AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

U kompaniji Audi ubrzano pripremaju budućeg konkurenta Mercedesovom popularnom modelu CLS i dolazećem BMW-u CS. Audi A7 predstavljaće Audijev odgovor na sve popularniji segment željno očekivanih coupeovskih limuzina, o kome sve više razmišljaju evropski proizvođači...
Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Još prošle godine, na domaćem tržištu kompanija Hyundai predstavila je novu generaciju lakog dostavnog modela sa oznakom H-1. Prema poslednjim informacijama ovaj atraktivni i popularni automobil uskoro bi mogao biti predstavljen i na tržištu Evrope...
Renault Twingo RS - premijera u Ženevi

Renault Twingo RS - premijera u Ženevi

Prilikom prezentacije svog novog Formula 1 bolida, kompanija Renault je prvo predstavila novi Renault Twingo RS. Nabrušenu uzvedbu modela Twingo RS javnost će prvi put imati priliku da vidi na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Peugeot 3008: novi MPV u fazi testiranja

Peugeot 3008: novi MPV u fazi testiranja

Toyota Corolla Verso, Renault Scenic, Volkswagen Touran, Citroen Picasso... uskoro će dobiti ljutog konkurenta sa znakom lava na masci. Špijunskim fotografima uspelo je da snime novi model Peugeota u klasi MPV, koji će se oslanjati na platformu modela 308 i nosiće oznaku 3008...
BMW serije 5 - i nas je 5 miliona !

BMW serije 5 - i nas je 5 miliona !

29. januar 2008. godine ostaće zabeležen u istorijske datume minhenske kompanije BMW AG. Tog dana, sa proizvodnih traka pogona u Dingolfingu spušten je jubilarni, 5-milioniti BMW serije 5. Čast jubilarnog primerka pripala je crnoj limuzini 530d. Podsetimo, sve je počelo 1972. godine, kada je na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu predstavljena prva generacija serije 5...
Volkswagen Scirocco - detalji se otkrivaju

Volkswagen Scirocco - detalji se otkrivaju

Internetom su neoficijalno prostrujale oficijalne fotke novog modela u portfoliu Volkswagena, modela Scirocco. Model, koji će se u serijskoj verziji predstaviti tekuće godine, polako počinje da se otkriva na fotografijama slabijeg kvaliteta, i na kojima se ne može videti puno. Ali...
Audi A6 facelift - špijunske fotke

Audi A6 facelift - špijunske fotke

Aktuelna generacija modela Audi A6 na tržištu se nalazi od 2005. godine, i sada je vreme za facelift. Kompanija Audi neće se upuštati u radikalne eksperimente, već će decentnim izmenama pokušati da učvrsti dobru poziciju u srednjoj višoj klasi...
Opel proizveo 10-milionitu Corsu

Opel proizveo 10-milionitu Corsu

Kompanija Opel u pogonu u Eisenachu proizvela je jubilarnu, 10-milionitu Opel Corsu. Jubilarna Corsa opremljena je eco Flex agregatom 1.3 CDTI, koji produkuje extremno nisku emisiju CO2 na 100 pređenih kilometara, od samo 119 g CO2/km...
Mitsubishi Lancer sa 5 vrata stiže uskoro

Mitsubishi Lancer sa 5 vrata stiže uskoro

Prošle godine kompanija Mitsubishi predstavila je produkcijsku verziju modela Lancer. Ali, to nije sve, jer japanska kompanija nedavno je objavila vest da dolazi i petovratna verzija tog automobila. Prve fotografije Mitsubishi Lancera sa pet vrata su pred nama, a u Ženevi će biti predstavljen koncept...
Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje