Najnovije vesti iz auto industrije
Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?
Objavljeno: 05.02.2007.
Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF.
Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača.
Goran Sarić - Automagazin
Dolazak Mazde3 na naše tržište obradovaće fanove ovog modela, čiji je kvalitet prepoznat još od prve generacije na srpskom tržištu. Jedan od najpopularnijih modela stiže u Srbiju sa cenama koje se kreću od 16.190 evra za Mazdu3 1,6i CE do 24.590 evra kod Mazde3 CD 185 GTA (samo u verziji Sport). Očekuje se da će jedan od najprodavanijih modela na našem tržištu ove godine povećati udeo Mazde na tržištu u C-segmentu sa 1,1 odsto u 2008. godini na 1,78 odsto u 2009. godini....
Kompanija Volkswagen otkrila je nove tehničke informacije i fotografije serijske verzije modela Golf GTI. Motor 2.0 TSI razvija snagu od 210 konjskih snaga, u širokom opsegu obrtaja, od 5300 do 6200 o/min. Obrtni moment od 280 Nm na raspolaganju je od 1700 do 5300 o/min...
Mercedes-Benz na 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu nastupa ponovo u Hali 3, Beogradskog sajma na povrsini od oko 2500 m2. Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora će na ovogodišnjem Međunarodnom salonu automobila, zajedno sa celokupnom dilerskom mrežom, predstaviti kompletan program putničkih vozila Mercedes-Benz i novi brend Smart.
Popularnog "downsizinga" i snižavanja emisije štetnih materija neće biti pošteđeni ni "nabildovani" BMW modeli sa dodatkom M. Već je poznato da će novi BMW M5, umesto atmosferskog 10-cilindričnog gregata, pod haubu dobiti bi-turbo osmocilindrični agregat...
Toyota je prilikom razvoja nove generacije modela Verso posebnu pažnju obratila na sigurnosni element, budući da je cilj ostvariti svih pet zvezdica na Euro NCAP testu. Novi Verso u ponudi ima najznačajnija elektronska pomagala, kao što su ABS, EBD, BA (Brake Assist), VSC+ (Steering Assist Vehicle Stability Control), TRC, HAC (Hill-start Assist Control)...
Na ovogodišnjem 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, Toyota Srbija premijerno će izložiti sledeće modele: novi Toyota iQ, novi Toyota Urban Cruiser, novi Toyota Verso, novi Toyota Avensis (Sedan i Wagon) i redizajnirane Toyota modele Aygo, Yaris, Rav4 i Hilux...
Delta Generali Osiguranje generalni je sponzor 47. Međunarodnog salona automobila MSA (OICA), koji se od 27. marta do 5. aprila održava u Beogradu. Na štandu kompanije u Hali 1 Beogradskog sajma svi posetioci salona moćiće da se upoznaju sa raznovrsnom ponudom u osiguranju motornih vozila koju ima Delta Generali Osiguranje.
Međunarodni salon automobila, najprofitabilnija, najkomercijalnija i najduža manifestacija na Beogradskom sajmu, biće ove godine organizovana od 27. marta do 5. aprila u halama 1, 2, 3, 4 i 5 Beogradskog sajma, uz učešće više od 500 izlagača na površini od 40.000 kvadratnih metara izlagačkog prostora. Prvi put ove godine Međunarodni salon automobila biće otvoren za posetioce do 21h, a cena ulaznica ostala je na prošlogodišnjem nivou...
U okviru 11. Sajamskog pres relija, održanog u subotu, 21.03.2009. godine na Beogradskom sajmu, u organizaciji ASK „YU PRESS“, učestvovalo je 50 takmičara, predstavnika medija, iz cele Srbije.