AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Organizacija Euro NCAP juče je objavila da od 2009. godine menja metodiku ocenjivanja bezbednosti automobila. S obzirom da aktuelna metodika NCAP-a ne može realno da izmeri uticaj sistema aktivne bezbednosti (ESP, ABS, BAS, adaptivna svetla...), odlučeno je da 5 zvezdica ne može osvojiti model u koji se ne ugrađuje sistem ESP...

Već davno samo Vas informisali da Euro NCAP metodika nije sposobna da ocenjuje neke izuzetno važne sisteme, koji povećavaju aktivnu bezbednost automobila. Pored "Pre Safe" sistema, koji Euro NCAP nije sposoban da analizira, to je i elektronski sistem stabilnosti (ESP - Electronic Stability Program). Iako i u buduće ESP sistem neće biti kompatibilan sa metodikom Euro NCAP-a, ova organizacija odlučila je da za dostizanje maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost automobil se mora prodavati sa ESP sistemom. Nova metodika Euro NCAP-a, umesto dosadašnjeg bodovanja bezbednosti putnika pri čeonom i bočnom sudaru (uvedeno 1997. godine), od 2009. godine će obuhvatati četiri oblasti. Radi se o oblastima zaštite putnika, zaštiti dece, bezbednost pešaka i nova oblast bezbednosnih i "asistent sistema" (Safety Assist). Poslednja uvedena oblast odnosi se na sisteme aktivne bezbednosti, oblast koja do sada nije bila obuhvaćena Euro NCAP testovima. Euro NCAP će od 2009. godine uvesti i test sedišta, sa gledišta rizika povrede kičme.

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Dobro je znati: ESP sistem prvi put se pojavio 1995. godine. Prva ga je razvila kompanija Bosch, i prema većini experta širom sveta, ovaj sistem je spasao smrti preko 4.000 Evropljana godišnje. Kampanja Evropske komisije i auto klubova želi da ukaže na potrebu da ESP bude deo standardne opreme svakog savremenog automobila. ESP sistem kod nekih automobila nosi oznaku ESC (Electronic Stability Control), a prvi put je instaliran na Mercedes S klase, 1995. godine. Trenutno ESP sistem proizvode sledeće firme: Bosch, TRW, Continental-Teves, FTE, Automotive GmbH, Delphi, Advics, Nissin Kogyo, Hitachi. Označavanje ESP sistema kod različitih marki: Acura: Vehicle Stability Assist (VSA) Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC) Audi: ESP - Electronic Stabilization Program Buick: StabiliTrak BMW: Dynamic Stability Control (DSC), including Dynamic Traction Control Cadillac: All-Speed Traction Control & StabiliTrak Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only) Chrysler: Electronic Stability Program (ESP) Citroën: Electronic Stability Program (ESP) Dodge: Electronic Stability Program (ESP) DaimlerChrysler: Electronic Stability Program (ESP) Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC) Ferrari: Controllo Stabilità (CST) Ford: AdvanceTrac and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia samo) General Motors: StabiliTrak Hyundai: Vehicle Dynamic Control (VDC) Honda: Electronic Stability Control (ESC) i Vehicle Stability Assist (VSA) i Electronic Stability Program (ESP) Holden: Electronic Stability Program (ESP) Hyundai: Electronic Stability Program (ESP) Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC) Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC) Jeep: Electronic Stability Program (ESP) Kia: Electronic Stability Program (ESP) Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) sa Vehicle Stability Control (VSC) i Traction Control (TRAC) sistemima Lincoln: AdvanceTrak Maserati: Maserati Stability Program (MSP) Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) Mercedes-Benz (inventors): Electronic Stability Program (ESP) Mercury: AdvanceTrak MINI: Dynamic Stability Control Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC) Oldsmobile: Precision Control System (PCS) Opel: Electronic Stability Program (ESP) Peugeot: Electronic Stability Program (ESP) Pontiac: StabiliTrak Porsche: Porsche Stability Management (PSM) TC u modelu 2007 GT3 Renault: Electronic Stability Program (ESP) Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Saab: Electronic Stability Program Saturn: StabiliTrak SEAT: Electronic Stability Program (ESP) Škoda: Electronic Stability Program (ESP) Smart: Electronic Stability Program (ESP) Subaru: Vehicle Dynamics Control Systems (VDCS) Suzuki: Electronic Stability Program (ESP) Toyota: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC) Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP) Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC) Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP) Goran Sarić - Automagazin

Ferrari: Hybrid 4x4 je realnost!

Ferrari: Hybrid 4x4 je realnost!

Ferrari nikada neće proizvoditi SUV model? Nemojte biti potpuno sigurni u ovo. Ferrari je već podneo zahtev za patentiranje, u kome se nalazi skica novog hibridnog pogona, kao i pogona na sve točkove...
Nova Honda Civic - prve simulacije

Nova Honda Civic - prve simulacije

Nedavno su se u Japanu pojavili neoficijalni renderi nove generacije modela Civic, koji bi svetlost dana trebao ugledati 2011. godine. Predstavljamo Vam prvi render mogućeg izgleda modela Civic...
Hondin Open day je obeležila velika posećenost

Hondin Open day je obeležila velika posećenost

Delta Automoto, generalni zastupnik Honda automobila za tržište Srbije, organizovao je u subotu 23. maja, Open day za vreme kojeg su svi ljubitelji Honde mogli da testiraju najnovije modele. Za samo 7 sati, koliko je trajao dan „otvorenih“ vrata, bilo je 157 test voznji i preko 200 posetilaca.Otvorena vrata Hondinog salona na Novom Beogradu, primila su preko 200 posetilaca koji su želeli da testiraju Hondine modele, od malog Jazz-a do najprodavanijeg Accord-a i atraktivnog Hybrid-a...
Proslava 20 godina Mazde MX-5 na Le Manu za sve entuzijaste

Proslava 20 godina Mazde MX-5 na Le Manu za sve entuzijaste

Ove godine, legendarna svetska trka izdržljivosti biće mesto za proslavu dvadesetogodišnjice rođenja najvoljenijeg roudstera na svetu: Mazde MX-5. Prvi put predstavljen na salonu u Čikagu u februaru 1989. godine, originalni Mazda MX-5 (u to vreme sa imenom Miata) uticao je na ponovno vraćanje dvoseda roudstera na scenu...
Novi Renault Grand Scenic dolazi na scenu

Novi Renault Grand Scenic dolazi na scenu

Novi Renault Grand Scenic nastavlja uspeh prethodne generacije. Posebna pažnja posvećena unutrašnjem prostoru i njegovoj ergonimiji. Pored toga, dosta toga urađeno je i na polju voznih osobina, koje su bazirane na one kod modela Megane. Novi Renault Grand Scenic u prodaju kreće uskoro, a u ponudi će imati verzija sa 5 i 7 mesta...
Audi - svakom radniku premija od 5.300 eura

Audi - svakom radniku premija od 5.300 eura

Kompanija Audi će, kao i svake godine, svojim radnicima isplatiti specijalnu premiju, koja se odnosi na ostvarivanje profita u prethodnoj fiskalnoj godini. Kao i prošle, Audi će i ove godine podeliti 157 miliona eura, odnosno 5.300 eura po radniku...
ARIEL - planovi za budućnost

ARIEL - planovi za budućnost

Mala britanska kompanija Ariel, koja se proslavila sa vozilom Atom, otkrila je deo svojih planova za budućnost. Šef kompanije, Simon Saunders, izjavio je da još uvek nemaju sve detalje o novom automobilu, ali je obećao jednako zanimljiv automobil kao što je bio Atom...
Rally Sardinia - galerija fotografija

Rally Sardinia - galerija fotografija

Predstavljamo Vam seriju fotografija snimljenih na šestoj "rundi" Svetskog Reli Šampionata, koja se održava u Italiji. Najbolje reli vozače na planeti, u akciji na Rally Sardinia, možete imati i na svom desktop-u. Dovoljno je samo da kliknete na LINK...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje