AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Mitsubishi EVO X FQ400 je tu

Mitsubishi EVO X FQ400 je tu

Pred nama je još snažniji Mitsubishi Lancer EVO X, ali samo za tržište Velike Britanije. Iako to možemo nazvati diskriminacijom, samo Englezi se mogu radovati brutalnom verzijom EVO X FQ400, čiji agregat razvija snagu od 409 KS pri 6.500 o/min i obrtni moment od 525 Nm pri 3.500 o/min. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi samo 3,8 s...
BMW 3.0 TwinPower Turbo: Novi motor za 535i GT

BMW 3.0 TwinPower Turbo: Novi motor za 535i GT

BMW je predstavio detaljnije informacije o motoru koji pokreće model BMW 535i Gran Turismo. Nova verzija trolitarskog agregata ima, umesto dva paralelna turbopunjača, jedan turbopunjač tipa Twin-scroll. Novi motor ima kodnu oznaku N55, i predstavlja evoluciju agregata sa oznakom N54.. Turbopunjač Twin-scroll u BMW-u već koriste u 4-cilindričnim motorima...
Toyota Prius Modellista - japanska individualnost

Toyota Prius Modellista - japanska individualnost

Kompanija Toyota je, zajedno sa tjunerom Modellista, za novu generaciju modela Prius pripremila je specijalni "kit" koji će novi Prius učiniti zanimljivijim i originalnim automobila, koji će vlasniku ponuditi veliku dozu individualnosti...
Honda Jazz dostigla pola miliona prodatih jedinica

Honda Jazz dostigla pola miliona prodatih jedinica

Honda je nedavno premašila 500.000 prodatih jedinica Jazz-a u Evropi, pokazujući kontinuiranu popularnost ovog hečbeka sa 5 vrata. Jazz je izazvao pravu senzaciju kada se pojavio 2002. godine kombinujući veličinu, vrednost i štedljivost karakteristične za B-segment i putnički prostor i prtljažnik C-segmenta...
Hamann se ustremio na BMW 730d

Hamann se ustremio na BMW 730d

Treba Vam nešto bolje, jer je tjunirani Passat TDI sa crnim staklima već zadovoljio vaša čula i postao "dosadan"? Ne zabavlja Vas Audi A8? Ne želite Mercedes? Mislim da kompanija Hamman ima rešenje za Vaš "slučaj"...
Ferrari: Hybrid 4x4 je realnost!

Ferrari: Hybrid 4x4 je realnost!

Ferrari nikada neće proizvoditi SUV model? Nemojte biti potpuno sigurni u ovo. Ferrari je već podneo zahtev za patentiranje, u kome se nalazi skica novog hibridnog pogona, kao i pogona na sve točkove...
Nova Honda Civic - prve simulacije

Nova Honda Civic - prve simulacije

Nedavno su se u Japanu pojavili neoficijalni renderi nove generacije modela Civic, koji bi svetlost dana trebao ugledati 2011. godine. Predstavljamo Vam prvi render mogućeg izgleda modela Civic...
Hondin Open day je obeležila velika posećenost

Hondin Open day je obeležila velika posećenost

Delta Automoto, generalni zastupnik Honda automobila za tržište Srbije, organizovao je u subotu 23. maja, Open day za vreme kojeg su svi ljubitelji Honde mogli da testiraju najnovije modele. Za samo 7 sati, koliko je trajao dan „otvorenih“ vrata, bilo je 157 test voznji i preko 200 posetilaca.Otvorena vrata Hondinog salona na Novom Beogradu, primila su preko 200 posetilaca koji su želeli da testiraju Hondine modele, od malog Jazz-a do najprodavanijeg Accord-a i atraktivnog Hybrid-a...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje