AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz GL - facelift

Mercedes-Benz GL - facelift

Mercedes-Benz GL, najveći SUV sa trokrakom zvezdom na masci hladnjaka, preživljava blagi facelift i dobija izmenjene motore koji beleže 5 % manju potrošnju goriva i ispunjavaju Euro 5 ekološku normu...
Novi servis Tigar Trade u Novom Sadu

Novi servis Tigar Trade u Novom Sadu

Početkom aprila u Novom Sadu, u ulici Cara Dušana broj 42, otvoren je još jedan servisno-prodajni centar Tigar Trade. U okviru ovog centra, na moderno opremljenom prostoru ukupne površine 250 m2, kupcima su na jednom mestu ponuđeni pneumatici najpoznatijih svetskih proizvođača, kompletni dopunski asortiman za automobile, kao i usluga najvišeg kvaliteta...
Aston Martin Rapide - prva fotografija i info

Aston Martin Rapide - prva fotografija i info

Četvovrtni Aston Martin se polako otkriva. Aston Martin tvrdi da će model Rapide biti najlepši četvorovratni automobil na planeti. Podsetimo, proizvodnja modela Rapide realizovaće se u fabrici Magna Steyr u Austriji...
Toyota RAV4 i Highlander pravljeni u Kini - premijera u Šangaju

Toyota RAV4 i Highlander pravljeni u Kini - premijera u Šangaju

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) objavila je da planira izlaganje približno 50 vozila, iz proizvodnje kao i koncept vozila, uključujući “RAV4” i “Highlander” SUV proizvedene u Kini. Oba će biti prikazana po prvi put - na 13. Međunarodnoj izložbi automobilske industrije u Šangaju...
Audi Q7: Facelift

Audi Q7: Facelift

Najveći terenski Audi, popularni SUV model Q7, u drugu polovinu svog životnog ciklusa ulazi sa nekoliko kozmetičkih izmena, koje će ga, uz unapređene motore sa akcentom na ekologiju, približiti ostatku aktuelne ponude iz Ingolstadta...
Mercedes-Benz - facelift za S63 i S65 AMG

Mercedes-Benz - facelift za S63 i S65 AMG

Krajem meseca, na sajmu automobila u Šangaju, biće predstavljena dva ekskluzivna supersnažna modela sa oznakama S63 AMG i S65 AMG. Obe verzije od "obične" S klase razlikuju se po stilističkim izmenama i ekstremno snažnim motorima...
Scion iQ Concept - Najmanja Toyota i za američko tržište

Scion iQ Concept - Najmanja Toyota i za američko tržište

Sjedinjene Američke Države imaju najveće interesovanje za velikim automobilima sa velikim motorima. Ali, to ne znači da se ovde ne prodaju i mali gradski modeli, kojima se pridružuje Toyota iQ. Za prezentaciju modela iQ, na New York Auto Show-u, Toyota je iskoristila marku Scion, koju je za američko tržište osnovala 2002. godine. Wallpaper možete preuzeti klikom na LINK...
BMW M3 GT4 za 24h Nurburgringa

BMW M3 GT4 za 24h Nurburgringa

BMW se vraća tamo gde mu je i mesto - na trku 24h Nürburgringa. Za pomenutu trku bavarska kompanija predstavila je BMW M3, specijalni takmičarski automobil, pripremljen prema pravilima za kategoriju GT4. BMW M3 GT4 zapravo je "obična" M trojka, olakšana, bez unutrašnje izolacije, sa posebnim bezbednosnim elementima i sistemom za vezu...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje