AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Honda Jazz - Grčki automobil 2009. godine

Honda Jazz - Grčki automobil 2009. godine

Nova Honda Jazz je u Grčkoj proglašena automobilom godine za 2009. od strane žirija sačinjenog od automobilskih novinara. Jazz je sa 114 bodova osvojila prvo mesto, što je 66 bodova ispred njenog najvećeg rivala Škode Superb. Ovim priznanjem je nova Honda Jazz dokazala da mali automobil može biti podignut na viši nivo...
Karting liga - Drugi dan serije

Karting liga - Drugi dan serije

Ovog, drugog po redu takmičraskog dana, u okviru KAL Šampionata, takmičari su više gledali u nebo nego dešavanja na stazi. Međutim, još jedan utorak sa povoljnim vremeskim uslovima za održavanje trka omogućilo je nove borbe za bodove naših karting amatera. .
Citroen C1 ev´ie - elektromobil za V. Britaniju

Citroen C1 ev´ie - elektromobil za V. Britaniju

Francuska kompanija Citroen, u saradnji sa kompanijom Electric Car Corporation, predstavila je prvi britanski električni automobil koji prima četiri putnika. Osnova automobila je model Citroen C1, koji sa jednim punjenjem baterija može da pređe 100 kilometara...
General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

Koncern General Motors predstavio je aktelizovan i proširen restrukturalizacioni plan. "Novi GM biće manji, više orjentisan na smanjenje potrošnje, a beležiće i manje troškove proizvodnje. Uz sve to, GM dobiće novog većinskog akcionara...
Aston Martin One-77 - 7,3 L V12, 700 KS, 322 km/h

Aston Martin One-77 - 7,3 L V12, 700 KS, 322 km/h

Posle nekoliko meseci neizvesnosti, konačno smo dočekali. Superautomobil Aston Martin One-77 prvi put oficijalno je predstavljen u "serijskom" izgledu na manifestaciji "Concorso d’Eleganza Villa d’Este" u Italiji. Aston Martin One-77 osvojio je nagradu za nejlepši dizajn u kategoriji konceptnih automobila i prototipova, dobivši više od 30 % glasova...
Seat Ibiza od juna sa novim motorom: 1,6 TDI CR

Seat Ibiza od juna sa novim motorom: 1,6 TDI CR

Kompanija Seat u junu mesecu proširiće ponudu motora u svom modelu Ibiza. Pod haubu Ibize stiže novi četvorocilindrični agregat zapremine 1.6 litra, sa oznakom 1.6 TDI CR (Common-Rail). Novi agregat naslediće popularni 1.9 TDI...
Uspešan nastup Milovanovića na prvoj trci IDM šampionata

Uspešan nastup Milovanovića na prvoj trci IDM šampionata

Na zvaničnom treningu IDM-a (Međunarodnog nemačkog šampionata) održanom u subotu 25.04.2009.g. Miloš Milovanović zauzeo je 26. mesto od ukupno 42 učesnika u klasi Superbike. Sa najboljim vremenom po krugu 1:43.5 od vodećeg vozača fabričkog KTM-a, nemca Stefana Nebela, delile su ga samo tri sekunde...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje