AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Toyota Verso stigla u Srbiju! Cene poznate

Toyota Verso stigla u Srbiju! Cene poznate

Juče je na poligonu Nacionalne vozačke akademije u Subotištu održana zvanična promocija nove Toyote Verso, višenamenskog vozila bez kompromisa, dostupnog po ceni već od 20.200 eura. Pored mnogobrojnih novinara, na promociji je prisustvovao i aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, čije utiske o novom Toyota modelu možete pročitati u nastavku teksta...
Mercedes-Benz bicikli - super laki do teški

Mercedes-Benz bicikli - super laki do teški

Za nekoliko sekundi, jednostavno i bez alata, može se složiti (patentirana mehanika) u torbu (deo opreme) veličine 80 x 80 x 35 centimetara. To je bicikl iz nove kolekcije Mercedes-Benz. Funkcionalnost povećavaju amortizeri, kočioni diskovi, 8 stepeni prenosa i varijabilni nosač prtljaga...
Volvo će dobiti pomoć od švedske vlade

Volvo će dobiti pomoć od švedske vlade

Evropska komisija pohvalila je plan švedske vlade za davanje garancija za kompaniju Volvo. Podsetimo, švedska kompanija zatražila je pomoć od evropske investicione banke, koju će podržati i švedska vlada...
Mercedes priprema E klasu shooting brake

Mercedes priprema E klasu shooting brake

Kada je prošle godine, na sajmu automobila u Parizu, kompanija Mercedes-Benz predstavila svoj futuristički koncept pod nazivom Fascination, pomislili smo da je u pitanju najavni koncept nove E klase i kupe verzije E klase. Sada je jasno da je model Fascionation "kamen temeljac" novog segmenta Mercedesa...
Renault Megane Grandtour - nove informacije i fotografije

Renault Megane Grandtour - nove informacije i fotografije

Renault Megane Grandtour već smo Vam prikazali, a sada su dostupne i podrobnije zvanične informacije i fotografije. Novi Grandtour opet nam dolazi sa produženim međuosovinskim rastojanjem i povećanim prtljažnikom. Motori, ogibljenje i drugi detalji platforme ostali su isti kao kod modela Megane, a novina će biti i menjač sa duplim kvačilom...
Auto Pak - Krovne kutije-prtljažnici po izuzetnoj ceni

Auto Pak - Krovne kutije-prtljažnici po izuzetnoj ceni

Beogradska kompanija Auto Pak od nedavno u ponudi ima nekoliko tipova krovnih „boksova“ – zatvorenih dodatnih prtljažnika italijanskog proizvođača G3, po vrlo povoljnim cenama, od 15.700 do 28.400 dinara, odnosno za 60 do 120 odsto niže od sličnih proizvoda drugih marki koji se trenutno mogu pronaći na našem tržištu...
BMW X1 - bez maske

BMW X1 - bez maske

Kompanija BMW, kod modela X1 odlučila se na već proverenu taktiku. Najpre je na sajmu automobila u Parizu predstavljen koncept, koji je praktično identičan sa serijskim automobilom, a sada je na red došlo i postepeno otkrivanje...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje