AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Autokomerc - karting trka za decu bez roditeljskog staranja

Autokomerc - karting trka za decu bez roditeljskog staranja

Na prostoru Autokomerc Karting Centra, deca bez roditeljskog staranja iz Zavoda za vaspitanje dece i omladine, uživala su u međusobnom takmičenju u karting vožnji. U okviru akcije ’’Krug prijatelja’’, koju je pokrenuo njihov domaćin, oko trideset štićenika doma na ovaj način nagrađeno je za dobro vladanje i ujedno dobilo podstrek da budu primer svojim vršnjacima...
Ferrari 599XX - oficijalne fotografije

Ferrari 599XX - oficijalne fotografije

Konačno. Ferrari nas je konačno počastio serijom fotografija svog ultrabrutalnog supersportskog modela. Ferrari 599XX je nastavak projekta programa Ferrari FXX, kojim Ferrari želi da integriše tehnologiju iz Formule 1 u serijske automobile. Wallpaper možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK..
Mercedes-Benz na kolektivnom venčanju ”Beograde samo kaži DA“

Mercedes-Benz na kolektivnom venčanju ”Beograde samo kaži DA“

Kompanija Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je 25. aprila 2009.godine na Trgu Nikole Pašića na Manifestaciji „Beograde samo kaži DA“ izložila svoja vozila. Kolektivno venčanje okupilo je 40 parova i veliki broj Beograđana koji su prisustvovali ovom svečanom događaju. Posetioci, kao i svi mladenci koju su javno rekli DA, mogli su da uživaju u Mercedes-Benz vozilima...
Peugeot RD Concept: trotočkaš za megalopolis budućnosti

Peugeot RD Concept: trotočkaš za megalopolis budućnosti

Francuska kompanija Peugeot, na sajmu automobila u Šangaju, predstavlja koncept gradskog trotočkaša sa imenom RD. Ovaj koncept automobil, koji kombinuje karakteristike skutera sa tri točka i klasičnog automobila, namenjen je korišćenju u megalopolisu budućnosti. Fotografije za Vaš desktop možete pogledati klikom na LINK...
Novi Renault Clio - Dizajn poznat pre vremena

Novi Renault Clio - Dizajn poznat pre vremena

Pre samo jedan dan internetom su prostrujale prve nezvanične "fotografije" nove generacije modela Renault Clio. Predstavljene skice već su registrovane u agendi evropskog zavoda za patente, pa možemo slobodno reći da je pred nama finalni izgled automobila...
Porsche GT3 na Nürburgringu: vreme 7:40

Porsche GT3 na Nürburgringu: vreme 7:40

U bitku za titulu kralja Nürburgringa uključio se neočekivani "igrač", Porsche 911 GT3. Atmosferski Porsche GT3 na dugom Nürburgringu, svojim rezultatom opasno se približio najbržim turbo monstrumima...
Toyota otvorila novi prodajni i servisni centar u Kragujevcu

Toyota otvorila novi prodajni i servisni centar u Kragujevcu

Danas je u Kragujevcu održano svečano otvaranje novog prodajnog i servisnog centra Toyote. Salon se nalazi u Hali Jezero, i objekat ispunjava standarde kvaliteta koje propisuje Toyota. Na površini od 200 m2 izlagaće se šest modela iz Toyotine ponude. Konferenciji su prisustvovali predstavnici preduzeća Sanel - Toyotinog ovlašćenog partnera za grad Kragujevac i region Šumadije, predstavnici Toyota Srbije i Kliničkog centra u Kragujevcu...
PSA koncern - pad prodaje u prvom kvartalu za 25%

PSA koncern - pad prodaje u prvom kvartalu za 25%

I francuski koncern PSA, koji udružuje marke Peugeot i Citroen, objavio je poslovne rezultate za prvi kvartal 2009. godine. Koncern je objavio da je prodaja novih automobila PSA grupacije, ove godine pala za 23,5%, na 619.000 primeraka...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje