Cadillac BLS - Wagon - novi evropski Amerikanac
Cadillac BLS je Amerikanac koji je napao klasu koja predstavlja srce automobilske Evrope. BLS je tržišnu utakmicu ušao sa etabliranim veličinama, kao što su BMW serije 3, Audi A4, Mercedes C-klase. Ipak, prodaja modela BLS nije startovala sjajno, i vođstvo je odlučilo da pojača redove. Na sajmu automobila u Frankfurtu stiže karavan izvedba...
Automobil oslanja na platformu Saaba 9-3, odnosno Opel Vectre. Za razliku od ostalih Cadillacovih modela, BLS ima pogon na prednje točkove i motor postavljen popreko. Za početak planirana su četiri motora, od toga dva dizel i tri benzinca. Dizel zapremine 1.9 litara tehnike Common rail i benzinci od 2 litra sa i bez turba, kao i 2.8 - litarski šestocilindras. Svi motori su poreklom iz Opela. Slabiji dizel agregat razvija 110 kW, dok je snažniji opremljen bi-turbo sistemom i isporučuju 132 kW i 400 Nm obrtnog momenta. Za ljubitelje benzinaca, tu je dvolitarski turbo motor snage 129 kW i 154 kW, dok je vrh ponude 2,8-litarski agregat opremljen dvokomornim turbo punjačem. Ovaj "šestak" razvija 188 kW pri 5.500 obrtaja u minutu i obrtni moment od 365 Nm u rasponu od 1.800 do 4.500 o/min Dimenzijama, karavan izvedba će se jasno distancirati od sedana. Automobil je porastao za 36 mm na 4.716 milimetara ukupne dužine. Širina automobila iznosi 2.038 mm a visina 1.543 mm. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 419 litara, a kada se sklopi zadnji red sedišta, zapremina raste na 1.285 litara, što je identično kao kod Saab-a 9-3 Combi. Kupci će u modelu BLS Wagon moći da dobiju zvučni sistem BOSE, DVD i navigacioni sistem, kao i Bluetooth i hands free-sistem. U ponudi će biti 4 paketa opreme: Business, Elegance, Sport i Sport Luxury.
Šta je o modelu Cadillac BLS rekao Bob Lutz? Cadillac BLS je automobil postavljen na bazi Saaba 9-3, pri čemu je i dizel pod njegovom haubom poreklom iz Evrope. Šta je na tom automobilu ostalo od Cadillaca ? Bob Lutz: "Cadillac želi postati globalan brend. Cadillac, ako to interesuje narod u Evropi nije bio prodavan u prvih 20 godina ni u Americi. Želimo da zaštitimo karakter brenda Cadillac, u tom smislu da ne želimo da radimo kopije automobila kao Mercedes i BMW. Naši modeli će zaštiti oštre linije i agresivan dizajn. Ali, sve ovo mora biti urađeno racionalno na evropsko-japanskoj osnovi." -Šta je novo urađeno pri razvoju Cadillaca BLS ? Bob Lutz: "GM je u poslednjih 20 godina izgubio sposobnost da napravi dobre i kvalitetne materijale. Izrada je bila loša...Ljudi ne kupuju Toyotu Camry bez razloga. Kupuju je zbog toga što se sa 20 metara vidi kvalitet, ali sa 20 centimetara izgleda još lepše. Upravo zbog toga sam se u GM zauzeo za kvalitetan razvoj bitnih detalja. Integrisaću japansko-nemački-švajcarski kvalitet u američku kulturu." Goran Sarić - Automagazin