Najnovije vesti iz auto industrije
Audi R8 V10 - Najbrži R8 sa motorom iz Lamborghinija
Objavljeno: 09.12.2008.
Samo nekoliko nedelja pred sajam automobil u Detroitu, kompanija Audi otkriva nove informacije i fotografije svog najbržeg serijskog modela ikada. Audi R8 5.2 FSI V10 ispod haube krije sportsko srce "pozajmljeno" iz modela Lamborghini Gallardo LP560-4...
Agregat meri zapreminu 5204 cm3 i razvija snagu od 525 konjskih snaga pri 8.000 o/min, umesto 560 KS, koliko isti agregat razvija u Lamborghiniju. Obrtni moment motora iznosi medveđih 530 Nm pri 6.500 o/min. Agregat je opremljen direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar (FSI), koji gorivo u komoru za sagorevanje šalje pod pritiskom od 120 Bara. Kompresioni odnos motora iznosi 12,5:1, što obezbeđuje veliku snagu i relativno malu potrošnju goriva (prosečna potrošnja iznosi 13,7 litara na 100 pređenih kilometara).
U ponudi je šestostepeni manuelni menjač ili sekvencijalni R-Tronic, koji promenu stepena prenosa realizuje za samo 0,1 sekundu. Za prenos snage na podlogu brine se sofisticirani Quattro pogon na sve točkove . Za optimalno ubrzanje modela R8 brine se Launch Control sistem, koji elektronski reguliše proklizavanje točkova. Maksimalna brzina modela R8 V10 iznosi 316 km/h, a za ubrzanje iz mesta do "stotke" potrebno mu je 3,5 sekunde, dok 200 km/h postiže za samo 8,1 sekundu.

Novi agregat u modelu R8 meri 258 kilograma, što je samo 31 kilogram više od motora u R8 4.2 V8. Verzija R8 5.2 V10 opremljena manuelnim menjačem meri masu od 1620 kilograma, a odnos masa napred / pozadi iznosi 44:56%. U ponudi neće nedostajati ni adaptivna amortizacija imena "Audi Magnetic Ride", sledlosne diode u svetlosnim grupama, a uz doplatu će moći da se dobiju i keramičke kočnice, čiji "životni vek" iznosi 300.000 kilometara.
Svetska premijera Audi R8 V10 modela zakazana je za januarski sajam automobila u Detroitu. Prodaja u Nemačkoj startuje u drugom kvartalu sledeće godine, a osnovna cena iznosi 142.000 Eura.
Goran Sarić - Automagazin
Japanska Asocijacija Automobilskih Proizvođača (JAMA) najavila je mogućnost da ovogodišnji sajam automobila u Tokiju ne bude održan. Razlog je jednostavan: organizator se boji da neće imati šta da izlaže, jer su neki veliki brendovi već otkazali svoje učešće...
Posle Volkswagena i Škode, kompanija Audi je sledeći proizvođač iz velikog koncerna, koji će zbog posledica svetske ekonomske krize uvesti ograničenja u proizvodnji. Obustava proizvodnje planira se u domaćem pogonu u Ingolstadtu...
Karoserijska varijanta sedan već je ugledala svetlost dana, ali na karavanskoj izvedbi još uvek se radi. U toku su finalna testiranja, koja su usmerena na podešavanje ogibljenja bolida i proveru elektronskih sistema...
Motivisana sjajnim prodajnim rezultatima na tržištu Velike Britanije, kompanija Škoda odlučila je da na tamošnje tržište plasira limitiranu ediciju modela Octavia RS. Model Škoda Octavia RS na tržištu Velike Britanije je veoma popularan...
Špekulacije su na kraju potvrđene. Alfa Romeo će svoj "nabrijani" model MiTo GTA javnosti prvi put predstaviti na sajmu automobila u Ženevi. Vrhunsku verziju modela MiTo pokretaće 1,75-litarski agregat snage 240 konjskih snaga, a snagu će prenositi preko blokirajućeg diferencijala Q2...
Korejska kompanija Kia objavila je detalje o osmom uzastopnom sponzorstvu grand slam turnira Australian Open 2009. Kia se obavezala o sponzorstvu ovog turnira do 2013. godine, a produžen je i ugovor sa trenutno najboljim igračem na svetu, Rafael Nadalom...
Poslednji dan testiranja u portugalskom Algarveu obeležilo je loše vreme. Timovi Toro Rosso, Toyota i Williams rano jutros izašli su na stazu, ali posle 30 minuta, bili su prinuđeni da prekinu testiranje...
Fiat S.p.A., Chrysler LLC (Chrysler) i Cerberus Capital Management L.P., većinski vlasnik privatnog kapitala kompanije Chrysler LLC, objavili su danas potpisivanje rešenja o sporazumu o osnivanju globalnog strateškog saveza...
Iako je kompanija Toyota u kalendarskoj 2008. godini zabeležila pad prodaje automobila od 4%, japanski proizvođač je najveći proizvođač autombila na planeti. Sa prodatih 8,972 miliona automobila, prostom računicom dobijamo podatak da je Toyota prošle godine prodavala prosečno 24.580 automobila DNEVNO!!!