Najnovije vesti iz auto industrije
Audi Q7 dobija novi TDI agregat
Objavljeno: 03.03.2007.
Kompanija Audi uskoro će proširiti ponudu modela za SUV Audi Q7. Pod haubu ovog goropada stiže biturbo dizel agregat, pozajmljen iz modela A8. Radi se o 4,2-litarskom V8 TDI agregatu, koji razvija čak 760 Nm obrtnog momenta, pri samo 1.800 obrtaja u minutu!
Prema podacima iz Audija, Q7 opremljen ovim snaćnim agregatom od 0 do stotke stiže za samo 6,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 236 km/h. Prenos snage realizovaće se preko šestostepenog automatskog menjača Tiptronic, a pomoću Qattro pogona na sve točkove. Podsetimo, 4.2 V8 TDI agregat je naslednik 4.0 V8 motora.
Agregat je znatno unapređen. Razmak između cilindara u bloku smanjen je na 90 milimetara, što je omogućilo inženjerima da smanje ukupnu dužinu agregata na 520 milimetara. Iako je agregat veće zapremine od prethodnika (4.0 TDI), lakši je za 15 kilograma. Zahvaljujući korišćenju GGV grafita, sam blok teži 62 kilograma, a kompletan agregat 255 kilograma. Hod klipa ostao je nepromenjen u odnosu na prethodnika (95,5 milimetara), ali je prečnik uvećan za 2 milimetra. Stepen kompresije iznosi 16,5:1. Agregat koristi Piezo indžektore za ubrizgavanje u cilindar, a za hlađenje vazduha pred ulazak u komoru zadužena su dva intercoolera. Očekivana cena Audija Q7 4.2 TDI Qattro iznosi 70.000 eura, a na tržište stiže polovinom godine.
Goran Sarić - Automagazin
Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije proglasio je Mazdu 6 za Automobil godine u Srbiji. Popularna "šestica" ubedljivo je trjumfovala sa 32 osvojena poena, ispred Citroena C5, koji je dobio 22 poena i Ford Fieste sa sakupljenih 16 poena...
Meta špijunskih fotografa ovoga puta bio je Audi A4 Allroad, koji će tržišnu premijeru imati u leto sledeće godine. Iako je na testiranju snimljena predprodukcijska verzija, mnogi detalji figuriraće i na serijskom modelu...
UEPS (Udruženje ekonomskih propagandista) je u sredu, 23.decembra 2008, u Skupštini grada Beograda, kompanijama i marketinškim agencijama dodelio prestižna priznanja za uspešne aktivnosti u protekloj godini...
Kada bi takozvana "Velika trojka" (General Motors, Ford i Chrysler) prepolovila svoju produkciju u kanadskim proizvodnim pogonima, to bi za Kanadu značilo ukidanje preko 157 000 radnih mesta. Iz tog razloga, Kanađani su Chrysleru i GM-u odobrili pozajmicu od 4 milijarde kanadskih dolara...
Hyundai je treća automobilska kompanija koja je razvila sopstveni šestostepeni automatski menjač. Nova konstrukcija prvi put pojaviće se u modelima za 2009. godinu. U poređenju sa petostepenom automatikom, novi menjač obezbediće manju potrošnju i manju masu...
Najveći svetski proizvođač automobila, kompanija Toyota, počela je pregovore sa kompanijom Nippon Steel o smanjenju cene čelika za približno 30 %. S obzirom da je Toyota najveći potrošač čelika u Japanu, ovo bi moglo biti prvo značajno smanjenje cene čelika za poslednjih sedam godina...
Da li znate kada je postavljen brzinski rekord parovoza od 205 km/h? To se dogodilo 26. januara 1906. godine, kada je Amerikanac Fred Marriott u svom specijalno pripremljenom Stanley Rocket Racer rekord postavio na plaži Ormond u SAD-u. British Steam Car Team, sledeće godine, pokušaće da obori ovaj rekord...
Da, u pravu ste. Prvi pogled na fotografije nije Vas iznenadio, jer na fotografijama nije prikazana nova generacija Lancie Ypsilon, već aktuelna Fiat Panda. Lancia je za testiranje novih elemenata nove generacije modela Ypsilon iskoristila karoseriju Fiat Pande...
Udruženje nemačkih proizvođača automobila, VDA, oštro je kritikovalo novi sporazum Evropske Unije o pravilima za smanjenje emisija ugljen monoksida za nova vozila. VDA tvrdi da sporazum ignosriše ekonomsku krizu...