Sajam u Frankfurtu - predstavljen redizajnirani Ford Focus
Posle tri godine od uvođenja na tržište, kompanija Ford je odlučila da zategne bore modelu Focus. Modernizovan izgled koji sledi najnoviji dizajnerski smer evropskog Forda, kinetički dizajn i menjač sa dve lamele, osnovne su promene na osveženom Focusu...
Na prvi pogled primećujemo da dinamički dizajnirana svetla zadiru dublje u bok automobila, a maska hladnjaka podseća na rešenja koja smo već videli na novom Ford Mondeu i S-Maxu. Izmene je pretrpeo skoro svaki detalj na automobilu. I bok automobila pretrpeo je izmene. Celom dužinom automobil seče linija, koja osveženi Focus čini još agresivnijim, a celokupnoj atraktivnosti automobila doprinosi i zadnja LED svetlosna grupa. Unutrašnjost automobila je takođe bitno osvežena. Materijali su sasvim novi, izmenjena je instrumantalna ploča, središnja konzola i ponuda audio i navigacionih sistema.
Među najinteresantnija tehnička rešenja svakako treba izdvojiti menjač sa dve lamele, nazvan PowerShift, koji je razvila firma Getrag, a koji predstavlja odgovor na sve popularniji DSG menjač iz konkurentske kuće Volkswagen. U prodaju inovativni Focus stiže tekuće godine. U ponudi će biti i verzija ECOnetic, koja će emisiju CO2 u agregatu 1.6 TDCi smanjiti na samo 115 g/km. Ford obećava da će osveženi Focus opremljen agregatom 2.0 TDCi, u kombinaciji sa PowerShift menjačem, trošiti 10% manje goriva nego u kombinaciji sa konvencionalnim automatskim menjačem. Sledeći "zeleni" Focus biće model 1.8 FlexiFuel koji za pogon koristi benzin i E85. Od sledeće godine, osveženi Focus u ponudi će biti i sa Start tasterom, koji će eleminisati potrebu za klasičnim ključem. Goran Sarić - Automagazin