Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen Tiguan - prve fotke i informacije
Objavljeno: 10.06.2007.
Posle brojnih fotografija studije Volkswagen Tiguana, pred nama je serija fotografija iz Namibijske pustinje, na kojima se vidi Volkswagenov "poluterenac" u akciji. Iako je Tiguan blago kamufliran, interesantno je da je kompanija Volkswagen sama objavila ove fotke.
Kamuflaža prednjeg dela automobila podseća nas na Hondu FR-V, dok je profil automobila inspirisan većim bratom, modelom Touareg. Ni enterijer automobila nas neće preterano iznenaditi. Očigledno je Volkswagen odlučio da igra na sigurno. Uostalom, igrača koji "zabija" golove ne treba menjati, zar ne. A, to Volkswagenovi kupci sa tradicionalno konzervativnim crtama najviše i vole. Primer je kokpit sa središnjom konzolom u obliku debelog ispupčenja, što neodoljivo podseća na Golf Plus.
Za pokretanje Tiguana biće zaduženi TSI agregati snage 110, 125 i 147 kW, kao i dizel verzije sa 103 i 125 kW. Prednje vešanje će biti klasičnog McPherson tipa. Za 4Motion pogon biće zadužen sistem Haldex, koji omogućuje promenjiv odnos snage po osovinama. Standardna izvedba Tiguana biće "obuvena" u pneumatike dimenzija 215/65 R16, a jače verzije u 235/55 R17 i 235/50 R18. Tiguan će doneti i malu tehnološku poslasticu, po uzoru na Toyotu i BMW: kameru što očitava metre slobodnog parkirnog mesta i sama bira idealnu putanju za parkiranje.
Podsetimo, za ovaj automobil vlada neobično veliko interesovanje. Uostalom o njegovom imenu je odučilo 350.000 posetioca interneta. Tiguan (spoj delova reči tigar i iguana) direktno atakuje na klasu u kojoj samouvereno vladaju Toyota RAV4, Opel Antara, Hyundai Santa Fe, BMW X3, Jeep Compass i novi Land Rover Freelander. U startu je jasno da tako brojnu i atraktivnu konkurenciju, kojoj će se pridružiti Audi Q5, Volvo XC50 i Ford X-Max, neće biti lako baciti na kolena. Volkswagen. očigledno, ima rešenje, jer da ga nema, ovaj automobil ne bi bio kamufliran.
Goran Sarić - Automagazin
U januaru 2009. godine zvanično počinje prodaja automobila marke Tata na nemačkom tržištu. Prvi diler biće kompanija "Autohaus Wörner", smeštena nedaleko od bavarskog Augsburga. I pored očekivanja, najmanji model, Tata Nano, neće biti u ponudi...
Saab 9-5, uz nekoliko promena, na tržištu se nalazi već 11 godina. Saab je promenio samo nekoliko "styling" paketa, kako bi održao korak sa vremenom, a pred nama je i nova edicija imena Griffin, koja treba da istakne sportski karakter popularnog švedskog modela...
Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije proglasio je Mazdu 6 za Automobil godine u Srbiji. Popularna "šestica" ubedljivo je trjumfovala sa 32 osvojena poena, ispred Citroena C5, koji je dobio 22 poena i Ford Fieste sa sakupljenih 16 poena...
Meta špijunskih fotografa ovoga puta bio je Audi A4 Allroad, koji će tržišnu premijeru imati u leto sledeće godine. Iako je na testiranju snimljena predprodukcijska verzija, mnogi detalji figuriraće i na serijskom modelu...
UEPS (Udruženje ekonomskih propagandista) je u sredu, 23.decembra 2008, u Skupštini grada Beograda, kompanijama i marketinškim agencijama dodelio prestižna priznanja za uspešne aktivnosti u protekloj godini...
Kada bi takozvana "Velika trojka" (General Motors, Ford i Chrysler) prepolovila svoju produkciju u kanadskim proizvodnim pogonima, to bi za Kanadu značilo ukidanje preko 157 000 radnih mesta. Iz tog razloga, Kanađani su Chrysleru i GM-u odobrili pozajmicu od 4 milijarde kanadskih dolara...
Hyundai je treća automobilska kompanija koja je razvila sopstveni šestostepeni automatski menjač. Nova konstrukcija prvi put pojaviće se u modelima za 2009. godinu. U poređenju sa petostepenom automatikom, novi menjač obezbediće manju potrošnju i manju masu...
Najveći svetski proizvođač automobila, kompanija Toyota, počela je pregovore sa kompanijom Nippon Steel o smanjenju cene čelika za približno 30 %. S obzirom da je Toyota najveći potrošač čelika u Japanu, ovo bi moglo biti prvo značajno smanjenje cene čelika za poslednjih sedam godina...
Da li znate kada je postavljen brzinski rekord parovoza od 205 km/h? To se dogodilo 26. januara 1906. godine, kada je Amerikanac Fred Marriott u svom specijalno pripremljenom Stanley Rocket Racer rekord postavio na plaži Ormond u SAD-u. British Steam Car Team, sledeće godine, pokušaće da obori ovaj rekord...