AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Prodajni rezultati Mazda Srbija i Crna Gora, februar 2009

Prodajni rezultati Mazda Srbija i Crna Gora, februar 2009

Dobri prodajni rezultati uprkos izuzetno nestabilnoj situaciji na tržištu – ovako se ukratko može opisati poslovanje Mazda Srbija i Crna Gora u februaru 2009. godine. Uz prodajnu cifru od ukupno 58 vozila, prodaja Mazde porasla je za 35 odsto u odnosu na februar 2008. godine.
Volkswagen će otpustiti 16 500 radnika

Volkswagen će otpustiti 16 500 radnika

Nemački Volkswagen, do kraja ove godine, raskinuće ugovore na određeno vreme, koji su potpisani sa 16 500 zaposlenih. Kako je izjavio šef Volkswagena za list "Der Spiegel", Martin Winterkorn, radna mesta stalno zaposlenih radnika su za sada sigurna...
Spasimo Saab

Spasimo Saab

Na internetu već deset dana traje akcija podrške za odbranu kompanije Saab, koju je potpisalo preko 11 000 ljudi. Na internet stranici www.rescue-saab.com, uplatom sume od 50 do 500 Eura postajete član kluba za podršku Saabu...
Novi Volkswagen Polo neočekivano otkriven!

Novi Volkswagen Polo neočekivano otkriven!

Nije tajna da će nova generacija malog kompakta iz Wolfsburga, modela Volkswagen Polo, svoju premijeru imati na sajmu automobila u Ženevi. Pred nama je prva fotografija snimljena na bilbordu, u arealu ženevskog sajma i hale Palexpo...
Alpina B7 otkrivena !

Alpina B7 otkrivena !

Alpina nije uspela u tajnosti da održi izmenjenu BMW seriju sedam, koja će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Ženevi. O modelu BMW Alpina B7 priča se veoma dugo, a sada su pred nama i prve zvanične informacije...
Opel Ampera - otkrivanje počinje

Opel Ampera - otkrivanje počinje

Neposredno pred otvaranje kapija sajma automobila u Ženevi, kompanija Opel javnosti je predstavila prvu fotografiju svog hibrida. Opel Ampera predstavlja nije ništa drugo nego prekopirani Chevrolet Volt...
BMW X6 M - špijunske fotografije

BMW X6 M - špijunske fotografije

Objavljene fotografije potvrđuju nam da je sportski SUV model BMW X6 u finalnoj fazi testiranja. Podsetimo, ove godine na tržištu će se pojaviti "nabildovani" modeli BMW X6 i BMW X5 sa slovom M u svom nazivu...
Sportec Volkswagen Scirocco - konačno sa više snage

Sportec Volkswagen Scirocco - konačno sa više snage

Model Volkswagen Scirocco najviše je poznat starijoj generaciji. Model se proizvodio od 1977. godine, 1981. godine na red je došao facelift, koji je ovaj model održao na tržištu sve do 1991. godine. Na novi model čekali smo do 2008. godine, a sada su pred nama zanimljvi tjunerski primerci. Wallpaper možete pogledati klikom na LINK...
Kia No3 Concept

Kia No3 Concept

Kia je predstavila svoj najnoviji model, koji će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Ženevi, koji počinje za nekoliko dana. Radi se o koncept modelu imena No3, koji bi trebao definisati dizajnerski pravac dolazećih modela Kie. Fotografije za Vaš Desktop možete pogledati klikom na LINK...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje