Mercedes Bluetec u Evropi već ove godine
Iako je prvo bilo objavljeno da će kompanija Mercedes Bluetec tehnologiju lansirati na evropsko tržište tek sledeće godine, nedavno je došlo do promene odluke i Bluetec tehnlogoja stiže u Evropu več krajem tekuće godine. Šta je to Bluetec?
Podsetimo, Bluetec tehnologija je prvi konkretan odgovor automobilske industrije na sve veću cenu benzina, koja je i u SAD-u davno prešla granicu od 3 dolara za galon (1 galon = 3,8 litara). Zato će "Ameri" hteli ili ne, morati malo da "stegnu kaiš" i ubrzo počnu da razmišljaju o kupovini dizel agregata (neverovatno, zar ne?) Jedan od najinteresantnijih Bluetec modela za evropsko tržište svakako će biti E 320 Bluetec. Radi se o turbo-dizelašu V6 zapremine 2.987 sm3, koji se za evropsko tržište radi u verzijama 280 CDI sa 190 KS i 320 CDI sa 224 KS. Oba agregata imaju istu zapreminu. U prvom agregatu bilo je potrbno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak od 1.650 bara.
Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodena para. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama. Kako bi se rad motora što bolje optimizovao, najveća snaga smanjena je sa 224 na 211 KS, ali je najveći obrtni moment povećan sa 510 na 540 Nm. Bluetec tehnologija ugrađivaće se u sve velike modele Mercedesa, ali i u Jeep Grand Cherokee. Prve isporuke za tržište Evrope očekuju se krajem godine, ali male su šanse da se Bluetec modeli pojave na tržištu Srbije, zbog kvaliteta nafte. Goran Sarić - Automagazin