AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Audi Q7: Facelift

Audi Q7: Facelift

Najveći terenski Audi, popularni SUV model Q7, u drugu polovinu svog životnog ciklusa ulazi sa nekoliko kozmetičkih izmena, koje će ga, uz unapređene motore sa akcentom na ekologiju, približiti ostatku aktuelne ponude iz Ingolstadta...
Mercedes-Benz - facelift za S63 i S65 AMG

Mercedes-Benz - facelift za S63 i S65 AMG

Krajem meseca, na sajmu automobila u Šangaju, biće predstavljena dva ekskluzivna supersnažna modela sa oznakama S63 AMG i S65 AMG. Obe verzije od "obične" S klase razlikuju se po stilističkim izmenama i ekstremno snažnim motorima...
Scion iQ Concept - Najmanja Toyota i za američko tržište

Scion iQ Concept - Najmanja Toyota i za američko tržište

Sjedinjene Američke Države imaju najveće interesovanje za velikim automobilima sa velikim motorima. Ali, to ne znači da se ovde ne prodaju i mali gradski modeli, kojima se pridružuje Toyota iQ. Za prezentaciju modela iQ, na New York Auto Show-u, Toyota je iskoristila marku Scion, koju je za američko tržište osnovala 2002. godine. Wallpaper možete preuzeti klikom na LINK...
BMW M3 GT4 za 24h Nurburgringa

BMW M3 GT4 za 24h Nurburgringa

BMW se vraća tamo gde mu je i mesto - na trku 24h Nürburgringa. Za pomenutu trku bavarska kompanija predstavila je BMW M3, specijalni takmičarski automobil, pripremljen prema pravilima za kategoriju GT4. BMW M3 GT4 zapravo je "obična" M trojka, olakšana, bez unutrašnje izolacije, sa posebnim bezbednosnim elementima i sistemom za vezu...
Roewe N1 - Novi sedan biće predstavljen u Šangaju

Roewe N1 - Novi sedan biće predstavljen u Šangaju

Kineska komapnija Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) 2004. godine preuzela je britansku automobilsku kompaniju Rover u svoje "ruke", i nova vozila zvaće se Roewe. SAIC je objavio prve skice koncepta novog sedana sa oznakom N1...
Mini Speedster potdrđen?

Mini Speedster potdrđen?

Prvi put za Mini Speedster čuli smo 2001. godine, a prema poslednjim informacijama na tržište bi mogao stići već sledeće godine. Izvori tvrde da je BMW Miniju dao zeleno svetlo za proizvodnju novog modela, koji će se temeljiti na modelu R56 Cooper...
Mercedes-Benz E 250 BlueTec - Biturbodizel spreman za Euro 6!

Mercedes-Benz E 250 BlueTec - Biturbodizel spreman za Euro 6!

Na sajmu automobila u New Yorku, Mercedes-Benz je predstavio je novu E klasu u verziji E 250 BlueTec. SCR katalizator i druge izmene omogućavaju zadovoljavanje Euro 6 ekološke norme, ali i stroge američke Bin 5 ekološke norme, što će mu omogućiti prodaju u svim američkim državama. Na sajmu automobila u New Yorku predstavljen je koncept model E 250 BlueTec, u verziji za američko tržište...
Alfa Romeo 149 - špijunske fotografije

Alfa Romeo 149 - špijunske fotografije

Kao naslednik modela 147, kompanija Alfa Romeo u leto tekuće godine predstaviće potpuno novu generaciju, koja će nositi oznaku 149. Špijunskim fotografima uspelo je da snime test model u okolini Torina...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje