AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Car of the Year 2010 - kandidati poznati

Car of the Year 2010 - kandidati poznati

Komisija popularne ankete "Car of the Year" objavila je listu od trideset modela nominovanih za ovogodišnju titulu "Car of the Year 2010". Rezultati ovogodišnjeg izbora biće biće poznati 30. oktobra...
Novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen

Novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen

Nadzorni organ Peugeot SA, koji se sastao u sredu 17. juna 2009, izabrao je novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen. Misija ovog upravljačkog tela je da PSA Peugeot Citroen postane globalnija grupa i glavni akter u svetskom automobilizmu...
M paket za BMW serije 7

M paket za BMW serije 7

Iako se spekulisalo o M verziji BMW-a serije 7, ispostavilo se da minhenski proizvođač za svoju petometarsku limuzinu priprema "samo" M paket opreme, koji podrazumeva niže oslanjanje i agresivnije branike. Ipak, do zvanične premijere niko ne može biti siguran, jer BMW je tvrdio da nikada neće predstaviti ni SUV sa logom M...
Euro Sumar - Suzuki Swift jeftiniji 710 evra

Euro Sumar - Suzuki Swift jeftiniji 710 evra

Beogradski Euro Sumar, uvoznik i prodavac Suzukijevih automobila i motocikala, do 15. jula u svojoj i mreži ovlašćenih partnera u Srbiji nudi ograničenu količinu modela Swift u verziji 1,3 GLX+ po akcijskoj ceni od 10.190 evra, uključujući i PDV. To je 710 evra niže od cene po kojoj se inače prodaje taj automobil...
Motor BMW 35d dobija novih 20 konjskih snaga

Motor BMW 35d dobija novih 20 konjskih snaga

Biser među dizel motorima, najsnažniji šestocilindrični turbodizel agregat, biće još snažniji. BMW je juče objavio da će motor, koji trenutno pokreće modele serije 3, 5, 6, 7, X3, X5 i X6 dobiti novu "porciju" snage od 20 KS i, umesto dosadađnji 286 KS, razvijaće 306 konjskih snaga, pri 4.400 o/min...
Kia Borrego u SAD sa nagradom za najbolji SUV

Kia Borrego u SAD sa nagradom za najbolji SUV

Iz Kia Motors America su javili da je Kia Borrego (na nekim tržištima sa imenom ‘Mohave’) po mišljenju čitalaca američkog automobilskog internet portala Edmunds.com proglašen najboljim sportskim terencem (SUV) između 25.000-35.000 američkih dolara...
Otvoren novi AP Sport servis

Otvoren novi AP Sport servis

Nedavno je otvoren novi servisni centar kompanije AP Sport iz Beograda. Novi servis AP Sport nalazi se na izuzetno atraktivnoj lokaciji, Auto Put 23 II - Beograd, prostire se na površini od preko 100 kvadratnih metara i rađen je po savremenim standardima za mnogobrojne marke automobila. U sklopu zgrade AP Sport nalazi se i magacin rezervnih delova kao i kancelarijski prostor...
BMW - novi centar za aerodinamiku

BMW - novi centar za aerodinamiku

Minhenski proizvođač automobila BMW, ove nedelje u rad će pustiti svoj novi aerodinamički centar. BMW je u razvoj, konstrukciju i uređenje novog centra uložio 170 miliona eura. Razvoj i testiranja, koja će u ovom centru biti realizovana, biće usmereni na unapređenje programa BMW Efficient Dynamics...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje