Najnovije vesti iz auto industrije
Mercedes Bluetec u Evropi već ove godine
Objavljeno: 17.07.2007.
Iako je prvo bilo objavljeno da će kompanija Mercedes Bluetec tehnologiju lansirati na evropsko tržište tek sledeće godine, nedavno je došlo do promene odluke i Bluetec tehnlogoja stiže u Evropu več krajem tekuće godine. Šta je to Bluetec?
Podsetimo, Bluetec tehnologija je prvi konkretan odgovor automobilske industrije na sve veću cenu benzina, koja je i u SAD-u davno prešla granicu od 3 dolara za galon (1 galon = 3,8 litara). Zato će "Ameri" hteli ili ne, morati malo da "stegnu kaiš" i ubrzo počnu da razmišljaju o kupovini dizel agregata (neverovatno, zar ne?) Jedan od najinteresantnijih Bluetec modela za evropsko tržište svakako će biti E 320 Bluetec. Radi se o turbo-dizelašu V6 zapremine 2.987 sm3, koji se za evropsko tržište radi u verzijama 280 CDI sa 190 KS i 320 CDI sa 224 KS. Oba agregata imaju istu zapreminu. U prvom agregatu bilo je potrbno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak od 1.650 bara.
Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodena para. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama. Kako bi se rad motora što bolje optimizovao, najveća snaga smanjena je sa 224 na 211 KS, ali je najveći obrtni moment povećan sa 510 na 540 Nm.
Bluetec tehnologija ugrađivaće se u sve velike modele Mercedesa, ali i u Jeep Grand Cherokee. Prve isporuke za tržište Evrope očekuju se krajem godine, ali male su šanse da se Bluetec modeli pojave na tržištu Srbije, zbog kvaliteta nafte.
Goran Sarić - Automagazin
Tjunerska "kuća" AC Schnitzer uskoro će u svojim modelima ponuditi neočekivanu dopunu: samoblokirajući diferencijal. Poznati "šper" (potpuno mehanička blokada diferncijala), kojim se mogu pohvaliti takmičarski bolidi, bi će dostupni u modelima BMW serije 1 i serije 3, kao i u modelu MINI...
Ukoliko nemate dovoljno novca za novi automobil svoje lepše polovine, koja obožava sportske automobile, Lamorghini ima rešenje. Poklonite joj Lamborghini Superleggera štikle, jer to nisu obične štikle...
Japanska Asocijacija Automobilskih Proizvođača (JAMA) najavila je mogućnost da ovogodišnji sajam automobila u Tokiju ne bude održan. Razlog je jednostavan: organizator se boji da neće imati šta da izlaže, jer su neki veliki brendovi već otkazali svoje učešće...
Posle Volkswagena i Škode, kompanija Audi je sledeći proizvođač iz velikog koncerna, koji će zbog posledica svetske ekonomske krize uvesti ograničenja u proizvodnji. Obustava proizvodnje planira se u domaćem pogonu u Ingolstadtu...
Karoserijska varijanta sedan već je ugledala svetlost dana, ali na karavanskoj izvedbi još uvek se radi. U toku su finalna testiranja, koja su usmerena na podešavanje ogibljenja bolida i proveru elektronskih sistema...
Motivisana sjajnim prodajnim rezultatima na tržištu Velike Britanije, kompanija Škoda odlučila je da na tamošnje tržište plasira limitiranu ediciju modela Octavia RS. Model Škoda Octavia RS na tržištu Velike Britanije je veoma popularan...
Špekulacije su na kraju potvrđene. Alfa Romeo će svoj "nabrijani" model MiTo GTA javnosti prvi put predstaviti na sajmu automobila u Ženevi. Vrhunsku verziju modela MiTo pokretaće 1,75-litarski agregat snage 240 konjskih snaga, a snagu će prenositi preko blokirajućeg diferencijala Q2...
Korejska kompanija Kia objavila je detalje o osmom uzastopnom sponzorstvu grand slam turnira Australian Open 2009. Kia se obavezala o sponzorstvu ovog turnira do 2013. godine, a produžen je i ugovor sa trenutno najboljim igračem na svetu, Rafael Nadalom...
Poslednji dan testiranja u portugalskom Algarveu obeležilo je loše vreme. Timovi Toro Rosso, Toyota i Williams rano jutros izašli su na stazu, ali posle 30 minuta, bili su prinuđeni da prekinu testiranje...