AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Red Bull - Neverovatno extremno u Las Vegasu

Red Bull - Neverovatno extremno u Las Vegasu

Rhys Millen i Robbie Maddison su pravili istoriju u Las Vegasu, oprostivši se od 2008-e i poželivši dobrodošlicu 2009. godini. Rhys Millen je izveo prvi salto unazad sa terenskim vozilom ikada izveden, a Robbie Maddison ga je sledio sa deset spratova visokim skokom, prizemljivši na vrh replike Trijumfalne kapije ispred hotela Paris Las Vegas...
Ford Focus RS - Počela proizvodnja u Nemačkoj

Ford Focus RS - Počela proizvodnja u Nemačkoj

Dva meseca posle svetske prezentacije, kompanija Ford juče je pokrenula serijsku proizvodnju modela Ford Focus RS. Ford Focus RS proizvodiće se u nemačkom Saarlouisu, jednom od sedam evropskih proizvodnih pogona koncerna Ford...
Nova Toyota Avensis stigla u Srbiju!!! Cene poznate

Nova Toyota Avensis stigla u Srbiju!!! Cene poznate

Generalni uvoznik automobila marke Toyota, kompanija Toyota Srbija, na današnjoj PRESS konferenciji u Country Club Hotelu Babe (CCH Babe), obeležila je početak prodaje nove generacije modela Toyota Avensis i redizajniranog modela Toyota Yaris. Najzanimljivije fotografije snimljene na promociji možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK. Cene možete pogledati u nastavku teksta...
GS Yuasa i Honda počinju proizvodnju litijum jonskih baterija

GS Yuasa i Honda počinju proizvodnju litijum jonskih baterija

Korporacija GS Yuasa i Honda Motor Co., Ltd., saopštili su da su postigli osnovni dogovor o osnivanju zajedničke kompanije koja će se baviti proizvodnjom, prodajom, istraživanjem i razvojem litijum jonskih baterija visokih performansi za potrebe hibridnih vozila. Dve kompanije će otpočeti sa konsultacijama koje za cilj imaju uspostavljanje procesa rada nove kompanije, planiran za proleće 2009. godine...
Lamborghini Ad Personam - individualizacija supersportiste

Lamborghini Ad Personam - individualizacija supersportiste

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Detroitu, kompanija Lamborghini predstavila je nove mogućnosti svog individualizacionog programa Ad Personam. U okviru programa Ad Personam, Lamborghini je u Detroitu predstavio modele Gallardo LP 560-4 i Murcielago LP 640...
SEAT León Twin Drive Ecomotive - prvi SEAT elektromobil

SEAT León Twin Drive Ecomotive - prvi SEAT elektromobil

U Katalononiji je predstavljen prototip elektromobila SEAT, na bazi modela Leon. Španska kompanija ovim se pridružuje kompanijama, koje sve više ulažu u razvoj i serijsku proizvodnju takvog automobila. Prvi serijski SEAT elektromobil na tržište stiže već 2014. godine...
Alfa Romeo 149 - špijunske fotografije

Alfa Romeo 149 - špijunske fotografije

Naslednik Alfe 147, model Alfa Romeo 149, zvanično će biti predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a na tržištu će se pojaviti tokom leta. Očekuje se da će starosna struktura novih vlasnika Alfa Romea 149 biti između 27 i 40 godina...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje