AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Mondialogo takmičenje - U finalu srednjoškolci iz Beograda!

Mondialogo takmičenje - U finalu srednjoškolci iz Beograda!

Finalisti na Mondialogo takmičenju za srednje škole 2007/2008 su već određeni. Daimler i UNESCO su u centrali UNESC-a u Parizu, objavili listu od 50 najboljih škola. Učesnici iz ukupno 36 zemalja će se predstaviti u finalu. Među ovim školama, u finalu je i Ugostiteljsko turistička škola iz Srbije sa svojim timskim partnerom, školom iz Libana...
Novi Renault Thalia: Prve fotografije i informacije

Novi Renault Thalia: Prve fotografije i informacije

Posle sedam godina proizvodnje i nekoliko facelift verzija, Thalia je ponovo na početku i njeno mesto u proizvodnom mixu marek Renault zauzeće nove generacija. Premijera je najavljena za moskovski sajam automobila, koji se održava od 26. avgusta do 7. septembra, a pred nama su prve zvanične fotografije...
Honda Civic Sedan - dolazi nenapadan facelift

Honda Civic Sedan - dolazi nenapadan facelift

Poslednjih dana internetom su prostrujale neoficijalne fotografije redizajnirane američke verzije modela Honda Civic Sedan, koja će se u salonima pojaviti narednih meseci. Američki dileri su dobili i kataloge osveženog Civica...
Olimpijske igre u Pekingu i Škoda Auto

Olimpijske igre u Pekingu i Škoda Auto

Grupacija Volkswagen je jedan od velikih partnera ovogodišnjih olimpijskih igara, i zato ne iznenađuje veliki broj automobila iz grupacija Volkswagen na ulicama Pekinga. Od ukupno 6.500 automobila, koje je grupacija obezbedila organizatorima, čak 650 automobila su marke Škoda...
Počela proizvodnja Ford Fieste u Nemačkoj

Počela proizvodnja Ford Fieste u Nemačkoj

Nova generacija Ford Fieste predstavljena je letos na sajmu automobila u Ženevi, a u prodaju startuje u jesen. Ove nedelje pokrenuta je proizvodnja atraktivnig "mališana" Forda, u pogonima u nemačkom Kelnu...
Opel Insignia Sports Tourer - prve fotografije i informacije

Opel Insignia Sports Tourer - prve fotografije i informacije

Novi veliki karavan sa znakom Opela zaista je veliki. Do pet metara dužine nedostaje mu samo 9 centimetara. Pred nama su prve fotografije najnovijeg Opelovog karavana imena Opel Insignia Sports Tourer, koji će nam ponuditi vrhunsku tehnologiju i funkcionalnost u sportskom pakovanju...
Audi S4 spreman za Pariz

Audi S4 spreman za Pariz

Na oktobarskom sajmu automobila u Parizu kompanija Audi predstaviće ultrasnažnu verziju aktuelne generacije modela A4, sa tradicionalnom oznakom S4. Model Audi A5 Cabriolet, iako se špekulisalo, neće imati premijeru u Parizu...
Rolls Royce Hyperion - otkrivanje počinje

Rolls Royce Hyperion - otkrivanje počinje

Italijanski dizajnerski studijo Pininfarina potpisaće svoj novi unikatni primerak otvorenog luksuznog kupea, koji nosi naziv Rolls Royce Hyperion. Automobil je specijalno naručen od strane jednog bogatog kolekcionara...
Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje