AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Nova Mercedes-Benz E klasa - premijerno na sajmu u Beogradu

Nova Mercedes-Benz E klasa - premijerno na sajmu u Beogradu

Kompanija Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je u četvrtak, 26. marta organizovala svečanu promociju nove E-Klase u Hali 3 Beogradskog sajma. Uz prisustvo velikog broja uglednih zvanica, predstavnika diplomatskog kora, medija i poslovnih partnera, kompanija je predstavila novu E-Klasu i E-Klasu Kupe, jedinstvo neprikosnovenog dizajna, bezbednosti i udobnosti...
Sajam automobila u Beogradu - devojke

Sajam automobila u Beogradu - devojke

Sajam automobila u Beogradu zasijao je punim sjajem, a najlepši deo sigurno su šarmantne i atraktivne devojke, koje su se rado osmehivale našim fotografima i publici. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK...
Fiesta uz tango na Beogradskom festivalu igre

Fiesta uz tango na Beogradskom festivalu igre

Posetioci prve večeri 6. beogradskog festivala igre (Sava centar, 1. april u 20h) će biti u prilici da uživaju u nastupu vrhunske trupe baleta Monte Karla, ali i u vatrenom duhu Latinske Amerike, nakratko prenetom u beogradski ambijent. Ujedno će im se ukazati i mogućnost da osvoje tromesečni kurs latinoameričkih i standardnih plesova...
Audi na sajmu automobila - odlični prodajni uslovi, tri premijere

Audi na sajmu automobila - odlični prodajni uslovi, tri premijere

Svečano otvaranje Hale 5, u kojoj nastupaju brendovi kompanije Porsche SCG, obeležen je glamuroznim predstavljanjem tri nova Audi modela: Audi A5 Cabriolet, Audi Q7 V12 i A4 Allroad. Audi je pripremio odlične prodajne uslove, sa popustima na sve modele od 5% do 30%. Za modele Audi A3, A4, A6, Q7 mogu se ostvariti uštede od 4.000 do 20.000 evra...
Porsche SCG - Prvi put samostalno u Hali 5

Porsche SCG - Prvi put samostalno u Hali 5

U četvrtak je je, presecanjem crvene trake, svečano otvorena Hala 5 beogradskog sajma. Time je označen i početak 47. Međunarodnog sajma automobila. Po prvi put od ove godine, kompanija Porsche SCG, koja za naše tržište zastupa Volkswagen, Audi, Porsche i SEAT eksluzivno je zakupila za svoje brendove celu Halu 5 – izložbeni prostor od oko 3.000 m2.
Novi domen za novu Mazdu3 na internetu

Novi domen za novu Mazdu3 na internetu

- www.newmazda3.com/rs-RS/ – to je najnovija srpska internet adresa kompanije Mazda. Nova Mazda3 dobila je svoju zasebnu adresu, na kojoj svi ljubitelji modela premijerno predstavljenog na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu mogu da dobiju informacije o dizajnu, performansama i svim novinama vezanim za Mazdu3...
Rally - Rada Manojlović na desnom sedištu Subaru Impreze!

Rally - Rada Manojlović na desnom sedištu Subaru Impreze!

Na promociji nove sezone reli prvenstva Srbije, održanoj u petak na karting stazi "Ada Huja" uživalo je nekoliko hiljada fanova reli sporta. Događaj je definitivno uspeo, a kući su sigurno zadovoljni otišli svi, i publika i takmičari i javne ličnosti. Iskustvo vožnje na desnom sedištu reli automobila od danas imaju i Aco Pejović, Radmila Manojlović, Dragan Brajović... Fotografije možete pogledati klikom na LINK...
Honda na sajmu automobila u Beogradu

Honda na sajmu automobila u Beogradu

Delta Automoto, generalni uvoznik Honda automobila za tržište Srbije, održao je juče, 26.3.2009. na svom štandu u hali 1 konferenciju za novinare. Honda je ove godine, u svom izložbenom prostoru izborom prirodnih materijala, imala ideju da naglasi važnost očuvaja životne sredine što je u skladu sa globalnom strategijom Honde koja u svakom svom procesu od proizvodnje pa do reciklaže svojih proizvoda polazi od toga...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje