AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Koncern Volkswagen obara prodajne rekorde

Koncern Volkswagen obara prodajne rekorde

Koncern Volkswagen preživljava zlatno doba na automobilskom tržištu. U prvoj polovini tekuće godine nemački proizvođač automobila prodao je više od 3 miliona automobila i tako dostigao najlepši rezultat u svojoj istoriji, koji je za 7,8 % bolji od prošlogodišnjeg rezultata iz istog perioda.

Tačnije, koncern Volkswagen prodao je 3,09 miliona automobila. U Evropi je prodaja porasla za 3,8 % na 1,86 miliona automobila, od čega je 1,62 miliona prodato u Zapadnoj Evropi. Interesantno je da je u Nemačkoj, koja važi za najveće automobilsko tržište u Evropi, prodaja pala za 3,8 % na 515.000 automobila. Najveći porast prodaje u regionu Volkswagen je zabeležio u Srednjoj i Istočnoj Evropi, gde se prodalo 22,8 % više automobila nego u istom peroidu prošle godine. U azijsko - pacifičkom regionu Volkswagen je u prvom polugodištu postigao porast prodaje od 20,9 % na 509.000 automobila. Najveći porast u ovom delu sveta zabeležen je u Kini, gde je Volkswagen prodao 431.000 autombobila, što predstavlja porast od 24,6 %. Na najvećem automobilskom tržištu sveta, u Severnoj Americi prodaja Volkswagena porasla je za 3,1 % na 263.000 automobila, pri čemu je samo u SAD-u prodato 163.000 (2,8 % više nego prošle godine). Ukupna prodaja Volkswagena na američkom kontinentu porasla je za 27,7 %, gde je prodato ukupno 339.000 automobila sa znakom Volkswagena.

Od marki u koncernu Volkswagena najviše se može pohvaliti Škoda Auto, čija je prodaja u prvom polugodištu porasla za 13,8 % u odnosu na prošlu godinu, na 311.000 automobila. Nemački Audi je prodao 9,8 % automobila više, odnosno 509.000 autommobila, što je istorijski rekord za ovu marku. Prodaja Volkswagena porasla je za 7,4 % na 1,8 miliona automobila. Jedina marka koja posluje pod kapom Volkswagena, a koja je zabeležila pad prodaje jeste Seat, čija je prodaja opala za 1,8 % na 222.000 automobila. Čak se i luksuzne marke u vlasništvu VW grupacije mogu pohvaliti rastom prodaje: Britanski Bentley zabeležio je porast od 18,8 % na 5.600 automobila, Lamborghini je prodao 1.200 automobila, što predstavlje porast od 29,7 %, a Bugatti je uspeo da prda 37 automobila, što je 131,3 % više nego prošle godine. Goran Sarić - Automagazin

Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
CELEBRITY EKO PIT STOP

CELEBRITY EKO PIT STOP

Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
Srbija - zemlja bezbednih motociklista

Srbija - zemlja bezbednih motociklista

U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Honda Insight na vrhu top lista

Honda Insight na vrhu top lista

Honda je danas objavila da je njeno novo hibridno vozilo Insight postal najprodavaniji evropski model u kategoriji vozila na hibridni ili alternativni pogon. Podaci koje je dostavio “Jato Dynamics” pokazuju da je u svom prvom punom mesecu prodaje, Insight postao najpopularniji model na tržištu benzinsko-električnih hibrida...
Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot automobila za Srbiju, otpočela je specijalnu akciju zamene već korišćenih automobila za nova uz doplatu. U želji da omoguće potencijanim kupcima da na što lakši način dođu do novog Peugeot vozila, u Verano Motors-u osmislili su akciju kupovine novih automobila po sistemu „staro za novo“
Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Nova Opel Insignia ecoFLEX spaja nisku potrošnju goriva i nisku emisiju štetnih gasova bez kompromisa u performansama i voznoj dinamici. Sa potrošnjom od samo 5,2 litre dizela na 100 km i emisijom 136 g/km CO2, omogućuje snagu od 118 kW/160 KS i do 380 Nm obrtnog momenta – sve to zahvaljujući snažnom turbo-dizel common-rail motoru nove generacije, posebno razvijenom za ovaj model.
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje