AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BeoVespa 2013

BeoVespa 2013

Mali motocikl, skupter, ili vespa pod imenom „Vespa“ firma Pjađo (Piaggio) počela je da proizvodi davne 1946. godine. Na platou ispred Studentskog kulturnog centra okupilo se oko 80-tak učesnika tradicionalne manifestacije ljubitelja Vespi pod nazivom „BeoVespa 2013“...

BeoVespa 2013

Na ovogodišnji skup došli su učesnici iz Velike Britanije, Poljske, Italije, Slovenije, Mađarske, Hrvatske, BiH, Crne Gore, Makedonije, Bugarske, Grčke i, naravno, Srbije. Među učesnicima ove manifestacije, uglavnom novije proizvodnje, bilo je i nekoliko primeraka Vespi na osnovu kojih je mogla da se prati istorija ovog svetski poznatog prevoznog sredstva.

Pre svega tu je bio Garelli Mosquito Paperino 38, ili Piaggio Paperino Mosquito Typ 1 iz 1945. kako je stajalo na papiru koji je napisao vlasnik, sa motorom zapremine 38 ccm, vlasništvo kolekcionara starovremenskih vozila Zorana Živojinovića. Radi se praktično o biciklu sa pomoćnim motorom. Pomoću poluge vrši se pomeranje samog motora i on preko valjka direktno pokreće zadnji točak. Uzgred, zadnji točak je neki prastari marke Pirelli i još se drži. Prednji je vlasnik morao da zameni, uz velike muke jer se ta dimenzija više ne proizvodi. Vlasnik kaže da je to u stvari preteča Vespe.

BeoVespa 2013

                 Piaggio Paperino Mosquito Typ 1 - 1945.

 

Odmah za njim Piaggio Vespa Faro Baso VM1T (model se proizvodio 1952. i 1953.) iz 1953., sa motorom zapremine 125 ccm, vlasništvo Sonje Živković. Bila je to jedina Vespa na skupu sa farom na blatobranu (Faro Baso), bez instrumenata na upravljaču. Komanda menjača je, naravo, na levoj ručici na upravljaču.

BeoVespa 2013

Piaggio Faro Baso VM 1T - 1953.

 

Za njom malo savršenija Piaggio Vespa GS 150 iz 1960., sa motorom zapremine 150 ccm, vlasništvo Aleksandra Zekića. Zatim Piaggio Vespa Super Sport iz 1965., sa motorom zapremine 180 ccm, vlasništvo Svete Simića. Do nje isti model, Piaggio Vespa Super Sport iz 1967., sa motorom zapremine 180 ccm, vlasništvo Nenada Ivanovića. Na kraju Piaggio Vespa Rally iz 1968., sa motorom zapremine 180 ccm, vlasništvo Marka Dimitrijevića. Istorija Vespe.

BeoVespa 2013

Piaggio Supe Sport - 1965.

 

Sadašnje Vespe su, naravno, modernije, sa četvoro-taktnim motorima i automatskim (CVT) menjačima. Među učesnicima bilo je i nekoliko Vespi proizvedenih u Indiji.

 

BeoVespa 2013

Piaggio Super Sport - 1967. 


BeoVespa 2013

Piaggio Rally - 1968. 


BeoVespa 2013
BeoVespa 2013

Podršku ovom skupu dali su i članovi Mini kluba Srbije, te je na skupu bilo i nekoliko Minija.


Tekst i foto: Ljubomir Ivanović - Automagazin portal

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Pod okriljem Tike šopa, specijalizovane prodavnice za prodaju limitiranih serija patika i garderobe, a povodom promocije najnovijih modela Nike Air Max Plus Drift patika, u Beogradu je organizovano jedinstveno adrenalinsko iskustvo...

123456. . .1595
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje