AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Nova Mazda3 dobila nagradu AutoBild-a za dizajn

Nova Mazda3 dobila nagradu AutoBild-a za dizajn

Mazda nastavlja sa novim, uzbudljivim i štedljivim vozilima privlačnog dizajna, što je još jednom potvrđeno: ove nedelje, nova Mazda3 osvojila je mesto u vrhu po izboru čitalaca AutoBilda u segmentu dizajna malih i kompakt vozila, što je najveći i najvažniji segment u Evropi. U glasanju je učestvovalo 200.000 čitalaca iz 27 evropskih zemalja, koji su birali najatraktivniji dizajn eksterijera kod svih pojedinačnih modela, kao i najprivlačniji model u pojedinim segmentima...
Auto kuća Kole - Besplatna popravka automobila Škoda!

Auto kuća Kole - Besplatna popravka automobila Škoda!

Od 1. do 14. juna, sva fizička lica koja su vlasnici bilo kod Škodinog modela, moći će potpuno besplatno da poprave svoj automobil u servisu ovlašćenog dilera - Auto kući Kole u Zemunu. Platiće samo ugrađene delove čije se cene nisu menjale u odnosu na prethodne mesece, a rad, odnosno utrošene radne sate, poklanja poznata auto kuća. Besplatne popravke se odnose na mehaničarske i električarske radove...
Jubilej Karting Amaterske Lige Beograda

Jubilej Karting Amaterske Lige Beograda

Na današnji dan, tačno pre godinu dana, na kartodomu pored Dunava sasvim spontano su se srele dve grupe entuzijasta, a svi sa željom za vožnjom kartinga i takmičenjem. Tako, gotovo trenutno, pošto je bilo više nego očigledno da osim velike želje prisutni nemaju nikakvog takmičarskog iskustva, naziv te vesele družine se sam od sebe nametno i odmah bilo opšte prihvaćen - Karting Amaterska Liga ili nama dragi KAL !
Honda Jazz - maksimalna ocena na Euro NCAP testovima bezbednosti

Honda Jazz - maksimalna ocena na Euro NCAP testovima bezbednosti

Nova Honda Jazz je, prema novim rezultatima nezavisnih Euro NCAP testova ocenjena kao jedan od najbezbednijih automobila u Evropi, čime je postavila nove standarde u supermini klasi. Euro NCAP svoju novu šemu ocenjivanja bazira na sveukupnoj bezbednosti vozila što potrošačima omogućava da lakše razumeju ovu jedinstvenu ocenu. Nova Honda Jazz je nagrađena sa maksimalnih 5 zvezdica i to posle 5 zvezdica koje je dobila za Hondu Civic i Hondu Accord...
Hyundai i20 - 5 zvezdica na Euro NCAP testu

Hyundai i20 - 5 zvezdica na Euro NCAP testu

Euro NCAP da je upravo objavio da je Hyundai i20 osvojio maksimalnih 5 zvezdica u prvom krugu testiranja vozila iz B-segmenta, prema najnovijem sistemu ocenjivanja. Podižući referentni nivo za B-segment, i20 sa 5 vrata je postigao izuzetno dobre rezultate u sve četiri kategorije: zaštita odraslih putnika, zaštita dece u vozilu, zaštita pešaka i bezbednosna oprema...
Mitsubishi EVO X FQ400 je tu

Mitsubishi EVO X FQ400 je tu

Pred nama je još snažniji Mitsubishi Lancer EVO X, ali samo za tržište Velike Britanije. Iako to možemo nazvati diskriminacijom, samo Englezi se mogu radovati brutalnom verzijom EVO X FQ400, čiji agregat razvija snagu od 409 KS pri 6.500 o/min i obrtni moment od 525 Nm pri 3.500 o/min. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi samo 3,8 s...
BMW 3.0 TwinPower Turbo: Novi motor za 535i GT

BMW 3.0 TwinPower Turbo: Novi motor za 535i GT

BMW je predstavio detaljnije informacije o motoru koji pokreće model BMW 535i Gran Turismo. Nova verzija trolitarskog agregata ima, umesto dva paralelna turbopunjača, jedan turbopunjač tipa Twin-scroll. Novi motor ima kodnu oznaku N55, i predstavlja evoluciju agregata sa oznakom N54.. Turbopunjač Twin-scroll u BMW-u već koriste u 4-cilindričnim motorima...
Toyota Prius Modellista - japanska individualnost

Toyota Prius Modellista - japanska individualnost

Kompanija Toyota je, zajedno sa tjunerom Modellista, za novu generaciju modela Prius pripremila je specijalni "kit" koji će novi Prius učiniti zanimljivijim i originalnim automobila, koji će vlasniku ponuditi veliku dozu individualnosti...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje