AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Novi Jaguar XJ - Prva fotografija i informacije

Novi Jaguar XJ - Prva fotografija i informacije

Jaguar polako otkriva svoju novu limuzinu. Samo devet meseci nas deli od premijere nove generacije sedana Jaguar XJ, koji će svetslost dana ugledati 9. juna, na sajmu automobila u Londonu. Proizvodnja počinje krajem godine, a do prvih kupaca stiže početkom 2010. godine...
Kia predstavila koncept luksuzne limuzine

Kia predstavila koncept luksuzne limuzine

Kia Motors je na automobilskom salonu u korejskom Seulu predstavila koncept luksuzne limuzine KND-5, koja bi trebala biti u serijskoj proizvodnji (za sada pod kodnim imenom VG) krajem godine...
Seat Ibiza FR - 1,4 TSI (150 KS)

Seat Ibiza FR - 1,4 TSI (150 KS)

Kompanija Seat, u uslovima svetske ekonomske krize, svim snagama trudi se da održi imidž dostupne sportske marke u okviru koncerna Volkswagen. Dokaz je i nova Seat Ibiza FR. Španska kompanija novu verziju Ibize predstaviće na domaćoj automobilskoj izložbi u Barceloni, koja se održava od 9. do 17. maja...
Hartge X6

Hartge X6

Možda nekom Hartge X6 ne izgleda najlepše, ali to samo potvrđuje činjenicu da je veoma teško napraviti automobil koji deli tako atraktivan i skladan dizajn, kojim se može pohvaliti BMW X6...
Karting Amaterska Liga /KAL/ Beograda

Karting Amaterska Liga /KAL/ Beograda

Karting Amaterska Liga /KAL/ Beograda - 7. Aprila zvanično je ušla u svoju drugu takmičarsku sezonu. Ove godine bogatija za učesnike osnovnih škola sa Starog grada, koji će uz prisustvo nastvanika sticati osnovna praktična saznanja o tehničkim sportovima i saobraćajnoj kulturi, ali i oprobati u vožnji kartinga.
Renault - Imenovan novi šef dizajna

Renault - Imenovan novi šef dizajna

Posle 22 godine rada u Renaultu, Patrick le Quément, šef dizajna ove francuske kompanije i član menadžemnta Renaulta, napustiće kompaniju 30. oktobra 2009. godine. Na njegovo mesto, u septembru 2009. godine, dolazi Laurens Van Den Acker...
Honda FCX Clarity - “Najzeleniji” automobil na svetu

Honda FCX Clarity - “Najzeleniji” automobil na svetu

Na konferenciji za novinare koju su organizovali New York International Auto Show i Mobil 1 u Centru Jacob Javits na Menhetnu, Njujork, Honda FCX Clarity je proglašena za “Najzeleniji automobil na svetu“(2009 World Green Car). Honda FCX Clarity je izabrana sa inicijalnog spiska od dvadeset dva učesnika, a nominovana od strane pedeset devet članova međunarodnog žirija iz sveta automobilizma iz dvadeset pet zemalja širom sveta...
Mercedes-Benz GL - facelift

Mercedes-Benz GL - facelift

Mercedes-Benz GL, najveći SUV sa trokrakom zvezdom na masci hladnjaka, preživljava blagi facelift i dobija izmenjene motore koji beleže 5 % manju potrošnju goriva i ispunjavaju Euro 5 ekološku normu...
Novi servis Tigar Trade u Novom Sadu

Novi servis Tigar Trade u Novom Sadu

Početkom aprila u Novom Sadu, u ulici Cara Dušana broj 42, otvoren je još jedan servisno-prodajni centar Tigar Trade. U okviru ovog centra, na moderno opremljenom prostoru ukupne površine 250 m2, kupcima su na jednom mestu ponuđeni pneumatici najpoznatijih svetskih proizvođača, kompletni dopunski asortiman za automobile, kao i usluga najvišeg kvaliteta...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje