AutoMAGAZIN - Vesti

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Novi šestostepeni automatski menjač za Renault Espace

Novi šestostepeni automatski menjač za Renault Espace

Kompanija Renault predstavila je novi šestostepeni automatski menjač za model Espace, koji će biti u ponudi isključivo sa agregatom 2.0 dCi snage 150 ili 175 konjskih snaga. "AJO flick-shift", kako je nazvan ovaj menjač plod je saradnje alijanse Renault-Nissan...
Tuning Styling Show prvi put u Kragujevcu

Tuning Styling Show prvi put u Kragujevcu

U subotu, 7. jula, prvi put u Kragujevcu, održaće se 15. Tuning Styling Show. Pored Drift trke, takmičenja u Stylingu i Burn Out-a, program će upotpuniti poznati DJ-evi i gosti iznenađenja, kao i zbor za Miss manifestacije i najatraktivnije dens igračice...
Mercedes na gorivne ćelije stiže 2010. godine

Mercedes na gorivne ćelije stiže 2010. godine

Kompanija Mercedes planira na tržište da plasira model pokretan gorivnim ćelijama. Podsetimo, 2005. godine na sajmu automobila u Ženevi Mercedes je predstavio automobil koji je pokretao elektromotor "hranjen" energijom iz gorivnih ćelija...
Nissan ulepšava Pathfinder

Nissan ulepšava Pathfinder

Za modelsku godinu 2008 kompanija Nissan priprema nekoliko izmena na modelima Pathfinder i Navara. Iako se radi o "kozmetičkim zahvatima", male izmene sogurno će produžiti tržišni život ovim važnim modelima za kompaniju Nissan...
Land Rover Defender pao na testu Severnog jelena

Land Rover Defender pao na testu Severnog jelena

Na testiranju poznate nemačke novinske redakcije "Auto motor und sport" dogodilo se ono što su Britanci najmanje očekivali. Naime, model Land Rover Defender, pri brzini od 60 km/h na testu "Severnog jelena" završio je na boku.
60.000 kupaca naručilo Nissan Qashqai

60.000 kupaca naručilo Nissan Qashqai

Od početka evropske prodaje Nissan Qashqaia, krajem februara, naručeno je preko 60.000 jedinica ovog japanskog crossovera. Od toga, već je isporučeno 25.000 komada, a dobra prodaja se očekuje i narednih meseci. Ipak, Japanci nisu zadovoljni.
Hyundai H-1 Van - ulazak u Business class

Hyundai H-1 Van - ulazak u Business class

Nedavno je u Kyungju u Južnoj Koreji predstavljen novi Hyundai van, koji pripada novoj "Business class" vanova. Automobil će biti dostupan kao "klasičan" van, i kao Cargo verzija. Proizvodnja počinje u avgustu tekuće godine.
BMW X6 - Coupe ili SUV? SAC!!!

BMW X6 - Coupe ili SUV? SAC!!!

Novi crossover kompanije BMW, sa oznakom X6 na tržište stiže početkom sledeće godine. Ipak, BMW će svoj novi model javnosti predstaviti na septembarsko sajmu automobila tekuće godine, u Frankfurtu. Cilj razvoja modela X6 jeste atak na novi tržišni segment, SAC (Sport Activity Vehicle), koji su otvorili Audi i Mercedes...
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje