AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Dizajn prednjeg dela automobila najviše određuju svetlosne grupe dizajnirane po uzoru na one sa modela Laguna, što se odnosi i na detalje u unutrašnjosti koju karakteriše kvalitet automobila srednje klase. ovi Megane meri 4,30 metara dužine, dok je međuosovinsko rastojanje 2,64 metra. To je za 10, odnosno 1,5 centimetar više od aktualne odlazeće generacije. Golf VI je kraći od novog Meganea za čak 10 centimetara, a Fiatov Bravo je duži za necela 4 centimetra, slično kao i Ford Focus. Trag točkova u odnosu na prethodnu generaciju povećan je za 4 cm, na 1,55 metra, a karoserija izgleda robusnije, dok su vozne osobine sigurno poboljšane. Zapremina prtljažnog prostora od 405 litara predstavlja jedan od najvećih prtljažnika u klasi i iznosi 405 litara.

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Od benzinskih motora u početku će biti ugrađivan 1.6 16V snage 101 ili 110 konjskih snaga, a 2.0 16V razvijaće 140 KS. Dvolitraš će biti opremljen šestostepenim manuelnim menjačem, a u ponudi će biti i bestepeni CVT menjač. U proleće sledeće godine počeće i prodaja turbo benzinca TCe 130, koji iz 1,4 litra zapremine "izvlači" 130 konjskih snaga pri 5.500 o/min i 190 Nm Obrtnog momenta pri samo 2.250 o/min. Ovaj motor pokušaće da se suprostavi sve popularnijim konkurentskim 1.4 TSI i 1.4 TJET motorima od Volkswagena i Fiata. Uz ove agregate dolazi i petostepena i šestostepena manuelna transmisija, kao i automat. Vrh ponude biće TCe 180 motor, koji razvija 180 konjskih snaga.

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Bogata će biti i ponuda turbodizel agregata. Osnovna motorizacija biće 1.5 dCi snage 85, odnosno 105 konjskih snaga, koji će zameniti verzije istog motora od 90 do 110 KS, opremljene filterom štetnih čestica. Sledeća dizelska motorizacija su agregati 1.9 dCi od 130 konjskih snaga i 2.0 dCi od 160 konjskih snaga. Megane III jedan od onih automobila koji i pored povećanja dimenzija meri manju masu, prosečno za 8 kilograma. Podsetimo, automobil je razvijen na platformi Nissan Qashqaija. Prema tvrdnjama Renaulta kočioni sistem Megane je najbolji u klasi. Prednji, samoventilirajući diskovi su prečnika 296 mm, a zadnji prečnika 260 mm, sa kojim se novi Megane sa 100 km/h zaustavlja za samo 37 metara. Kočioni sistem pojačan je sistemima ABS i EBD, kao i asistentom paničnog kočenja. Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen - pad profita za 76%!

Volkswagen - pad profita za 76%!

Za prva tri meseca ove godine, operativni profit kompanije Volkswagen smanjen je zaviše od tri četvrtine, na ukupnih 312 miliona Eura. Najveći evropski proizvođač automobila očekuje isti rend i u predstojećem periodu...
Za Opel zainteresovana četiri investitora

Za Opel zainteresovana četiri investitora

Četiri finansijska investitora u pregovoriuma su sa kompanijom General Motors, koji prema navodima dobro obaveštenih izvora, žele udeo u nemačkoj kompaniji Opel. Agencija Reuters tvrdi da se radi o direktnoj investiciji od pola milijarde Eura...
Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Po statističkim podacim ugledne analitičke kuće JATO Dynamics, Ford Fiesta je u martu zauzela vodeću poziciju na listi 10 najprodavanijih modela na najznačajnijim tržištima u Evropi. Time je okončana višegodišnja apsolutna dominacija Volkswagenovog hit modela Golf...
Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Nemačka automobilska kompanija Volkswagen, u utorak je objavila informaciju da je u martu mesecu tekuće godine u Kini prodala 9 procenata više automobila nego u istom mesecu prethodne godine...
Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Insignia ecoFLEX pruža istinski užitak u vožnji uz nisku emisiju izduvnih gasova po pristupačnoj ceni. Uz emisiju ugljen-dioksida od samo 136 grama i potrošnjom od 5.2 l/100 km u MVEG/NEDC ciklusu, obeležje Insignije ecoFLEX je snažan turbodizel motor zapremine 2 litre i snage 118 kW/160 KS i maksimum od 380 Nm obrtnog momenta uz „overboost“...
Novitec TuLesto: dva kompresora za Ferrari F430

Novitec TuLesto: dva kompresora za Ferrari F430

Treba li modelu Ferrari F430 više snage? Tjunerska kompanija Novitec daje odgovor svojim tjuniranim primerkom modela Ferrari F430, kojim obeležava svoj 20. rođendan. Dizajn automobila razvijen je u saradnji sa centrom "Luca Serafini Stile", sa sedištem u Modeni...
Novi Rolls-Royce zna svoje ime

Novi Rolls-Royce zna svoje ime

Na sajmu automobila u Šangaju, šef kompanije Rolls-Royce i zvanično je otkrio ime novog modela. Novi "Baby Royce", koji nam je dobro poznat pod radnim nazivom "RR4" zvaće se Rolls-Royce Ghost (duh)...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje