AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Karting liga - Drugi dan serije

Karting liga - Drugi dan serije

Ovog, drugog po redu takmičraskog dana, u okviru KAL Šampionata, takmičari su više gledali u nebo nego dešavanja na stazi. Međutim, još jedan utorak sa povoljnim vremeskim uslovima za održavanje trka omogućilo je nove borbe za bodove naših karting amatera. .
Citroen C1 ev´ie - elektromobil za V. Britaniju

Citroen C1 ev´ie - elektromobil za V. Britaniju

Francuska kompanija Citroen, u saradnji sa kompanijom Electric Car Corporation, predstavila je prvi britanski električni automobil koji prima četiri putnika. Osnova automobila je model Citroen C1, koji sa jednim punjenjem baterija može da pređe 100 kilometara...
General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

Koncern General Motors predstavio je aktelizovan i proširen restrukturalizacioni plan. "Novi GM biće manji, više orjentisan na smanjenje potrošnje, a beležiće i manje troškove proizvodnje. Uz sve to, GM dobiće novog većinskog akcionara...
Aston Martin One-77 - 7,3 L V12, 700 KS, 322 km/h

Aston Martin One-77 - 7,3 L V12, 700 KS, 322 km/h

Posle nekoliko meseci neizvesnosti, konačno smo dočekali. Superautomobil Aston Martin One-77 prvi put oficijalno je predstavljen u "serijskom" izgledu na manifestaciji "Concorso d’Eleganza Villa d’Este" u Italiji. Aston Martin One-77 osvojio je nagradu za nejlepši dizajn u kategoriji konceptnih automobila i prototipova, dobivši više od 30 % glasova...
Seat Ibiza od juna sa novim motorom: 1,6 TDI CR

Seat Ibiza od juna sa novim motorom: 1,6 TDI CR

Kompanija Seat u junu mesecu proširiće ponudu motora u svom modelu Ibiza. Pod haubu Ibize stiže novi četvorocilindrični agregat zapremine 1.6 litra, sa oznakom 1.6 TDI CR (Common-Rail). Novi agregat naslediće popularni 1.9 TDI...
Uspešan nastup Milovanovića na prvoj trci IDM šampionata

Uspešan nastup Milovanovića na prvoj trci IDM šampionata

Na zvaničnom treningu IDM-a (Međunarodnog nemačkog šampionata) održanom u subotu 25.04.2009.g. Miloš Milovanović zauzeo je 26. mesto od ukupno 42 učesnika u klasi Superbike. Sa najboljim vremenom po krugu 1:43.5 od vodećeg vozača fabričkog KTM-a, nemca Stefana Nebela, delile su ga samo tri sekunde...
Nova Hondina “zelena” fabrika za proizvodnju dizel motora

Nova Hondina “zelena” fabrika za proizvodnju dizel motora

Honda je ovih dana proslavila završetak novog postrojenja za proizvodnju motora koje će proizvoditi blokove motora i odlivke za dizel motore evropskih modela. Pogon u Ogavi u Japanu, počeće sa proizvodnjom u jesen ove godine, nakon ugradnje i testiranja mašina i opreme.
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje