AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Renault Kangoo Be Bop - elektromobil

Renault Kangoo Be Bop - elektromobil

Kompanija Renault u Parizu je predstavila model Kangoo Be Bop Z.E. koji za pogon koristi isključivo električnu energiju. Radi se o prototipu, koji ispod lima skriva tehniku budućeg "plug-in" elektromobila ove francuske marke...
Karting - Uspešno otvaranje sezone u Kragujevcu

Karting - Uspešno otvaranje sezone u Kragujevcu

Proteklog vikenda, u Kragujevcu, održana je 1. karting trka u okviru karting šampionata Srbije. Trku su obeležile sjajne vožnje, odlično vreme i preko 1.000 gledalaca. Održane su trke u 7 klasa sa 35 učesnika, a trku su obeležila 2 takmičara iz Kragujevca i jedan iz Beograda, koji su svojom odličnom vožnjom oduševili su publiku...
Fiat-Chrysler: objavljeni planovi

Fiat-Chrysler: objavljeni planovi

Novoosnovana alijansa Fiata i Chryslera počinje da otkriva svoje prve planove. U SAD će Fiat, u bliskoj budučnosti, plasirati malu Pandu, Grande Punto i nove modele, koji će se bazirati na platformi C-Evo...
Karting amaterska liga - Dan 3

Karting amaterska liga - Dan 3

I ovog utorka, 5.maja, na kartodromu Ada Huja - AdaKart, održane su trke karting amatera, u organizaciji AMSK Retro i ASK PlumRace, a pod pokroviteljstvom Sportskog auto moto saveza Beograda.
Škoda Octavia RS Milotec 3D-karbon

Škoda Octavia RS Milotec 3D-karbon

Nemački Milotec već nekoliko godina redovno predstavlja tuning pakete za Škoda modele, što i nije iznenađujuće, s obzirom na činjenicu da je Nemačka drugo najveće tržište za češku marku. Model Škoda Fabia, na nemačkom tržištu je drugi najprodavaniji model ove godine, odmah iza Volkswagen Golfa...
Toyota iQ, Urban Cruiser i Aygo 2009 predstavljeni u Srbiji

Toyota iQ, Urban Cruiser i Aygo 2009 predstavljeni u Srbiji

Kompanija Toyota Srbija, na jučerašnjoj dinamičnoj prezentaciji, predstavila je nove Toyota modela: Urban Cruiser i iQ, kao i redizajniranog modela Aygo. Modeli su predstavljeni na mini poligonu na prostoru Beogradskog Sajma. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK...
Chivas Party - Na putu za Kan

Chivas Party - Na putu za Kan

Crveni tepih, blicevi, glamurozne toalete i obožavaoci koji sa nestrpljenjem očekuju da vide svoje idole, je samo deo atmosfere iz Madlenianuma. Gde je održan Chivas party, a sve je bilo u znaku Kanskog festivala. Prisutnima se obratio i generalni direktor Pernod Ricard Srbija, G-din Predrag Amidžić.
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje