Daimler i Kontinental dobitnici nagrade “Žuti anđeo”
Kompanija sa sedištem u Štutgartu je prvi svetski proizvođač koji je uspešno primenio litijum-jonsku tehnologiju (trenutno ima vodeću upotrebu u elektronici) i tako odgovorio velikim zahtevima tržišta proizvodnje automobila.
Daimler AD poseduje ukupno 25 patenata koji zajedno olakšavaju prodor u ovoj važnoj tehnologiji. Presudan element u uspehu kompanije je revolucionarna integracija litijum-jonske baterije u rashladni sistem vozila. Kao rezultat toga, baterija je u mogućnosti da uvek radi na optimalnim temperaturama sistema od 15-35°C čime postiže dugostrajnost u korišćenju automobila (10 kalendarskih godina; 600,000 ciklusa punjenja) i visoku efikasnost. Nagrada "Žuti anđeo" uručena je Dr. Tomasu Veberu (Thomas Weber), članu Upravnog odbora Daimler AG, koji je zadužen za istraživanje i razvoj Mercedes-Benz putničkih vozila, zajedno sa Hajnz Gerhart Venteom (Heinz-Gerhard Wente), članom Borda direktora Kontinentala (Continental AG) koji je zadužen za ljudske resurse i ContTech sektor. Daimlerova litijum-jonska tehnologija je izabrana za godišnju najbolju inovaciju među 51 prijavom od ukupno 42 kompanije, a od strane žirija sačinjenog od stručnjaka iz Nemačke automobilske asocijacije (ADAC), Nemačke asocijacije automobilske indistrije(VDA), Asocijacije uvoznika motornih vozila i Asocijacije prodaje i servisa (ZDK). Lista učesnika je do sada bila najveća od kada je nagrada "Žuti anđeo" ustanovljena. Vozilo sa najmanjom emisijom CO2 u svojo klasi Napredna baterija biće prvi put implementirana u novoj Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID u leto 2009. Kombinacija benzinskog motora V6 sa kompaktnim hibridnim modulom učiniće da S 400 BlueHYBRID bude najekonomičnija luksuzna limuzina sa benzinskim motorom. NEDC (kombinovana) potrosnja goriva iznosiće 7.9 lit na 100 kilometara, ostvarujući najbolju vrednost emisije CO2 za ovu kategoriju vozila od samo 186 grama po kilometru. U kombinaciji sa naprednim sistemom upravljanja energijom, novi model nudi značajne i zavidne karakteristike hibrida, uključujući stop/start funkciju za benzinski motor, boost efekat i regenerativno kočenje. Kompaktne dimenzije i mnogo veća efikasnost Prednost litium-ionskih baterija u odnosu na konvencionalne nikl-metal hybride baterije krije se u njihovim kompaktnim dimenzijama, kombinovanim sa mnogo većom efikasnošću. U poređenju sa Ni-MH tehnologijom, lithium-ion baterija ima za 50 % bolji odnos snaga-masa. Takođe, lithum-ion baterija ima daleko bolju efikasnos punjenja i dugovečnije su. Pored toga, ove baterije imaju najmanji uticaj na ekologiju od svih tehnologija baterija i garantuju ekonomski opravdanu sirovinu. Njihov visok bezbednosni nivo može se uporediti sa aktuelnim baterijama. Kao partner Mercedes-Benza, internacionalni automobilski dobavljač, Continental, zadužen je i za razvoj software tehnologija i sistemskih aplikacija. Kompleksan nadzor baterija omogućava da baterija uvek funkcioniše uz optimalno korišćenje energije. Elektronika, takođe, nadgleda osnovne funkcije kao što su temperatura i trenutna iskorišćenost baterije. Bezbednost struje obezbeđena je prevencijom protiv zagrevanja baterije i monitoringom nad individualnim ćelijama, što garantuje optimalno međusobno dejstvo. Goran Sarić - Automagazin