AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Zvanično - BMW M3 Sedan - praktičnija M trojka

Zvanično - BMW M3 Sedan - praktičnija M trojka

Posle puno špekulacija i špijunskih fotografija, kompanija BMW konačno je predstavila zvanične detalje vezane za BMW M3 Sedan. Podsetimo, poslednja verzija BMW M3 Sedan proizvedena je 1999. godine. Od tada BMW M3 bio je dostupan samo u Coupe izvedbi...
Fiat Bravo - novi motor

Fiat Bravo - novi motor

Italijanska kompanija Fiat širi ponudu motora za svoj kompakt model Bravo. Ovoga puta novina pod haubom novog Brava biće litarski turbo benzinski agregat koji razvija čak 120 konjskih snaga...
Ford Fiesta Black Magic - dama u crnom

Ford Fiesta Black Magic - dama u crnom

Popularna Ford Fiesta uskoro će prestati da se proizvodi, jer kompanija Ford planira njenu zamenu modelom koji će biti razvijen na bazi koncepta Verve. Iz tog razloga na tržište će biti lansirano 1.500 komada posebne edicije Fieste sa oznakom Black Magic...
Dacia slavi veliki jubilej

Dacia slavi veliki jubilej

U rumunskom pogonu u Mioveni, sa montažnih traka spušten je jubilarni, 3-milioniti automobil proizveden u ovoj fabrici. Ali, to nije jedini jubilej koji slavi Dacia. Sa istih proizvodnih traka spuštena je 500.000-a Dacia Logan..
Porsche 911 Facelift - špijunske fotke

Porsche 911 Facelift - špijunske fotke

Ovoga puta Vam donosimo ekskluzivne fotografije redizajn izvedbe modela Porsche 911 Turbo, "uhvaćenog" na testiranjima bez kamuflažne makse. Premijera cele serije facelift Porsche 911 zakazan je za sajam automobila u Detroitu, početkom sledeće godine...
Citreon Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper

Citreon Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper

Kooperacija između francuskog koncerna PSA (Peugeot Citroen Automobili) i italijanskog FIAT-a donosi nove plodove. Posle nedavno predstavljenih velikih dostavnjaka Fiat Ducato/ Citroën Jumper/ Peugeot Boxer i manjih kompaktnih "teretnjaka" Fiat Scudo/ Citroën Jumpy/ Peugeot Expert, pred nama su prve fotografije novih malih dostavnjaka Fiat Fiorino/ Citroën Nemo i Peugeot Bipper.
Nova Seat Ibiza - špijunske fotke

Nova Seat Ibiza - špijunske fotke

Već po prvim špijunskim fotografijama, snimljenim na putevima švajcarskih Alpa, možemo zaključiti da je nova generacija Ibize prvi Seatov automobil inspirisan konceptom Seat Triba, koji je bio predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu. Nova Seat Ibiza na tržište stiže 2009. godine...
Mercedes-AMG E 63 S (2021)
Slika nedelje