAP: pet zvezdica za Volkswagen Golf VI

Euro NCAP: pet zvezdica za Volkswagen Golf VI

Novi Volkswagen Golf VI 1.4 Trendline uspešno je prošao seriju testiranja agencije Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Nova generacija Golfa osvojila je 36 bodova, što je i više nego dovoljno za maksimalnih 5 NCAP zvezdica. Rezultati testova bezbednosti putnika u novom Golfu su na očekivano visokom nivou, ali stručnjaci iz Volfsburga dokazali su da i kod zaštite pešaka može puno toga da se uradi...
Mini Cabrio - Prve informacije i fotografije

Mini Cabrio - Prve informacije i fotografije

Duge dve godine posle predstavljanja druge savremene generacije modela Mini, ponuda će biti proširena sa novim kabrioletom. Jedan od najmanjih otvorenih četvoroseda na tržištu ima dimenzije 3699 x 1683 x 1414 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2467 mm...
Ristić d.o.o. na sajmu u Kragujevcu

Ristić d.o.o. na sajmu u Kragujevcu

Ristić d.o.o, ovlašćeni diler Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora izlaže svoje brendove i ove godine na Auto Show u Kragujevcu, lokalnom sajmu automobila i rezervnih delova, od 26. do 30. novembra...
Volkswagen Golf VI TwinDrive

Volkswagen Golf VI TwinDrive

Kompanija Volkswagen ne želi da ostane iza Toyote, Honde, Chevroleta i odlučila je da nastavi razvoj vlatitog hibridnog automobila. Golf VI TwinDrive je nastavak istoimene verzije hibridnog pogona, koji će na tržištu biti predstavljen posle testiranja u realnim uslovima...
Autocar magazin - Hyundai-Kia ‘automobilski proizvođač godine’

Autocar magazin - Hyundai-Kia ‘automobilski proizvođač godine’

Najstariji britanski automobilski magazin, Autocar, u Londonu je na svojoj godišnjoj svečanosti proglasio grupaciju Hyundai-Kia za ‘automobilskog proizvođača godine.’ Ovaj Autocarov događaj spada među najprestižnije u Evropi, jer tada između ostalog proglašavaju i Evropski auto godine (eng. European Car of the Year - COTY)...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje