AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz ne odustaje od malenog roadstera

Mercedes-Benz ne odustaje od malenog roadstera

Nova generacija modela Mercedes-Benz A klasa biće predstavljena 2011-2012. godine. Ovaj model napustiće koncept "sendvič" konstrukcije, koja će omogućiti da se na njegovoj platformi razvije roadster manji od SLK...
Audi R8 V10 - Najbrži R8 sa motorom iz Lamborghinija

Audi R8 V10 - Najbrži R8 sa motorom iz Lamborghinija

Samo nekoliko nedelja pred sajam automobil u Detroitu, kompanija Audi otkriva nove informacije i fotografije svog najbržeg serijskog modela ikada. Audi R8 5.2 FSI V10 ispod haube krije sportsko srce "pozajmljeno" iz modela Lamborghini Gallardo LP560-4...
Audi A7 - Špijunske fotografije

Audi A7 - Špijunske fotografije

Sada imamo i potvrdu očekivanog: Audi već testira model koji će direktno atakovati na tržišni segment u kome sebično vlada Mercedes-Benz CLS. A7 razvijen je na platformi modela A8 i u portfoliju Audija biće smešten između A6 i petometarskog A8...
Porsche 911 (988) - prve špijunske fotografije

Porsche 911 (988) - prve špijunske fotografije

Zanimljive fotografije dolaze nam iz Nemačke. Meta objektiva bila je nova generacija modela Porsche 911, koja će nositi kodnu oznaku 998. Novi Porsche 911 (988) javnosti će biti predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2011. godine...
Trening škola za vlasnike Chevrolet Corvette ZR1

Trening škola za vlasnike Chevrolet Corvette ZR1

Kompanija Chevrolet novim vlasnicima modela Corvette ZR1 nudi zanimljivu trening lekciju. Trening škola traje dva dana, održava se na stazi General Motors-a, a svi oni koji žele da steknu zavidno iskustvo u profesionalnim uslovima moraće za to da izdvoje 3.400 dolara...
Volkswagen Scirocco Studie R prikazan u Bolonji

Volkswagen Scirocco Studie R prikazan u Bolonji

Na sajmu automobila u Bolonji Volkswagen je predstavio studiju "nabildovanog" modela Scirocco. Volkswagen Scirocco Studie R predstavlja prethodnika produkcijskog Scirocca R20T. Studiju pogoni 2.0 TFSI agregat snage 272 konjske snage...
FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore

FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore

Šef firme Fiat Powertrain Technologies, Alfredo Altavilla, u italijanskom listu "Corriere della Sera" obelodanio je blisku budućnost palete malenih motora grupacije Fiat Auto. Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE) u pitanju je dvocilindrični 0,9 SGE (Small Gasoline Engine) agregat snage od 48 do 77 kW, koji će 2010. godine zameniti poznate Fire motore u portfoliu Fiata...
BMW sDrive - novo ime za zadnji pogon

BMW sDrive - novo ime za zadnji pogon

Svi ljubitelji BMW-a već dobro znaju novi protokol za označavanje BMW automobila koji se odnosi samo na dosadašnje modele BMW automobila, koji u svom imenu nisu imali oznaku zapremine motora: X3, X5, X6, Z4 i Z4 Coupe. Oznaka za modele sa pogonom na sve točkove je xDrive, a sada svoju oznaku dobija i model sa pogon na zadnje točkove...
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje