Najnovije vesti iz auto industrije
Volvo - živahni stogodišnjak
Objavljeno: 18.09.2007.
Cele prošle nedelje kompanija Volvo Cars Engines iz Švedske slavila je stogodišnjicu početka proizvodnje. Proslava je počela prošle subote «otvorenim vratima» za radnike i njihove porodice.

Teška industrija švedskog grada Skovde ima dugu istoriju. “Skofde Gjuteri & Mechanical Workshop (mehanička radionica nosi ime po njegovom osnivaču)” otvorena je davne 1868. godine. U to vreme u radionici se proizvodila široka paleta proizvoda za svakodnevnu upotrebu. Prvi motor je proizveden 1907. godine. Edvard Hubenick je dizajnirao brodski motor, nazvan “Penta”. U tom je trenutku ime firme promenjeno je u “Penta Works”.
Godine 1927., prve u kojoj je proizveden “Volvo”, kompaniji Volvo u Geteborgu je ukupno isporučeno 297 motora. I to je bio prelomni trenutak za firmu. Ove godine, 14. septembra , proizveden je 15-to milioniti primerak.
U toku napredovanja Volvo-a, od tada do danas, ugrađeno je nekoliko kapitalnih pomaka: AB Volvo je 1935. izvršio akviziciju svih deonica “Penta Worksa”, zatim otvaranje pogona u Istočnom bloku Evrope 1991. godine, da bi 2001. godine Volvo kompanija počela je da proizvodi prvi peto-cilindarski dizelski motor.

Proslava stogodišnjice organizovana je u saradnji sa Volvo Powertrain-om, koji je takođe u vlasništvu Volvo-a. “Otvorena vrata” kompanije doživela su veliki uspeh.
“Oko 3000 ljudi je posetilo odeljenje proizvodnje, dok je ukupan broj posetioca iz obe Volvo kompanije iznosio 7000”, izjavila je za medije Annelie Kinell, član odbora za proslavu. Posete “Volvo” muzeju u Skovdeu, časovi joge, različita predavanja i kvizovi deo su aktivnosti koje će pratiti ovu proslavu. Fascinantna je i sama priča o razvoju proizvodnje. Naime, 1907. godine bilo je potrebno 6,7 osoba da proizvedu jedan motor. Danas, ovaj je prosek svega 0,01 osoba po motoru!
Koncern Volvo sastoji se od motorne industrije u Skovde-u, komponentne proizvodnje u Flobyj-u i pogona sklapanja vozila u gradovima Torsland, Uddevalla, i u belgijskom Gentu. Od ukupno 2.875 zaposlenih u koncernu, 1.512 radi u Skovde-u.
Goran Sarić - Automagazin
Internetom je prostrujala fotografija, koja možda otkriva zadnji deo nove generacije modela Audi A3. Fotografija je veoma lošeg kvaliteta, a detalj je verovatno snimljen mobilnim telefonom...
Još jedan trkacki dan pod oblacima, međutim ovaj put odlični trkački uslovi za naše amatere. Četvrti takmičarski dan, doneo je izuzetno zanimljive borbe na stazi. Devedest minuta čistog trkanja bilo je pravo zadovoljstvo za sve koji su ispratili ovaj trkački dan...
Detalji u automobilu mogu kompletirati Vaš imidž, odnosno dodatno istaći vlastiti životni stil. Imate VW Golf GTI, a uz to i porodicu? Ako Vam nešto može nedostajati, onda je to stilistično sedište za dete. Sedište u GTI stilu...
Tokom 2009. godine, kompanija Toyota Motor Europe (TME), u okviru trogodišnjeg pilot programa, podeliće kupcima u Evropi preko 150 eksperimentalnih automobila Toyota Prius plug-in hybrid. Podsetimo, PHV su hibridni automobili sa mogućnošću punjenja akumulatora...
Objavljen je polugodišnji izvještaj Partnerstva za čistu energiju (Clean Energy Partnership, CEP) na Simpozijumu električnih vozila 24. Nakon šest meseci testiranja vozila HydroGen4 sa nultom emisijom u Berlinu, pokazalo se da je četvrta generacija GM/Opel vozila na gorive ćelije pouzdana i da je budućnost vozila pokretanih na vodonik održiva...
Opel Ampera, električno vozilo sa produženim dometom, privukla je pažnju norveškog princa prestolonaslednika Haakona, za vreme njegove posete Opelovom štandu na Simpozijumu električnih vozila na 24. svetskoj konferenciji o tehnologijama nulte emisije, održanom u Stavangeru, Norveška...
Najplaćenija manekenka na svetu, Žizel Bundšen, promovisla je novu liniju Ipanema sandala i papuča u Eurostar tauer hotelu, u Madridu. Nova kolekcija inspirisana je semenom, jer kako glasi slogan nove kolekcije, sve počinje i rađa se iz semena...
Najveća mana automobila na električni pogon jeste njihova ograničena autonomija, odnosno broj kilometara koje mogu preći sa jednim punjenjem baterija. Zbog toga, njihovo korišćenje ograničeno je uglavnom na gradsku upotrebu. Ali, čini se da je rešenje na vidiku...
Veritas je zaista zanimljiv automobil. Ako ga kupite, nećete dobiti čak ni krov. Dobićete samo motor, volan, točkove i možda sedište. I sve to za cenu koja iznosi skromnih 380.000 američkih dolara...