Najnovije vesti iz auto industrije
Toyota koristi više “ekološke plastike” u enterijeru vozila
Objavljeno: 20.12.2008.
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da planira veću upotrebu plastike, koja ne sadrži ugljenik* i biljni je derivat, na više modela vozila, počev od novog hibridnog automobila sledeće godine...
Plastika koju je TMC tek razvila, opštepoznata kao “ekološka plastika”, koristiće se za lajsne na pragovima, presvlaku krova sa unutrašnje strane, jastuke na sedištima i ostale delove u enterijeru vozila. U toku 2009. godine TMC ima za cilj da ekološku plastiku upotrebi za 60 odsto komponenata enterijera vozila u koje je ugrađena.
U osnovi postoje dve vrste ekološke plastike, jedna je proizvedena potpuno od materijala koji su biljni derivati, a druga kombinacijom biljnih materijala i materijala koji su naftni derivati. Sa obzirom na to da biljke igraju važnu ulogu u oba slučaja, ekološka plastika tokom životnog veka proizvoda (od proizvodnje do prestanka korišćenja) emituje manje CO2 nego plastika koja se proizvodi isključivo od nafte i takođe, pomaže smanjenju korišćenja nafte.
Ekološka plastika u potpunosti ispunjava zahteve koji se tiču otpornosti na vrelinu i udarce u enterijeru vozila i to korišćenjem raznih tehnologija kombinovanja sastojaka, kao što je ona koja omogućava vezivanje na molekularnom nivou i homogeno mešanje sirovina od biljnih i naftnih derivata. Kako je jednaka konvencionalnoj plastici u smislu kvaliteta i praktičnosti, znači da može da se koristi u vozilima iz proizvodne linije.

TMC nastavlja da razvija razna napredna tehnološka rešenja čija je svrha postizanje održivog kretanja i veruje da je važno učiniti jedno takvo rešenje dostupnim na tržištu. TMC je kao takva postala prvi proizvođač vozila na svetu koji koristi plastiku 100% na bazi bilja za delove enterijera vozila iz proizvodne linije, i to kada je lansirala model “Raum” za japansko tržište u maju 2003. godine, koji je bio opremljen ekološkom plastikom sačinjenom od polilaktičke kiseline i ostale materijale koji su svi na bazi bilja. TMC ima nameru da i dalje istražuje i razvija praktičnu primenu koja će omogućiti rašireno korišćenje ekološke plastike za delove vozila.
* bez emisija CO2 kroz ceo životni vek proizvoda
Toyota Srbija PR
Beogradska kompanija Auto Pak od nedavno u ponudi ima nekoliko tipova krovnih „boksova“ – zatvorenih dodatnih prtljažnika italijanskog proizvođača G3, po vrlo povoljnim cenama, od 15.700 do 28.400 dinara, odnosno za 60 do 120 odsto niže od sličnih proizvoda drugih marki koji se trenutno mogu pronaći na našem tržištu...
Kompanija BMW, kod modela X1 odlučila se na već proverenu taktiku. Najpre je na sajmu automobila u Parizu predstavljen koncept, koji je praktično identičan sa serijskim automobilom, a sada je na red došlo i postepeno otkrivanje...
Majski rezultati kompaniju Mazda Srbija i Crna Gora i dalje drže u zoni profitabilnosti: od početka godine, u Srbiji i Crnoj Gori prodato je ukupno 383 vozila, što je rast od 23% u odnosu na isti period prošle godine. Modeli Mazda5 i Mazda6, segmenti koji donose zaradu, u odnosu na prošlu godinu beleže veliki plus – prodaja Mazde5 porasla je u odnosu na isti period prošle godine za čak 108%, a Mazde6 za 83%...
Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, u svom centru na Novom Beogradu i dilerskoj mreži u Subotici, Novom Sadu, Čačku i Nišu 6. i 10. juna, u danima kada se odigravaju kvalifikacione utakmice za odlazak na Svetsko prvenstvo u fudbalu, nudi ograničenu količinu vozila izloženih u prodajnim salonima sa dodatnim popustom..
Kada je Bernie Ecclestone 2003. godine potpisao ugovor za Formula 1 takmičenje u blizini Istanbula, očekivanja su bila velika. Prošlo je šest godina, i sve je drugačije. U stazu je investirano preko 175 miliona eura, a već za dve godine tamo se verovatno neće održavati trke. Špekuliše se o tome da ugovor sa Turskom, koji ističe 2011. godine, neće biti produžen.
Honda je počela sa prodajom novog edukativnog softvera “Honda Safety Navi” namenjenog podučavanju vozača u Japanu. Softver sadrži dva programa. Jedan program pomaže korisnicima da razumeju tehnike u vožnji koje štede gorivo i uče ih ključnim vrednostima ekološke vožnje...
Mercedes-Benz Beograd u okviru velike Road Show kampanje organizuje promociju putnilčkih i komercijalnih vozila u periodu od 8. do 13. juna na dve adrese, u Beogradu u Omladinskih brigada 33 i u Krnješevcima u Centru komercijalnih vozila...
U nedelju, 7.6.2009. godine na karting stazi Ada huja biće održan 6. Internacionalni skup ljubitelja Honde. Ova već tradicionalna manifestacija iz godine u godinu okuplja sve više posetilaca, ljubitelja Honda automobila...
Hypo Alpe-Adria-Leasing sa kompanijom Hypo Alpe-Adria-Rent čini Hypo Leasing Grupaciju koja je prema svom tržišnom udelu i poslovnim rezultatima u protekloj 2008. godini, zadržala mesto apsolutnog lidera na tržištu lizinga. Hypo Leasing Grupacija u Srbiji stalno širi svoju mrežu i danas ima 13 poslovnica u svim većim gradovima širom zemlje sa preko 130 zaposlenih, a deo je Hypo Group Alpe Adria, finansijske ustanove osnovane 1896. godine u Austriji...