Najnovije vesti iz auto industrije
Volvo - živahni stogodišnjak
Objavljeno: 18.09.2007.
Cele prošle nedelje kompanija Volvo Cars Engines iz Švedske slavila je stogodišnjicu početka proizvodnje. Proslava je počela prošle subote «otvorenim vratima» za radnike i njihove porodice.

Teška industrija švedskog grada Skovde ima dugu istoriju. “Skofde Gjuteri & Mechanical Workshop (mehanička radionica nosi ime po njegovom osnivaču)” otvorena je davne 1868. godine. U to vreme u radionici se proizvodila široka paleta proizvoda za svakodnevnu upotrebu. Prvi motor je proizveden 1907. godine. Edvard Hubenick je dizajnirao brodski motor, nazvan “Penta”. U tom je trenutku ime firme promenjeno je u “Penta Works”.
Godine 1927., prve u kojoj je proizveden “Volvo”, kompaniji Volvo u Geteborgu je ukupno isporučeno 297 motora. I to je bio prelomni trenutak za firmu. Ove godine, 14. septembra , proizveden je 15-to milioniti primerak.
U toku napredovanja Volvo-a, od tada do danas, ugrađeno je nekoliko kapitalnih pomaka: AB Volvo je 1935. izvršio akviziciju svih deonica “Penta Worksa”, zatim otvaranje pogona u Istočnom bloku Evrope 1991. godine, da bi 2001. godine Volvo kompanija počela je da proizvodi prvi peto-cilindarski dizelski motor.

Proslava stogodišnjice organizovana je u saradnji sa Volvo Powertrain-om, koji je takođe u vlasništvu Volvo-a. “Otvorena vrata” kompanije doživela su veliki uspeh.
“Oko 3000 ljudi je posetilo odeljenje proizvodnje, dok je ukupan broj posetioca iz obe Volvo kompanije iznosio 7000”, izjavila je za medije Annelie Kinell, član odbora za proslavu. Posete “Volvo” muzeju u Skovdeu, časovi joge, različita predavanja i kvizovi deo su aktivnosti koje će pratiti ovu proslavu. Fascinantna je i sama priča o razvoju proizvodnje. Naime, 1907. godine bilo je potrebno 6,7 osoba da proizvedu jedan motor. Danas, ovaj je prosek svega 0,01 osoba po motoru!
Koncern Volvo sastoji se od motorne industrije u Skovde-u, komponentne proizvodnje u Flobyj-u i pogona sklapanja vozila u gradovima Torsland, Uddevalla, i u belgijskom Gentu. Od ukupno 2.875 zaposlenih u koncernu, 1.512 radi u Skovde-u.
Goran Sarić - Automagazin
Već nekoliko meseci u saobraćaju francuskih gradova Mulhouse i Sochaux, realizuju se pilot projekti usmereni na razvoj hibridnog pogona HYbrid4. Pretpostavlja se da bi serijska proizvodnja modela Peugeot 3008 HYbrid4 i Citroen DS5 HYbrid4 mogla početi 2011. godine...
Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Umesto korišćenja skupocenih tehnologija sa alternativnim gorivima, kompanija Mercedes-Benz bira drugačiji put. Već sledeće godine, Mercedes-Benz E Coupe dobiće sistem "Stop-Start", a u roku od 5 godina Mercedes želi da počne prodaju automobila sa koeficijentom otopra vazduha manjim od 0,20...
Podsetimo, sinoć je se kompanija Chysler upisala u istoriju, kao prvi veliki američki proizvođač automobila koji je proglasio bankrot. Kako je potvrdio i Barack Obama, jedini ko može omogučiti dalje postojanje Chryslera je italijanski Fiat...
Zahvaljujući sposobnosti Martina Wunderlicha, iz forum-auto.com, danas možemo prvi put videti serijsku verziju najmanjeg minenskog SUV modela, sa oznakom BMW X1. Automobil je snimljen prilikom snimanja propagandnog materijala BMW-a...
Američka kompanija Chrysler danas je ispunila 11. poglavlje dokumenta o bankrotu. Ovu vest danas je potvrdio i američki predsednik Barack Obama, koji je potvrdio i alijansu Chryslera i Fiata...
Letnje izdanje nagradne igre „Igraj i osvoji! Velika letnja OMV nagradna igra“ počinje na svim OMV benzinskim stanicama od 1. maja. OMV, vodeća energetska grupacija u evropskom pojasu rasta, je odlučio da ponovi igru s obzirom na veliko interesovanje potrošača. Pravila igre ostaju ista, ali su nagrade drugačije...
Kompanija Audi trenutno radi na testiranju svog supersnažnog modela Audi RS5. Nove špijunske fotografije pokazuju nam da bi na zadnji deo automobila mogao biti instaliran aktivan aerodinamički spojler...
Volkswagenov kupe-kabriolet imena Eos, dobija novu vrhunsku verziju. Dosadašnji najveći šestocilindrični agregat 3.2 naslediće 0,4 litra veći motor, 3.6 FSI, sa istim brojem cilindara. Performane su postale bolje, a potrošnja je ostala na prihvatljivom nivou...