AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Toyota na  47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Toyota na 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Na ovogodišnjem 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, Toyota Srbija je na svom štandu, površine 800m², koji se nalazi u areni Hale 1 Beogradskog sajma, premijerno izložila najnovije Toyota modele. Na današnjoj Toyota konferenciji, predstavnicima medija obratili su se gospodin Goran Krizmanić (Toyota Adria generalni direktor) i gospodin Slobodan Radoičić (Toyota Srbija generalni direktor)...
Sajam automobila u Beogradu - EKO YU

Sajam automobila u Beogradu - EKO YU

EKO YU, članica Hellenic Petroleum Grupe, vodeće energetske grupacije u Grčkoj i širem regionu jugoistočne Evrope i ove godine nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji...
Startuje nova reli sezona - Odbrojavanje počinje

Startuje nova reli sezona - Odbrojavanje počinje

Prvo takmičenje sezone reli prvenstva Srbije održaće se u subotu (28. mart) na obroncima Avale i Košutnjaka. Ali, ono što će biti prava "poslastica" za sve ljubitelje reli sporta jeste ono što će se održati sutra na stazi "Ada Huja". Najbolji relisti Srbije organizuju spektakl, koji će biti dostojan početka nove sezone reli prvenstva Srbije...
B and B VW Tiguan

B and B VW Tiguan

Najnoviji primerak tjunerske kuće "B and B" je Volkswagen Tiguan, koji pod haubu dobija agregat snage 300 konjskih snaga. B&B u ponudi ima nekoliko tjuning paketa, u zavisnosti od agregata koji kupac odabere...
Mazda - posebna ponuda na beogradskom  salonu automobila

Mazda - posebna ponuda na beogradskom salonu automobila

Na ovogodišnjem sajmu automobila Mazda izlaže skoro čitavu gamu vozila, pa će se u Hali 4 na štandu naći Mazda2 1.3 TE, MX-5 1.8 RC Challenge, Mazda5 CD 110 TX, CX-7 2.3i Revolution i dve verzije verzije Automobila godine za 2009. godinu, Mazde6 (CD 185 GT i SPC CD 163 TE PLUS). Osim ovoga, na štand Beogradskog sajma premijerno stiže i nova Mazda3...
Nova Mazda 3 stigla u Srbiju!

Nova Mazda 3 stigla u Srbiju!

Dolazak Mazde3 na naše tržište obradovaće fanove ovog modela, čiji je kvalitet prepoznat još od prve generacije na srpskom tržištu. Jedan od najpopularnijih modela stiže u Srbiju sa cenama koje se kreću od 16.190 evra za Mazdu3 1,6i CE do 24.590 evra kod Mazde3 CD 185 GTA (samo u verziji Sport). Očekuje se da će jedan od najprodavanijih modela na našem tržištu ove godine povećati udeo Mazde na tržištu u C-segmentu sa 1,1 odsto u 2008. godini na 1,78 odsto u 2009. godini....
Volkswagen Golf GTI: fotografije i novi detalji

Volkswagen Golf GTI: fotografije i novi detalji

Kompanija Volkswagen otkrila je nove tehničke informacije i fotografije serijske verzije modela Golf GTI. Motor 2.0 TSI razvija snagu od 210 konjskih snaga, u širokom opsegu obrtaja, od 5300 do 6200 o/min. Obrtni moment od 280 Nm na raspolaganju je od 1700 do 5300 o/min...
Međunarodni salon automobila u Beogradu - Mercedes-Benz

Međunarodni salon automobila u Beogradu - Mercedes-Benz

Mercedes-Benz na 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu nastupa ponovo u Hali 3, Beogradskog sajma na povrsini od oko 2500 m2. Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora će na ovogodišnjem Međunarodnom salonu automobila, zajedno sa celokupnom dilerskom mrežom, predstaviti kompletan program putničkih vozila Mercedes-Benz i novi brend Smart.
BMW M - Manje cilindara + turbo

BMW M - Manje cilindara + turbo

Popularnog "downsizinga" i snižavanja emisije štetnih materija neće biti pošteđeni ni "nabildovani" BMW modeli sa dodatkom M. Već je poznato da će novi BMW M5, umesto atmosferskog 10-cilindričnog gregata, pod haubu dobiti bi-turbo osmocilindrični agregat...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje