AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Wald 200 Land Cruiser Sports Line Black Bison Edition

Wald 200 Land Cruiser Sports Line Black Bison Edition

Zahvaljujemo tjuneru Wald za to što nam je pokazao da brutalni Land Cruiser V8 može izgledati kao sportski automobil. Posle uspešnih prerada na modelima Mercedes klase S, CL, C i R, Lexusa IS-F, Nissana GT-R, zanimljivom tjuning modelima pridružuje se Toyota Land Cruiser V8. Prema Waldu, novi Land Cruiser je posle izmena postao pravi ulični Sumo rvač: "agresivniji, snažniji i mišićaviji"...
BMW Z4 G-Power

BMW Z4 G-Power

Kompanija G-Power, za simpatični novitet sa tvrdim sklopivim krovom, BMW Z4 Cabrio, pripremila je decentni paket optičkih izmena, ali i unapređenja na motoru, čija je snaga u modelu sDrive35i povećana na 350 konjskih snaga...
Put oko sveta za 360 dana - na kuhinjsko ulje

Put oko sveta za 360 dana - na kuhinjsko ulje

Shusei Yamada je japanski fotograf i avanturista, kome je uspelo da proputuje ceo svet, uz pomoć unikatnog terenskog automobila. U svoju Toyotu Land Cruiser on nije sipao ni naftu ni benzin, a prešao je za 360 dana 47.853 kilometra. Sve to uz pomoć kuhinjskog ulja, a potrošio ga je 6.504 litra...
Land Rover Defender Fire & Ice: neobična luksuzna edicija

Land Rover Defender Fire & Ice: neobična luksuzna edicija

Land Rover Defender važi za najklasičniji off-road model planete, a od početka proizvodnje, 1948. godine, prošao je nekoliko kozmetičkih i tehničkih izmena. I dok većina modernih off-roada, kao što su Toyota Land Cruiser, Hummer H2, ili Mercedes klase G, dostupna sa luksuznom opremom, Defender je u toj oblasti zaostajao. I to će se promeniti...
Novi Saab 9-5 - Otkrivanje počinje

Novi Saab 9-5 - Otkrivanje počinje

U muzeju švedske kompanije Volvo, sa sedištem u mestu Trollhattan, ovih dana je neobično živo. Razlog za to je činjenica da će se upravo tamo pod svetlima reflektora uskoro otkriti nova generacija modela Saab 9-5. Prve fotografije su pred nama...
Seat Leon Cupra R stiže u Frankfurt

Seat Leon Cupra R stiže u Frankfurt

U Seatu već duže vreme pripremaju unapređenu najsnažniju verziju modela Seat Leon Cupra, koji će dobiti dodatak R u svom imenu. Prema neoficijalnim informacijama, brutalni Seat Leon Cupra R svetlost dana ugledaće na sajmu automobila u Frankfurtu...
Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kineska agencija za bezbednost i kvalitet automobila (AQSIQ) zabranila je uvoz nekoliko Renault modela na kinesko tržište. Kako navodi (AQSIQ), razlozi za ovu radikalnu meru su ozbiljni sigurnosni propusti i propusti u kvalitetu...
Koenigsegg kupuje Saab?

Koenigsegg kupuje Saab?

Posle bankrota velikog General Motorsa, nastala je borba za opstanak pojedniačnih proizvođača. Hummer su kupili Kinezi, Opel/Vauxhall markom upravljaće Magna, a i Saab bi uskoro mogao dobiti novog vlasnika. To bi mogao biti švedski proizvođač super-sportskih automobila, Koenigsegg...
Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Shodno obećanju da će kupce vozila izloženih u prodajnim salonima na Novom Beogradu, u Subotici, Novom Sadu, Čačku i Nišu u danima fudbalskih fešti nagraditi dodatnim popustom i specijalnim poklonima, predstavnik Grand Motorsa, generalnog uvoznika Forda, 10. juna je novom vlasniku modela Kuga, gospodinu Slobodanu Ranđeloviću...
Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje