AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz ML 500 još snažniji

Mercedes-Benz ML 500 još snažniji

Kompanija Mercedes-Benz unapredila je najsnažniji osmicilindrični agregat u gami modela ML. Od sada ML 500 iz 5,5 litara zapremine razvija snagu od 388 konjskih snaga i "medveđi" obrtni moment od 460 Nm...
Caparo T1 - Lak, a jak

Caparo T1 - Lak, a jak

Britanska firma Caparo je u svetu brzine poznata po prvom automobilu koji je prekoračio magičnu granicu od 1.000 konjskih snaga na jednu tonu mase. Ovoga puta Caparo nam predstavlja supersnažni (583 konjske snage) i superlagani (550 kilograma) dvosed sa oznakom T1...
Audi S5 - Lady Car 2007

Audi S5 - Lady Car 2007

Koji automobil je najlepši za pripadnice nežnijeg pola? U odgovoru na ovo pitanje puno nam je pomogla anketa "Lady car", organizovana na sajmu automobila u Brnu. Žiri je bio ubedljiv: modernoj ženi najviše bi pristajao Audi S5...
Justin Timberlake i Volkswagen Touran EcoFuel

Justin Timberlake i Volkswagen Touran EcoFuel

Na premijeri filma Shrek III, u Nemačkoj pojavila se velika grupa zvezda, među kojima se ističu Justin Timberlake, Cameron Diaz, Mike Meyers i Antonio Banderas. Oni su se ulicama Berlina provozali u Volkswagen Touranu EcoFuel, kako bi istakli značaj Volkswagenove borbe protiv CO2...
Renault Modus dobio novi turbo agregat

Renault Modus dobio novi turbo agregat

Mali kompaktni Renault Modus pod haubu će dobiti dugo najavljivani benzinski turbo agregat zapremine 1,2 litra, koji razvija 100 konjskih snaga. Iz Renaulta je stigla potvrda da će novi agregat uskoro u ponudi biti u modelima Twingo i Clio...
Volkswagen Tiguan - prve fotke i informacije

Volkswagen Tiguan - prve fotke i informacije

Posle brojnih fotografija studije Volkswagen Tiguana, pred nama je serija fotografija iz Namibijske pustinje, na kojima se vidi Volkswagenov "poluterenac" u akciji. Iako je Tiguan blago kamufliran, interesantno je da je kompanija Volkswagen sama objavila ove fotke.
Fiat razvio supersnažni turbo-dizel agregat

Fiat razvio supersnažni turbo-dizel agregat

Kompanija Fiat krajem tekuće godine svoju ponudu agregata obogatiće snažnim bi-turbo dizelskim motorom "Common-Rail" koncepcije ubrizgavanja, koji razvija 180 i 190 konjskih snaga, iz 1.910 kubnih centimetara zapremine podeljenih u četiri cilindra
VW Passat dobija 1.4 TSI agregat pod haubu!

VW Passat dobija 1.4 TSI agregat pod haubu!

Srednju klasu automobila očekuje prava mala revolucija u oblasti agregat. Naime, kompanija Volkswagen do kraja tekuće godine u model Passat ugradiće motor zapremine 1.4 litra. Radi se o 1.4 TSI turbo benzinskom agregatu koji će, kao i u Golfu naslediti 1.6 FSI atmosferski motor...
Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje