Najnovije vesti iz auto industrije
Mercedes Bluetec u Evropi već ove godine
Objavljeno: 17.07.2007.
Iako je prvo bilo objavljeno da će kompanija Mercedes Bluetec tehnologiju lansirati na evropsko tržište tek sledeće godine, nedavno je došlo do promene odluke i Bluetec tehnlogoja stiže u Evropu več krajem tekuće godine. Šta je to Bluetec?
Podsetimo, Bluetec tehnologija je prvi konkretan odgovor automobilske industrije na sve veću cenu benzina, koja je i u SAD-u davno prešla granicu od 3 dolara za galon (1 galon = 3,8 litara). Zato će "Ameri" hteli ili ne, morati malo da "stegnu kaiš" i ubrzo počnu da razmišljaju o kupovini dizel agregata (neverovatno, zar ne?) Jedan od najinteresantnijih Bluetec modela za evropsko tržište svakako će biti E 320 Bluetec. Radi se o turbo-dizelašu V6 zapremine 2.987 sm3, koji se za evropsko tržište radi u verzijama 280 CDI sa 190 KS i 320 CDI sa 224 KS. Oba agregata imaju istu zapreminu. U prvom agregatu bilo je potrbno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak od 1.650 bara.
Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodena para. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama. Kako bi se rad motora što bolje optimizovao, najveća snaga smanjena je sa 224 na 211 KS, ali je najveći obrtni moment povećan sa 510 na 540 Nm.
Bluetec tehnologija ugrađivaće se u sve velike modele Mercedesa, ali i u Jeep Grand Cherokee. Prve isporuke za tržište Evrope očekuju se krajem godine, ali male su šanse da se Bluetec modeli pojave na tržištu Srbije, zbog kvaliteta nafte.
Goran Sarić - Automagazin
Mini Cooper S je prava mala "ljuta papričica". Vrući zavodnik, prema Amerikancima, ponekad je toliko vreo da se na vašoj nozi može pojaviti nepoželjan pečat. To se dogodilo nekim vlasnicima modela Mini Cooper S u Americi...
Vreme kada će se otvoriti kapije Detroitskog sajma automobila nezaustavljivo se bliži, a neke kompanije još uvek ne žele da otkriju svog "keca u rukavu". Jedna od njih je Lexus, ali prve nezvanične skice hibridnog modela HS 250h već su osvanule u japanskoj štampi...
Vladan Petrović iza sebe ima još jednu sjajnu godinu. Zajedno sa suvozačem Srđanom Kondićem, nastupio je na šest takmičenja, a osvojena šesta titula državnog reli prvaka najbolje pokazuje veliki potencijal vozača tima AP Racing iz Beograda. Očekivanja su da će odlične aktivnosti tokom 2008. godine sigurno Vladanu Petroviću obezbediti dobre vesti za sledeću sezonu...
U januaru 2009. godine zvanično počinje prodaja automobila marke Tata na nemačkom tržištu. Prvi diler biće kompanija "Autohaus Wörner", smeštena nedaleko od bavarskog Augsburga. I pored očekivanja, najmanji model, Tata Nano, neće biti u ponudi...
Saab 9-5, uz nekoliko promena, na tržištu se nalazi već 11 godina. Saab je promenio samo nekoliko "styling" paketa, kako bi održao korak sa vremenom, a pred nama je i nova edicija imena Griffin, koja treba da istakne sportski karakter popularnog švedskog modela...
Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije proglasio je Mazdu 6 za Automobil godine u Srbiji. Popularna "šestica" ubedljivo je trjumfovala sa 32 osvojena poena, ispred Citroena C5, koji je dobio 22 poena i Ford Fieste sa sakupljenih 16 poena...
Meta špijunskih fotografa ovoga puta bio je Audi A4 Allroad, koji će tržišnu premijeru imati u leto sledeće godine. Iako je na testiranju snimljena predprodukcijska verzija, mnogi detalji figuriraće i na serijskom modelu...
UEPS (Udruženje ekonomskih propagandista) je u sredu, 23.decembra 2008, u Skupštini grada Beograda, kompanijama i marketinškim agencijama dodelio prestižna priznanja za uspešne aktivnosti u protekloj godini...
Kada bi takozvana "Velika trojka" (General Motors, Ford i Chrysler) prepolovila svoju produkciju u kanadskim proizvodnim pogonima, to bi za Kanadu značilo ukidanje preko 157 000 radnih mesta. Iz tog razloga, Kanađani su Chrysleru i GM-u odobrili pozajmicu od 4 milijarde kanadskih dolara...